Ga naar inhoud

Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een antenne met veel geïsoleerde delen vind ik ook minder handig. Die Moxon antenne doet me wel denken aan de super bekende HB9CV antenne. Deze is in ieder geval nog tot de 2 meter band goed te bouwen. Het probleem van een erg precieze antenne qua afmetingen en tuning is dat je meetapparatuur nodig hebt om de prestatie te controleren.

De antennes waar jij op die site aan refereert zijn wel allemaal laagfrequent en ik denk dat je dit niet allemaal naar UHF kunt ombouwen- omrekenen.

Een ontvanger of zender merkt smalbandigheid als een snel afnemen van de versterking buiten je doelkanaal. Daarnaast is de impedantie aanpassing buiten het kanaal niet goed.

Op een ander forum kwam ik nog de dubbel quad antenne tegen met 12 dB? Twee vierkanten in een ruitvorm boven een reflectorplaat.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb een vraagje waarvan ik verwacht dat die met 'ja' beantwoord zal worden, en die mogelijk eerder al eens door iemand is gesteld. Is de Funke V5 antenne van KPN identiek aan de Funke DSC550, die door veel webshops wordt aangeboden?

Alhoewel ik het idee van een goede zolderantenne nog niet uit mijn hoofd heb gezet, wil ik eerst eens kijken welk verschil deze binnenantenne biedt ten opzichte van mijn huidige sprietje. De prijs van de V5 is zodanig dat ik er geen buil aan kan vallen. De Funke website geeft te kennen dat de DSC550 nu tevens verkrijgbaar is in een 694Mhz versie, maar tot nu toe heb ik die nog in geen enkele webshop kunnen vinden.

Geplaatst:

Het antwoord is "Ja". Waarom KPN andere namen aan die antennes geeft, is mij niet bekend. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:
4 uur geleden zei Noordzee:

Het antwoord is "Ja". Waarom KPN andere namen aan die antennes geeft, is mij niet bekend. 

Private label

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

erres aristona philips vendolux allemaal branding voor de consument

en kpn heeft er een "broertje dood aan"

want die experiabox is ook een ordinaire ZTE router

vroeger de Alcatel router etc

maar als je hardware vrij kunt consumeren, dan neem niet zo'n KPN adept

dus een andere antenne

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
15 minuten geleden zei Tonskidutch:

maar als je hardware vrij kunt consumeren, dan neem niet zo'n KPN adept

dus een andere antenne

Je bedoeld als je niet aan een KPN ontvanger gebonden bent?

Wat zou jij als binnenantenne dan aanraden?

Geplaatst:

in het topic zijn al enkele genoemd

wat je precies wilt is afhankelijk ervan Of je ook een goede dekking thuis hebt, of dat je specifiek een antenne wilt richten op zenders van veraf

ik heb voor binnen een heel simpele König met twee sprieten, die nog geen 10€ kost en die doet het best redelijk, maar de Oehlbach XXL razor 90€ werkte prima bij een kennis van me op het hoge plateau van Maastricht voor alle drie landen (ja eigenlijk 4 als we de Walen ook als volk betitelen :whistle: )

als ik echter naar de ervaringen kijk die ik in Dresden opgedaan heb, zou ik eerder een zelfbouw antenne doen, dat kost weinig en geeft even goed resultaat

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
1 uur geleden zei Tonskidutch:

in het topic zijn al enkele genoemd

wat je precies wilt is afhankelijk ervan Of je ook een goede dekking thuis hebt, of dat je specifiek een antenne wilt richten op zenders van veraf

ik heb voor binnen een heel simpele König met twee sprieten, die nog geen 10€ kost en die doet het best redelijk, maar de Oehlbach XXL razor 90€ werkte prima bij een kennis van me op het hoge plateau van Maastricht voor alle drie landen (ja eigenlijk 4 als we de Walen ook als volk betitelen :whistle: )

als ik echter naar de ervaringen kijk die ik in Dresden opgedaan heb, zou ik eerder een zelfbouw antenne doen, dat kost weinig en geeft even goed resultaat

Ik gebruik momenteel een dubbele spriet van een oude portable tv, die ik tot een verticale dipool heb uitgevouwen. Ik ben daarmee in staat Ijsselstein binnen te halen, alhoewel meestal niet storingsvrij. Ik hoop met een betere binnenantenne de ontvangst te verbeteren.

Ik hield me een beetje vast aan de Funke door een Duitse test, waarin deze in vergelijking tot twee aanzienlijk duurdere modellen toch wel heel goed voor de dag komt. De Funke is in die test overigens als buitenantenne getest.

dtest.png

Geplaatst:

oké, maar voor zoveel geld (zoals het daar weergegeven wordt) voor zo'n simpel ding als een antenne kun je best ook een eigen hobbyproject starten en wellicht die ontvangst van ijsselstein optimeren

ciao ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Wonder antennes bestaan niet.

Als je geen ontvangst signaal hebt kan je niets ontvangen.

Het voordeel van een actieve antenne is dat het signaal en ook de ruis versterkt wordt

wat (lange) kabel verliezen kan opvangen.

Het kan zijn dat de actieve (antenne) versterker gevoeliger  (minder ruis) heeft dan de

ontvanger dan heb je een beetje voordeel.

Effectiever is een goede plek voor de antenne zoeken het zij binnen huis op een

andere plaats of op zolder of buiten.

Geplaatst:
1 uur geleden zei Tonskidutch:

oké, maar voor zoveel geld (zoals het daar weergegeven wordt) voor zo'n simpel ding als een antenne kun je best ook een eigen hobbyproject starten en wellicht die ontvangst van ijsselstein optimeren

ciao ciao

Maar is hier veel goedkoper te vinden. In tegenstelling tot die andere twee koplopers.

Geplaatst:

dat is google en internet opdrachten uitvaardigen

beslist zijn er goedkopere

daar moet je echter zelf naar op zoek, danwel iemand die al een hele hoop getest heeft en dus ervaring ermee heeft mengt zich in dit topic

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst: (aangepast)
5 minuten geleden zei Tonskidutch:

dat is google en internet opdrachten uitvaardigen

beslist zijn er goedkopere

daar moet je echter zelf naar op zoek, danwel iemand die al een hele hoop getest heeft en dus ervaring ermee heeft mengt zich in dit topic

Ik bedoelde dat ik die al veel goedkoper gevonden had hier. Bijvoorbeeld bij.......maar dat mag ik dus weer niet zeggen.

aangepast door johnno

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen