Ga naar inhoud


WiFi volg mij niet!


Gast catw

Aanbevolen berichten

Wifitrackingbureaus komen met landelijk volg-me-nietregister

Dus als je nu een keertje voor een etalage staat te kijken kan je het "stalken" van je mobile telefoon van te voren uitzetten.
Dat dit niet klopt is gewoon zo vanwege het gegeven dat je jou telefoongegevens moet invoeren in het zogenaamde volg-me-nietregister, dus als ze jou telefoon zien dan moeten ze die gegevens wissen.
Maar voor veel mensen zal het een opluchting zijn om te weten dat ze het zouden kunnen instellen, als deze het ooit lezen.
Meer gegevens zijn hier te vinden op nu.nl (KLIK) maar natuurlijk ook bij de autoriteitpersoonsgegevens.nl welke je onder de link kunt vinden.

wifi-boost.jpg

WiFi-tracking.png

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom zou je met Wifi aan door een winkelcentrum lopen? Overigens kan je ook tracken met Bluetooth en 4G.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wifi staat op mijn telefoon meestal aan, wanneer ik op de zaak of thuis ben logt de telefoon automatisch in op bekende netwerken.

In de vrije ruimte kan elk wifi acces point mijn telefoon zien.

Software maakt het mogelijk te herkennen waar mijn belangstelling in een wikel naar toe ging, hoe lang ik in de winkel was en hoe vaak.

Met die gegevens kan men (Google) doelgerichte reclame naar mijn telefoon sturen wanneer ik met mijn telefoon over het internet surf.

 

Ik heb toegang tot een Meraki dashboard, ik kan in onze organisatie precies volgen wie wanneer op welke vestiging rondloopt.

Die Meraki accespoints kijken niet alleen naar Wifi maar ook bijvoorbeeld naar Bluetooth.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me dus niet wenselijk...

Ik heb geen smartphone, maar alleen een normale mobile telefoon, zonder wlan, bluetooth, 4g, gps etc etc...  

Ik mag dus hopen dat in dat geval de privacy wat meer gewaarborgd blijft.  Dat is in ieder geval wat ik laatst nog op de tv hoorde... al ben je uiteraard nooit 100% veilig.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei ceesv:

In de vrije ruimte kan elk wifi acces point mijn telefoon zien.

Ben er niet helemaal zeker van (je weet maar nooit!) volgens mij als je niet aan gelogd bent op een wifi

point staat de wifi van telefoon enkel op ontvangst en laat geen sporen achter.

Pinpassen enz zijn wel oproepbaar in winkel en laat sporen achter zelfs je paspoort idcard weet ik niet

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden zei luisteraar:

Ben er niet helemaal zeker van (je weet maar nooit!) volgens mij als je niet aan gelogd bent op een wifi

point staat de wifi van telefoon enkel op ontvangst en laat geen sporen achter.

IK zie op de heatmap toch echt elke telefoon, ook van bezoekers, ingelogd of niet rondgaan langs de verschillende acces points.

Zpdra je de Wifi op je telefoon ingeschakeld is zal die doorlopend zijn aanwezigheid kenbaar maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me wel kan voorstellen ziggo kpn telenet proximus enz hebben bij hun klant publieke wifi access points.

Als je telefoon een appje heeft om automatisch op zo een netwerk in te loggen is er een communicatie.

Een sniffer kan die data opvangen.

Wat mij beonrust is bij de grote grutters hebben de nieuwe kassa balies een interface ingebouwd op heuphoogte met

aanduiding dat draadloos iets gedaan wordt (ik weet niet wat maar heb vermoeden)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, contactloos betalen.

Of dacht je wat anders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Psychosammie:

Waarom zou je met Wifi aan door een winkelcentrum lopen? Overigens kan je ook tracken met Bluetooth en 4G.

Waarom zou je de WiFi of Bluetooth uitzetten, dan heb je niets aan de smartphone en het gebruik ervan waar deze voor bedoeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei ceesv:

Of dacht je wat anders?

Ik weet niets heb geen bewijs weet niet of het zo is .

Technisch (zoals sniffen van gsm telefoons) dat de chip van bv pinpas uitgelezen wordt

om klantdata te verzamelen.

Zoals ik weet het niet zal wel verboden zijn dus doen ze het niet is voor mij iets wat ik bij

kassa gezien heb.

Heb al meegemaakt in een winkel wat gekocht dan gaan ze uitgebreid een factuur maken dan

willen ze alles weten bij eentje meegemaakt geef maar je ID kaart hij deed id kaart in

lezer en wat kwam op beeldscherm alle gegevens zelfs met foto.

Dat doe ik dus nooit meer.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei luisteraar:

Ik weet niets heb geen bewijs weet niet of het zo is .

Technisch (zoals sniffen van gsm telefoons) dat de chip van bv pinpas uitgelezen wordt

om klantdata te verzamelen.

Zoals ik weet het niet zal wel verboden zijn dus doen ze het niet is voor mij iets wat ik bij

kassa gezien heb.

Heb al meegemaakt in een winkel wat gekocht dan gaan ze uitgebreid een factuur maken dan

willen ze alles weten bij eentje meegemaakt geef maar je ID kaart hij deed id kaart in

lezer en wat kwam op beeldscherm alle gegevens zelfs met foto.

Dat doe ik dus nooit meer.

Dus jij betaald altijd alles contant, indien niet maar met pasje dan zijn jou gegevens gewoon "legaal" bij die betreffende winkel bekent en in veel gevallen word dat bewaard als zijnde klantgegevens.

Met die gegevens kunnen ze jou in de winkel een aanbieding geven of op een display een product aanbevelen als je vlak bij de kassa bent.

Ook kunnen ze zien waar je bent, bij google kan je dat gewoon nakijken bij je gegevens, voor mij klopte dat tot op het adres aan toe (rode stip) en het maakt mij dus niets uit natuurlijk wel enkele gegevens weggehaald.

Dit komt bij mij ook door de iPad en Apple watch die ik dus altijd bij mij heb en met de iPhone in verbinding staat, op meer gegevens zie je dan dat ik ook in de haven was, met ligplaats nummer,  en daar lag mijn zus met de boot.

google-plaats.PNG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige
Een normale telefoon?

@catw
Bluetooth is alleen leuk om met een ander apparaat te verbinden. Dat heb ik niet nodig. Wifi gebruik ik niet. Mijn telefoon heeft onbeperkt internet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...