Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Waarschijnlijk is tijdens het overschrijven van bestanden (intern --> externe harde schijf) iets verkeerd gegaan waardoor op zowel de interne als harde schijven geen films meer afgespeeld kunnen worden. Er komt dan alleen een zwart beeld en ook de tijd blijft stil staan. Als ik een schijfcontrole doe, lukt dit wel bij de interne harde schijf, maar niet bij de externe harde schijven. En 1 externe harde schijf kan ook niet meer gezien worden door de laptop (geen pad toegekend). Heeft heel misschien iemand een idee wat er misgegaan is en/of wat ik zou kunnen doen tegen het probleem? Of om achter het probleem te komen?

Alvast hartelijk bedankt!

Geplaatst:

je kunt met een USB stickje een OpenSuse Distro installatie online booten en kijken via de partitioner onder Yast; hoe en waarom de drives geen toegang meer geven

in veel gevallen kun je "de overschreven bestanden" niet meer terughalen bij het EXT4 Filesystem van linux, maar wel je disks weer als partities bruikbaar maken voor je receiver

je kunt ook op andere wegen naar Rome komen, hierboven staat een methode die iemand met iets meer kennis van partities kan gebruiken

een andere methode is je de FSdrivers te laden op windows en daarmee het EXT3/4 filesystem uit te lezen maar partitioneren gaat niet

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Hallo Tonski,

Dankje voor je antwoord, zal hiermee aan de slag proberen te gaan. Zou dit ook de oplossing zijn voor het überhaupt niet kunnen afspelen van de bestanden, of alleen de paden van de drives?

Geplaatst:
Op 4-3-2019 om 20:21 zei Sorenos:

Waarschijnlijk is tijdens het overschrijven van bestanden (intern --> externe harde schijf) iets verkeerd gegaan

bedoel je overschrijven of kopieren?

als een disk gemount wordt is die meestal eigendom van de root (de superuser onder linux)

indien er met lagere eigendomsrechten iets gebeurd is (hetgeen je ons niet kunt verduidelijken, dan is misschien het te verklaren dat je de bestanden niet kunt afspelen

dan wordt het tijd om CHOWN en CHMOD commando's te leren

change ownership en change modes

een heel simpel aspect hierbij is, dat de root (als superuser) alle rechten heeft op alle attributen van de bestanden

dat kun je in een telnet commando al zien zonder de disks aan een PC te hangen

en wel met dit commando < ls -lia > (dat toont ook de eigenaar en attributen tegelijkertijd) zonder pijltjes

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord; het is gebeurd na het overschrijven. Ofwel van de interne schijf, "knippen" naar de aangesloten externe harde schijf.

En ik denk dat het daarvoor inderdaad tijd wordt... (leren van de commando's), ik zal kijken waar ik dat kan doen.

Geplaatst:

doen / waar?

antwoord

in een telnet verbinding met je receiver

DCC_E2 . EXE het dreambox control center geeft die mogelijkheden (de echte van Bernyr downloaden)

daar kun je middels basic telnet commando's een en ander onderzoeken en herstellen qua rechten

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...