LNB1 Geplaatst: 18 maart 2019 Geplaatst: 18 maart 2019 (aangepast) Kan iemand mij helpen door een SD reader van een printplaat te desolderen en de nieuwe te solderen? De nieuwe SD reader heb ik liggen en de printplaat is al uit de Nikon D5100. Heb zelf geen ervaring en gereedschap om te solderen. Groeten 18 maart 2019 aangepast door LNB1 Toevoegen foto
columbo Geplaatst: 19 maart 2019 Geplaatst: 19 maart 2019 Svp foto van Sd cart reader sturen en van de solder verb. aan de zijkant zodat ik zeker weet dat dat ding niet verlijmd zit.,ik heb een JBC repaire solder station en een Aoyge 852 heteluchtstation,en zeer veel ervaring, echter moeten de cont.aansl. wel zichtbaar en toegankelijk zijn ,vandaar.Ik woon in nijmegen tel. 0641897216.
LNB1 Geplaatst: 19 maart 2019 Auteur Geplaatst: 19 maart 2019 Hallo, Bedankt voor jouw reactie. Op de reader zit ook een beschermkapje welke ik verwijderd heb. Vandaar de plekken de print. Mijn soldeer station kon deze klus echt niet aan. Groeten, Cor
uniden Geplaatst: 28 maart 2019 Geplaatst: 28 maart 2019 dat moet ook lukken met een hele spitse soldeer stift(punt),mijn station is na 10 jaar trouwe dienst overleden dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv
Frans B Geplaatst: 28 maart 2019 Geplaatst: 28 maart 2019 10 jaar is niet lang voor een soldeerstation. Ik heb een weller van over de 30 jaar en is nog als nieuw , behalve de punt natuurlijk. Voor dit soort soldeerwerk heb je echter wel een bout nodig die buiten een korte dunne punt, ook vermogen (min 50W) kan leveren. Als je een nieuwe connector hebt, kan je het beste de oude zoveel mogelijk wegknippen, zodat alleen nog de aansluitingen op de print zitten. Die kan je dan voorzichtig lossolderen en blijven de printbanen intact....... System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen