joker55 Geplaatst: 6 maart 2019 Geplaatst: 6 maart 2019 Bovenvermeld apparaat heeft ruim 2 jaar prima gewerkt, maar nu tikt de HD, en alle data is niet meer te benaderen, zelfs de unit zelf geeft "off-line". Ik heb de HD verwisseld voor een nieuwe, maar nu is het apparaat niet benaderbaar, dus ik kan er nog niets mee. Gelukkig een backup vrij recent, maar via de webbrowser is de unit nog steeds "off-line" en niet te benaderen. Format, inrichten en backup terugzetten zit er niet in. Het lijkt erop of op de HD ook een soort van besturingssysteem zit, maar hoe kan ik dat overzetten op de nieuwe? Hoe kan ik deze nieuwe schijf laten herkennen door de personal cloud? Hier staat ook geen antwoord, hetzelfde probleem: https://nl.hardware.info/forum/threads/seagate-personal-cloud-nieuwe-schijf-plaatsen.289032/ Alvast bedankt voor het meedenken. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Tripleboy Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 De enige oplossing voor deze Seagate is terugsturen naar de fabriek, het OS staat inderdaad op de ingebouwde harde schijf. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 (aangepast) Joker55, je moet niet op een hardware forum zoeken, je moet bij seagate kijken naar de sdrive https://www.seagate.com/manuals/network-storage/seagate-personal-cloud/seagate-access/sdrive/ en als er gelijk als aan een NAS een bootable OS op die HDD staat is die wellicht met de GPL cloud drive van dezelfde site op je device te installeren 7 maart 2019 aangepast door Tonskidutch typo The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast catw Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 (aangepast) 19 uur geleden zei joker55: Het lijkt erop of op de HD ook een soort van besturingssysteem zit, maar hoe kan ik dat overzetten op de nieuwe? Hoe kan ik deze nieuwe schijf laten herkennen door de personal cloud? Hier staat ook geen antwoord, hetzelfde probleem: https://nl.hardware.info/forum/threads/seagate-personal-cloud-nieuwe-schijf-plaatsen.289032/ Alvast bedankt voor het meedenken. Kijk HIER (KLIK) even om een eventuele oplossing te vinden, er waren nieuw dingen bijgekomen of aangepast. Aanvulling; het linker menu aanhoud voor de instellingen om bij te werken (nieuwe HD). 7 maart 2019 aangepast door catw aanvulling
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 heel goed catw ik had niet eens de Nederlandse ondersteuning doorzocht excuus daarvoor The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast catw Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 Zojuist zei Tonskidutch: heel goed catw ik had niet eens de Nederlandse ondersteuning doorzocht excuus daarvoor Geen probleem, maar omdat ik ook zo een ding heb kan je gewoon op de help klikken en krijg je die dingen gelijk voor je te zien. gebruik hem alleen voor de tweede computer.
Tonskidutch Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 aha, nog beter die moet je dus in de favorieten van je browser zetten, voor het geval zo iets intreed zoals joker55 heeft ciao The Crying Cowboys Aaron Rux
Tripleboy Geplaatst: 8 maart 2019 Geplaatst: 8 maart 2019 Link naar de Firmware: https://apps1.seagate.com/downloads/certificate.html?action=performDownload&key=824738479901 GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
joker55 Geplaatst: 16 maart 2019 Auteur Geplaatst: 16 maart 2019 Allen hartelijk dank voor de antwoorden. Ik heb ze allemaal doorgelopen, en vooral eentje is/was heel hoopgevend.....je download een soort ZIP file, ( Sources_gpl_Personal-Cloud_4.3.19.7.tar) Na uitpakken een partij losse files (allemaal xxx.bz2) en dat zal uiteindelijk op de HD moeten komen, met waarschijnlijk uitkijken dat de "bootfiles" ook op de juiste plek komt op de HD. Maar: hoe? Immers, de unit is niet te benaderen, de IP poort wordt niet ge-init, en dus ook niet in het netwerk gezien. Ook IP-scan geeft niets op dat adres. De USB poort is ook zo dood als een pier. Ik kan de nieuwe HD wel via een SATA-USB interface aansluiten op mijn windows-PC, en gewoon copy al die files.......maar de drive is dan niet "bootable", dat zal via een speciaal programma moeten om alles op de drive te zetten, zodanig dat de unit op te starten is . Ik ga nog iets proberen, maar zal volgende week zijn, om de drive vanaf een andere unit te "clonen".....een vage kennis van mij heeft ook zo'n personal cloud, en ik mag zijn HD eruit slopen, om hem te klonen. Dan kan ik misschien mijn HD in mijn unit zetten, en de handel zou toch weer moeten werken. Nog een goed cloonprogramme vinden die LINUX troep cloont. Wordt vervolgd. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Tonskidutch Geplaatst: 17 maart 2019 Geplaatst: 17 maart 2019 als je het niet zelf kan doen en de kennis erover ontbreekt moet je het in opdracht geven en iemand anders laten doen ik sleutel ook niet zelf aan die boordcomputer van mijn auto die mijn familie veilig thuis moet brengen doink The Crying Cowboys Aaron Rux
Psychosammie Geplaatst: 17 maart 2019 Geplaatst: 17 maart 2019 Pfff. En ik altijd maar denken dat het de bestuurder is die de familie veilig thuis brengt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tripleboy Geplaatst: 12 oktober 2019 Geplaatst: 12 oktober 2019 Op 16-3-2019 om 21:16 zei joker55: Allen hartelijk dank voor de antwoorden. Ik heb ze allemaal doorgelopen, en vooral eentje is/was heel hoopgevend.....je download een soort ZIP file, ( Sources_gpl_Personal-Cloud_4.3.19.7.tar) Na uitpakken een partij losse files (allemaal xxx.bz2) en dat zal uiteindelijk op de HD moeten komen, met waarschijnlijk uitkijken dat de "bootfiles" ook op de juiste plek komt op de HD. Maar: hoe? Immers, de unit is niet te benaderen, de IP poort wordt niet ge-init, en dus ook niet in het netwerk gezien. Ook IP-scan geeft niets op dat adres. De USB poort is ook zo dood als een pier. Ik kan de nieuwe HD wel via een SATA-USB interface aansluiten op mijn windows-PC, en gewoon copy al die files.......maar de drive is dan niet "bootable", dat zal via een speciaal programma moeten om alles op de drive te zetten, zodanig dat de unit op te starten is . Ik ga nog iets proberen, maar zal volgende week zijn, om de drive vanaf een andere unit te "clonen".....een vage kennis van mij heeft ook zo'n personal cloud, en ik mag zijn HD eruit slopen, om hem te klonen. Dan kan ik misschien mijn HD in mijn unit zetten, en de handel zou toch weer moeten werken. Nog een goed cloonprogramme vinden die LINUX troep cloont. Wordt vervolgd. Is dat gelukt, want hier ook hetzelfde probleem. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen