Ga naar inhoud

Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden zei OFDM:

Kanaal 35 is netto precies 4 dB minder dan de twee andere, bizar..

Kanaal 35 is geen gecodeerd aanbod dat ik zo zie: https://www.ukwtv.de/cms/deutschland-tv/niedersachsen-tv.html

Kennelijk genoeg om ook geen EPG te vangen. Niks, nada. 

En Freenet is natuurlijk wel gecodeerd, want dat is betaal tv. De andere zenders zijn publiek.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Zojuist zei Eduard07:

Kennelijk genoeg om ook geen EPG te vangen. Niks, nada. 

En Freenet is natuurlijk wel gecodeerd, want dat is betaal tv. De andere zenders zijn publiek.

Freenet is de zender beheerder wat voorheen Media Broadcast was. Op kanaal 35 zitten alleen FTA programma's.

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Tonskidutch:

bij oom beeld op beide

bij mij helemaal niets op de digitenne receiver

Oh jij bent teleurgesteld in je eigen locatie. Nu moet ik voor Maastricht denken aan het Tal der Ahnungslosen...dat is wel balen ja. Maar Maastricht heeft een eigen zender maar die werkt niet goed genoeg?

Geplaatst:
4 minuten geleden zei OFDM:

Oh jij bent teleurgesteld in je eigen locatie

yep... de TV mast Maastricht staat ongunstig voor mijn dal ligging terwijl de oude DVB-T signalen op de tuner van de TV wel ontvangen kon worden

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
4 minuten geleden zei Tonskidutch:

yep... de TV mast Maastricht staat ongunstig voor mijn dal ligging terwijl de oude DVB-T signalen op de tuner van de TV wel ontvangen kon worden

IPTV een optie?😀

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden zei Tonskidutch:

Dan heb je een interessante case en kunt je aansluiten bij het legertje klanten dat door de omzetting precies over de rand is geslagen. De digitale clif...

Ik heb mij er sterk over verbaasd dat KPN voor een zwaardere signaal eis is gegaan zonder daarvoor te compenseren maar er is bij monde van een KPN moderator toegezegd dat na de omzetting van de randstand aandacht komt voor de problemen als geheel. Misschien dat ze de joker inzetten (terug naar qam64)  maar daar durf ik nog niet zo op te hopen.

Heb je al met grotere antennes getest?

aangepast door OFDM
Geplaatst:

neen nog niet, omdat ik er geen buiten mag ophangen (huurcontract)

Wat voor antenne gebruik je ?

Heeft ie een voorversterker en krijgt die spanning ?

Coax kabel verlengen en door de woning lopen om een

betere plek te vinden om de antenne te plaatsen

Geplaatst:
13 minuten geleden zei Tonskidutch:

neen nog niet, omdat ik er geen buiten mag ophangen (huurcontract)

Ken je de Duitse term hiervoor: Zwangsverkabelt.

Een schotel is dus nog onmogelijker?

Geplaatst:

beschermd historisch stadsgezicht welstand en monumenten commissie restrictie en oudbollige verhuurder, boete 5000€

Wow dat is een uitdagende situatie maar minder op technisch vlak.

De tip van luisteraar is een goede, heb je alle uithoeken van de woning geprobeerd? Het kan wel nut hebben om een antenne met sterkere richtwerking te proberen om het signaal van een reflecterend gebouw beter te onderscheiden van de andere reflecties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen