Ga naar inhoud


Volvo na 2021, maximale snelheid 180


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Citaat

Today’s announcement should be viewed together with the company limiting the top speed on all its cars to 180 kph from model year 2021, in order to send a strong signal about the dangers of speeding.

allemaal te lezen hier https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/250015

- camera detecteert of je dronken bent

- auto wordt met 180km/u gelimiteerd

 

ik dacht plots zou men dan nog volvo's kopen? wees eerlijk

Monsoon, Club Mix

Nusrath Fateh Ali Kahn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dat is oud nieuws, de Volvo D40 is al sinds 2013 begrensd op 190 Km/u.

 

Mijn auto is begrensd op 250 km/uur, wanneer ik een 2 daagse training volg wordt die begrenzing opgeheven.

Maar ik heb nog nooit de behoefte gevoeld sneller als 160of 170 km te rijden, en dat alleen op plaatsen waar dat veilig kan en mag.

Mijn auto kan inderdaad de borden lezen en met 1 toetsdruk wordt de snelheid aangepast aan de heersende snelheid, dat rijdt heel ontspannen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, ik kan je uit ervaring vertellen dat er inderdaad wel iets verandert wanneer je rondrijdt

 

Mijn auto heeft een afstand radar, adaptieve snelheidsregeling, stuurassistent en geautomatiseerde spoorwisseling.

Dat betekent dat de wagen heel veel routine handelingen overneemt en je als bestuurder daar niet meer mee bezig bent.

Daardoor raak je op lange ritten (1.000 km of meer is geen uitzondering) veel minder vermoeid en heb je veel meer concentratie voor het verkeersbeeld.

 

Alleen al het feit dat je wagen altijd een veilige afstand houdt t.o.v. de voorganger maakt het verkeer al veel veiliger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was in de begintijd van ABS ook zo, maar je moet ergens beginnen.

Er zijn al wel geleerden, die beweren dat wanneer er in een file meerdere auto's met deze ondersteuning rondrijden, dit files korter gaat maken, omdat het verkeer meer vloeiend gaat rijden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bijvoorbeeld om een berg omhoog te kunnen rijden, of een steeds grotere caravan te kunnen slepen.

Wordt dat vermogen daarvoor niet gebruikt kan je het gebruiken om sneller te rijden.

Ik kan in mijn wagen een display activeren in de boordcomputer waar het geleverde vermogen in kW. en het koppel wordt getoond.

Op een vlakke weg met een constante snelheid heb ik met de 2.000 kg slechts rond de 20 kW nodig om die snelheid te handhaven.

Om op die snelheid te komen wordt wat meer vermogen gevraagd, en zie je een koppel van 400 Nm. op de meter verschijnen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Dat is oud nieuws,

 

het bericht is nieuw en gaat voor alle modellen gelden...

 

maar goed on topic :)

 

ik zou de berichten niet vergeten waarin staat dat de smart-car technologie (boord computers en radar systemen) meer ongelukken met zich brengt dan door desbetreffende ontwikkelaars verwacht.

de achteruitrij piepjes ben ik al kotsbeu als ik aan die deuken en krassen in mijn spatborden van de beamer denk

een wegrij verbod moest er komen na produceren van een ongeval

 

het zit allemaal in ons hoofd weet je en hoe herkent die auto een gestoord hoofd?

 

Monsoon, Club Mix

Nusrath Fateh Ali Kahn

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei ceesv:

Wel, ik kan je uit ervaring vertellen dat er inderdaad wel iets verandert wanneer je rondrijdt

 

Mijn auto heeft een afstand radar, adaptieve snelheidsregeling, stuurassistent en geautomatiseerde spoorwisseling.

 

Alleen al het feit dat je wagen altijd een veilige afstand houdt t.o.v. de voorganger maakt het verkeer al veel veiliger.

Dat had ik allemaal niet nodig toen ik in mijn jonge jaren met mijn eentje reed (citroen deux chevaux 2cv) en mooi in de zuiging van de "snellere" vrachtwagens mee kon komen, dat was een mooie snelheidsregeling waarbij je voet bijna van het gaspedaal af kon.😀

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd een Renault Kangoo bestelbusje en deze is ook begrenst op 140km, ik bemerk daar weinig van want rijd nooit sneller dan 120. Maar als ze alles gaan begrenzen zullen de verkopen van goedkopere autos gaan toenemen want een snelle dure hoef je dan niet meer aangezien die niet meer bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

op zich toch prima? Mijn volvo is ook begrensd. Op de teller gaat ie niet harder dan 200, terwijl er nog genoeg toeren over zijn om sneller tegaan. Mij snel genoeg hoor :) Op de tijden dat ik op de weg ben ik al blij als ik de toegestane snelheid haal.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Penthe:

Ik rijd een Renault Kangoo bestelbusje en deze is ook begrenst op 140km, ik bemerk daar weinig van want rijd nooit sneller dan 120. Maar als ze alles gaan begrenzen zullen de verkopen van goedkopere autos gaan toenemen want een snelle dure hoef je dan niet meer aangezien die niet meer bestaat.

Dan loopt men weer veel bpm mis...die is al omhoog geschoten per 2019....men graait toch wel hoe dan ook via de melkkoe je geld uit de zakken. Mooi dat je 140 kan, het is nog altijd 10 te hard boven het maximale in Nederland.

 

Een auto is een blijft een emotie aankaap in de meeste gevallen, als alles gelijk zou zijn kan je pronken met een Ferrari maar een Lada mag net zo hard of langzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...