Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb meerdere keer dat ik de ultimo aan heb dat beeld weg is ook display uit en enkel pouwerknop en bedienings knopjes branden maar kan niets meer doen dan met afstandbediening.

enkel aan te zetten met stroomschakelaar achter uit en aan te zetten.

is dat een voedingsprobleem en wat deel zou er stuk zijn

mvg

Geplaatst:

Via informatie kan je zien hoe warm je CPU wordt, bij mij ligt dat meestal rond de 60 graden.

Ook kan je zien hoe groot je memfree is, bij mij 1137812 momenteel maar kan door bijv epg snel kleiner worden.

Mijn Vu+ duo had daar regelmatig last van, die had slechts een klein geheugen t.o.v de Ultimo.

Geplaatst:
7 uur geleden zei Tonskidutch:

staat te warm?

meestal de reden voor dat verschijnsel

of de /var is vol gelopen

bedankt zal dit eens controleren zal ook een deel van de apps verwijderen

Geplaatst:
Op ‎16‎-‎3‎-‎2019 om 16:37 zei swa:

bedankt zal dit eens controleren zal ook een deel van de apps verwijderen

wilde een nieuwe img flashen voor een nieuw begin maar tijdens de flash wordt ook de flash gewist en had de pech dat hij weer uit ging.

nu kan ik niets meer doen maar heb nog ergens een sereele kabel liggen maar weet niet wat het ip adres is van het toestel.

weet nogg van vroeger met de dreambox als de boot starte je even het adres kon zien maar de vu geeft dit niet.

mischien nog even iemand een kleine uittleg kan geven alvast bedankt

Geplaatst:
6 uur geleden zei swa:

wilde een nieuwe img flashen voor een nieuw begin maar tijdens de flash wordt ook de flash gewist en had de pech dat hij weer uit ging.

nu kan ik niets meer doen maar heb nog ergens een sereele kabel liggen maar weet niet wat het ip adres is van het toestel.

weet nogg van vroeger met de dreambox als de boot starte je even het adres kon zien maar de vu geeft dit niet.

mischien nog even iemand een kleine uittleg kan geven alvast bedankt

waar vind je nog een nfi img voor de ultimo via google gezocht maar niets

Geplaatst:

wellicht alleen maar een ouder nfi image van VTI in de datABASE van VUPLUS-SUPPORT

maar je kunt het beter met een USB stick er opnieuw opzetten dan met serieel, daar dat nog langer duurt dan usb en dan loop je het gevaar dat ie tussentijds uitvalt

als het ding met koelere opstelling of extra ventilator steeds blijft uitvallen is er toch een ander probleem zoals een breuk op de printplaat of kortsluiting door coax kabellek

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
5 uur geleden zei Tonskidutch:

wellicht alleen maar een ouder nfi image van VTI in de datABASE van VUPLUS-SUPPORT

maar je kunt het beter met een USB stick er opnieuw opzetten dan met serieel, daar dat nog langer duurt dan usb en dan loop je het gevaar dat ie tussentijds uitvalt

als het ding met koelere opstelling of extra ventilator steeds blijft uitvallen is er toch een ander probleem zoals een breuk op de printplaat of kortsluiting door coax kabellek

bedankt gevonden de img

Geplaatst:
18 uur geleden zei Tonskidutch:

tonskidutch zoals je zegde de usb opnieuw erin gestoken en hij flashte terug tot na 23mb hebben geschreven voorfront terug donker.

maar een kotsluiting door coax kabellek kan ik uitsluiten dan zou de duo het ook hebben.

printplaat breuk vind ik ook sterk is nooit open geweest en aan gesleuteld.

denk meer aan toch een voedingsprobleem maar 50€ aan een andere voeding uit te geven vind ik ook riskant want als het daar dan toch niet zou aan liggen is dat weggegooit geld en denk maar een andere te kopen maar als vuplus zo gevoelig is zoals ik lees voor voedingsproblemen vindt ik het raar dat er zoveel verkocht worden zou het dan niet beter zijn een dreambox te kopen?

of is er een lid die mischien ook een ultimo heeft die stuk is voor onderdelen

Geplaatst:

De bouwkwaliteit van de Dreamboxen is minstens net zo erg (zoniet erger) dan van de VU+ modellen. Enige uitzondering waren de DM70x0 en de DM8000. Qua kwaliteit zou ik nu eerder neigen naar een VU+ dan naar een Dreambox. Bij VU+ is het meestal de voeding (elco's die uitdrogen). Bij Dream is het veelal RAM (en dan moet het mainboard vervangen worden).. Ander nadeel is dat men veelal OpenPli wil hebben wat op de nieuwe (meeste) Dreamboxen niet meer kan. Er is voor de laatste categorie wel een 'spin-off' OpenVision....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
14 minuten geleden zei Mimisiku:

De bouwkwaliteit van de Dreamboxen is minstens net zo erg (zoniet erger) dan van de VU+ modellen. Enige uitzondering waren de DM70x0 en de DM8000. Qua kwaliteit zou ik nu eerder neigen naar een VU+ dan naar een Dreambox. Bij VU+ is het meestal de voeding (elco's die uitdrogen). Bij Dream is het veelal RAM (en dan moet het mainboard vervangen worden).. Ander nadeel is dat men veelal OpenPli wil hebben wat op de nieuwe (meeste) Dreamboxen niet meer kan. Er is voor de laatste categorie wel een 'spin-off' OpenVision....

bedankt voor deze melding was al aan uitkijken naar dreambox omdat ik vroeger niets anders heb gehad.

nooit problemen mee gehad.

zou je dan beter niet gaan voor vu met externe voeding? maar ja niet veel keuze

Geplaatst:

de ultimo 4k heeft een externe voeding...

Prima receiver!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Ik heb i.d.d. nog een DM8000 en die is retestabiel. Heeft de DM800 en DM800se overleeft. DM525-combo ook nog goed, maar daar zat ook een horror batch tussen..  Voor de rest VU+ met HD+ kaart

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

klopt ! prima vervanging

de oude Ultimo is al weer uit 2011 en indien der een HDD inzit die een tik heeft gehad kunnen er ook onverklaarbare problemen bij de receiver ontstaan

(heb ik zelf ontdekt toen ik die weer in gebruik genomen heb )

en als je de HDD afkoppelt, hoe loopt het dan met flashen ???

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...