Ga naar inhoud


Klachten over slechtere ontvangst van Digitenne na omzetting DVB-T2/HEVC.


Sprietje

Aanbevolen berichten


6 uur geleden zei Tonskidutch:

neen nu begrijp ik je niet, en dat wetende dat er geen webshops oid genoemd mag worden

 

Maar wel merknamen.

12 uur geleden zei Tonskidutch:

maar als je hardware vrij kunt consumeren, dan neem niet zo'n KPN adept

dus een andere antenne

Het maakt niks uit. uiteindelijk is het: Same shit, different name. Kom je in mijn branche wel meer tegen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij vertellen of de zender Ijsselstein inmiddels weer in de lucht is? Het beeld uit de regio Utrecht is bij mij nog steeds zwart.

 

Noord Holland komt wel prima binnen. Ik kan daar geen verslechtering van het signaal ontdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-6-2019 om 21:24 zei OFDM:

De analoge antenne voor Drenthe en Fryslan, zelfde concept. De reflector is de beplating erachter..

HPIM0686.JPG

Een Katrein rasterantenne waarvan het raster verwijderd, ook hier de beplating als reflector. Deze antenne was voor Vox Rheine maar ook met condities t/m Berlijn.

HPIM0687.JPG

 

Prachtig gedaan OFDM, heel mooi en professioneel geïntegreerd. Oranje boven! HI HI HI

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Beste @on4aa heb ge nog eens een test gedaan op de kanalen 33 en 31 van

kpn dvb-t2 ?

Mijn bevinding is dat het signaal veel zwakker geworden is

 

Ik ben inderdaad van plan om hier nog een uitgebreid ontvangstrapport te publiceren. Dit gaat vandaag echter niet meer lukken. Nog even geduld.
Belangrijk is, ik heb gisteren de boel weer naar behoren draaiende gekregen. Ik moet enkel nog één bijkomend testje doen om te zien of ik het onderste uit de kan heb gehaald.


Ondertussen, heb ik mij —zoals je merkt— in de pagina's gemiste berichten bijgelezen.
Ben jij ook radiozendamateur? Ik las dat je 2m- & 70cm-spul in de wagen had.
Er zijn hier ongetwijfeld nog een aantal radiozendamateurs actief in deze draad!

 

73 ON4AA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is de laatste regio omgeschakeld

Hier is de ontvangst ook zwakker: een SNR van 74% (was 88%) met 37.4 db  op kanaal 39.(NPO)

 

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei Satneef:

Vandaag is de laatste regio omgeschakeld

Hier is de ontvangst ook zwakker: een SNR van 74% (was 88%) met 37.4 db  op kanaal 39.(NPO)

 

Kanaal 39 is bij mij ook ietsje zwakker, maar dat is hier niet echt een probleem.

Ik ben minder gelukkig met het totaal weggevallen signaal uit Utrecht (kan 50).

Een dergelijk heftige signaalvermindering had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Rotterdam sinds vandaag omgezet naar DVB-T2 . Signaalkwaliteit is 100% zoals gewoonlijk met een binnenantenne. Ik heb er nu ook Omroep Zeeland bij. Die hebben ze waarschijnlijk toegevoegd aan dezelfde muxx hier in Rotterdam. Voorheen kreeg ik ook TVWest binnen , dat is nu niet meer het geval. Ik heb de antenne niet verplaats, misschien haalt dat nog wat uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er niets aan doen Satterdam, hier in R'dam noord de zelfde zenders.

Net als vorige keer worden wel naast Rijnmond en Zeeland ook Utrecht en West

gezien tijdens de install.   Die laatste 2 krijg je met geen mogelijkheid in je lijst.

@Noordzee schreef eerder al dat de mogelijkheid om alle regio zenders te ontvangen in een

latere update komt......... laten we het hopen want, nu is zenders(handmatig RF kanaal) toevoegen

uit geschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk woensdagmorgen 10 juli goede ontvangst precies tussen de zenders Alkmaar en Den Burg in.

Ook gisterenmorgen 9 juli was het een uurtje goed. De rest van 9 juli was het waardeloos.

Ik kijk alleen fta. S is permanent 100%  Q meeste tijd ook 100%

Ben nu wel blij. Setopbox:  Vmade 2-8943-WIFI van Ali, kosten EUR 22 in combinatie met een 

König-DVBT-OUT11 buitenantenne van EUR 26

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei waveman:

Zou er niets aan doen Satterdam, hier in R'dam noord de zelfde zenders.

Net als vorige keer worden wel naast Rijnmond en Zeeland ook Utrecht en West

gezien tijdens de install.   Die laatste 2 krijg je met geen mogelijkheid in je lijst.

@Noordzee schreef eerder al dat de mogelijkheid om alle regio zenders te ontvangen in een

latere update komt......... laten we het hopen want, nu is zenders(handmatig RF kanaal) toevoegen

uit geschakeld.

Dat geldt voor de kpn ontvanger. Die heb ik niet. Ik heb gewoon een FTA ontvangertje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...