Ga naar inhoud


Cache Delay optie in OSCam


DBdrug

Aanbevolen berichten

In de configuratie van OSCam zie ik de mogelijkheid bij de Cache instellingen om een Delay in te stellen voor 'answers from cache'. In welke geval zou je dit willen gebruiken, wat voor doel dient deze optie? Kan het niet bedenken. Misschien iets te maken bij gebruik van Cache Exchange?

 

Wie het kan uitleggen, hoor ik graag. 

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op die pagina staat helemaal niets over de Cache Delay functie, dus blijkbaar is het niet  gerelateerd aan de CacheEx functie.

Dat is hiermee wel duidelijk, maar nog steeds weet ik niet waarvoor die optie wel zinvol is... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loadbalance Mode: 1 - Fastest reader first... door een delay in te stellen zorg je ervoor dat je niet meer de snelste reader bent...
 
oftewel heb je niet nodig... (als je je aan de wet houdt...)
aangepast door DeltaFM

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei DBdrug:

Er is dus niemand die uitleg heeft rondom de Cache Delay functie van OSCam??

 

Naar mijn mening is deze functie voor het volgende bedoelt

 

Stel 2 of meer receivers draaien in een homeshare en staan op het zelfde gecodeerde kanaal, nu zit er altijd wel tijd verschil tussen de receivers en de eerste vraagt een ecm aan en krijgt antwoord van de kaart, even later komt de exact zelfde ecm van de tweede receiver, de cache functie geeft nu antwoord op de aanvraag en niet de kaart, de cache houd zeg een 10 sec de laatste ecm's in het geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei henkvd1:

 

Naar mijn mening is deze functie voor het volgende bedoelt

 

Stel 2 of meer receivers draaien in een homeshare en staan op het zelfde gecodeerde kanaal, nu zit er altijd wel tijd verschil tussen de receivers en de eerste vraagt een ecm aan en krijgt antwoord van de kaart, even later komt de exact zelfde ecm van de tweede receiver, de cache functie geeft nu antwoord op de aanvraag en niet de kaart, de cache houd zeg een 10 sec de laatste ecm's in het geheugen.

Dit is te vinden onder config->cache->Max time...

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2019 om 17:08 zei DeltaFM:
Loadbalance Mode: 1 - Fastest reader first... door een delay in te stellen zorg je ervoor dat je niet meer de snelste reader bent...
 
oftewel heb je niet nodig... (als je je aan de wet houdt...)

 

Juist, dit verklaart de setting, begrijp 'em. En verklaart tevens waarom ik deze niet nodig heb. 

Heeft dus met load balancing te maken en invloed hierop, niets met cache exchange en/of ecm cache time. Laatste is en was wel duidelijk.

 

Bedankt voor de antwoorden! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...