maja Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 Op 1 satelliet astra 1 is signaal rest niet. wat kan hier aan de hand zijn. Ligt niet aan de lnb 's . Ik heb op 2 ontvangers geprobeerd maar krijg geen signaal. Wel wat erop beeld te zien zou moeten zijn. Wie weet raad?
a33 Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 Diseqc opdrachten in ontvanger ingesteld? Welke 'modus' is de switch gesteld (met de dip-switches)?, en passen de receiver commando's daarbij? 23 minuten geleden zei maja: maar krijg geen signaal. Wel wat erop beeld te zien zou moeten zijn. Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
maja Geplaatst: 7 maart 2019 Auteur Geplaatst: 7 maart 2019 Switch is op 1.1 ingesteld heeft altijd gewerkt. Wel een tijdje niet meer gebruikt. Er staat in de osd welke zendingen er lopen.
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 (aangepast) Dus dip-switch 1 op ON en dip-switch 2 op OFF? Of dip-switch 1 op OFF en dip-switch 2 op ONN. 7 maart 2019 aangepast door Sprietje
maja Geplaatst: 7 maart 2019 Auteur Geplaatst: 7 maart 2019 Er zit een schakeling op de centauri en die staat een naar voren en 3 naar achteren. dan krijg je diseqc 1.1 heeft 10 jaar gewerkt. Omschrijving staat op het huis.
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 En je satellietontvanger staat wel op diseqc-1.1 ingesteld?
maja Geplaatst: 7 maart 2019 Auteur Geplaatst: 7 maart 2019 Ja en er werkt maar 1 satelliet en dat is astra 1
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 (aangepast) En die staat op ingang 1 zeker? De overige lnb's geven wel signaal als je ze rechtstreeks aansluit en niet via de diseqc-switch? 7 maart 2019 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 (aangepast) Wel merkwaardig dat de PDF-file van EMP-Centauri de standen van de schakelaars anders aan geeft dat wat er achterop de switch staat, zie afbeelding en het bericht van 44 min geleden. Zie: http://www.emp-centauri.cz/pdf/1003832_EN.pdf 7 maart 2019 aangepast door Sprietje
maja Geplaatst: 7 maart 2019 Auteur Geplaatst: 7 maart 2019 Bovenstaande heb ik. 3e regel is de juiste schakeling. LNB's is niks mis mee. Ik heb er een nieuwe EMP centauri 4 satellieten Profi Class tussen gehad. werkte goed. Het zal wel zo zijn denk ik dat hij niet meer schakelt?
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 Misschien dat een van de eerste 2 schakelaartjes geen goed contact meer maakt wegens oxidatie. Beweeg ze eens 25 maal snel op en neer.
maja Geplaatst: 7 maart 2019 Auteur Geplaatst: 7 maart 2019 Ik heb dat hele ding uit elkaar gehad. Maar daar heb ik niet aan gedacht. Ga ik proberen. Bij de solderingen zat wat aanslag maar voor de rest zag het er goed uit. Hangt in de garage.
maja Geplaatst: 7 maart 2019 Auteur Geplaatst: 7 maart 2019 Het helpt niet misschien met contactspray of is dat niet aan te raden?
Sprietje Geplaatst: 7 maart 2019 Geplaatst: 7 maart 2019 Dan kun je misschien beter de contacten die gesloten moeten zijn dicht solderen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen