Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Begrensen, beperken etc etc is niet goed... volgens mij... Wat niet wil zeggen dat ik een Raser ben, ik rijd meestal erg rustig, tussen de 95 en 100 per uur op snelwegen... bij ritten minder dan 300 km, is het verder ga ik wel 115 tot 120, om de tijd ietsje te beperken... ik doe het omdat het relaxed rijden is, en omdat het veel benzinegeld spaart.

Ik heb 2 Lada's versleten... en daarmee ook heel wat kilometers door de DDR getuft....  geeft wel een fijner gevoel als je tussen gelijken rond kan rijden, en niet tussen mensen met volgens mij "te grote en te dure" auto's. Ieder mag kiezen wat hij wil... mee eens.... maar dat neemt mijn gevoel niet weg dat het misplaatst is. Zeker niet uit het zogenaamde milieu oogpunt, want dat is onzin...  "doe mij dan maar een lekker rokende Wartburg"  die reden overigens ook wel lekker vond ik. Helaas zijn die er al lang niet meer... 

Mijn huidige auto is een Skoda... maar voor de volgende neem ik weer een Lada in overweging. Het zijn auto's die OK zijn...

De Volvo's van pakweg 20 -30 jaar geleden vond ik mooier dan die van nu. Ze waren bovendien ook veeeeeeel betrouwbaarder om in te rijden, veel minder pech dan met de modernere volvo's  Ik heb altijd graag een volvo gehad...  maar de prijs die je ervoor moet betalen staat niet in verhouding tot wat je krijgt, namelijk een "auto".

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

hij herkent via de canera's ook dat je dronken bent, dan stopt ie ook

HOPELIJK voor het politie bureau

:grin:

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

ben alweer nuchter zulle

ja iedereen las maar ten dele het bericht want dat staat op de website van Volvo heel duidelijk vermeld

en vond ik toch wel belangrijk om te vermelden, want in Frankrijk moet je die ademtest apparatuur zelf aanschaffen en inbouwen

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:
Op 24-3-2019 om 10:23 zei ceesv:

Mijn auto heeft een afstand radar, adaptieve snelheidsregeling, stuurassistent en geautomatiseerde spoorwisseling.

Alleen al het feit dat je wagen altijd een veilige afstand houdt t.o.v. de voorganger maakt het verkeer al veel veiliger.

Ik heb dat alleen bij snelheden tot 50 kmh maar vraag me af hoe zo'n auto dan reageert als er zo'n idioot denkt dat zijn auto nog wel even tussen jou en je voorganger past.

Rij je veel snelwegen dat merk je ook dat, zodra je 2 autolengtes tussen je voorganger houdt, er altijd wel iemand is die zijn auto daar nog wel weer tussen weet te drukken.

Jouw auto ziet dan plots dat er iemand veel te dicht voor je rijdt en gaat reageren.

Mijn volgende heeft nl. waarschijnlijk ook adaptive cruisecontrol en hij zal dan maar vol in de ankers gaan om weer ruimte te creëren.

Op 24-3-2019 om 18:48 zei erwinnaar:

Mooi dat je 140 kan, het is nog altijd 10 te hard boven het maximale in Nederland.

Niet helemaal, als je dus 140 gaat in je Kangoo dan rij je in werkelijkheid net 130.

Mijn oud collega klaagde altijd dat hij met zijn Kangoo plankgas moest rijden om mij bij te houden terwijl ik gewoon 130 reed en heeft de auto toen laten tunen zodat hij 170 kon.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer iemand zijn wagen ertussen drukt, kijkt het systeem naar de snelheid.

Wanneer die snelheid gelijk is zal de snelheid iets omlaag gaan om weer op de gewenste afstand te komen.

Alleen wanneer die vlak voor je bumper opduikt zal er wat feller geremd worden.

Er wordt niet alleen afstand gemeten maar ook snelheid t.o.v. elkaar.

Met een toets op het stuurwiel kan je die gewenste tussenruimte naar wens in 5 stappen groter of kleiner maken.

Komt er iemand tussendoor, bijvoorbeeld van de linkerbaan naar de uitvoegstrook, en heeft die een hogere snelheid (oplopende afstand) reageert het systeem niet.

De regeling werkt geloof ik tot 220 KM/h

In een file, met steeds stoppen en optrekken hoef je helemaal niets te doen, je voorganger neemt als het ware de bediening van jou wagen over.

Remmen, stoppen en vanuit stilstand opnieuw optrekken gaat geheel automatisch incl. het sturen.

Ik kan uit ervaring berichten, dat het heel ontspannend werkt, in een file leun je achterover en je wacht tot je aan de andere kant uit de file komt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Alleen al de gedachten dat de auto automatish dingen voor je doet schrikt me al af, als bestuurder van een auto wil ik met alles ten alle tijden zelf de bestuurder blijven.

Geplaatst:
45 minuten geleden zei ceesv:

In een file, met steeds stoppen en optrekken hoef je helemaal niets te doen, je voorganger neemt als het ware de bediening van jou wagen over.

Remmen, stoppen en vanuit stilstand opnieuw optrekken gaat geheel automatisch incl. het sturen.

Ik kan uit ervaring berichten, dat het heel ontspannend werkt, in een file leun je achterover en je wacht tot je aan de andere kant uit de file komt.

Je zal er maar eentje voor je hebben met "een lamme poot", zoo eentje die telkens gas geeft en weer op de rem trapt dus niet gelijkmatig kan rijden, dan heb ij ook een probleem.

• Moderator
Geplaatst:

Er zit geen starre koppeling tussen,  je voorganger wordt met een zekere elasticiteit gevolgd.

In de praktijk werkt het voortreffelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:
Op 24-3-2019 om 10:23 zei ceesv:

Mijn auto heeft een afstand radar, adaptieve snelheidsregeling, stuurassistent en geautomatiseerde spoorwisseling.

Dat betekent dat de wagen heel veel routine handelingen overneemt en je als bestuurder daar niet meer mee bezig bent.

Daardoor raak je op lange ritten (1.000 km of meer is geen uitzondering) veel minder vermoeid en heb je veel meer concentratie voor het verkeersbeeld.

Dergelijke lage ritten maak ik zelden nooit ;) maar ik zoef wel elke dag 75KM heen en 75KM terug en al dat vernuft zorgt er inderdaad voor dat ik veel relaxter achter het stuur zit.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

lane departure vind ik (bij Ford tenminste) niet werken, op de snelweg werkt het prima maar zodra je op B wegen komt met wegversmallingen of fietsstroken op de rijbaan werkt het voor geen meter, elke keer dat je dan een tegenligger tegenkomt en over de witte streep moet begint je stuur te trillen en stuurt hij tegen omdat hij binnen de witte lijnen wil blijven.

Doe je dat te vaak dan is het ping ping ping en verschijnt er een kopje koffie op je scherm.😕

Maar mooi dat ik niet bang hoef te zijn dat hij vol in de ankers gaat want dat doet hij dus wel tot 50 (active city stop)

Dat veel toepassingen er voor zorgen dat je rustiger rijdt kan ik alleen maar beamen, ik heb vroeger veel in Expressjes, kangoo's, caddy's, kombo's enz. gereden en daar kom je na een paar uur geradbraakt uit (denk dat een deel van mijn rugproblemen ook uit die tijd stammen) met de Alhambra en Mondeo vignale ken ik dat probleem eigenlijk niet meer.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

Hier een inkijkje wat er tegenwoordig allemaal op en onder de wagen is gemonteerd.

https://www.youtube.com/watch?v=8af9YVIqhRk

Geplaatst:

En dat gaat ook allemaal eerder kapot en als je straks niet meer gewend bent om 100% zelf te rijden gaat het gigantish mis allemaal als de boel een keer uitvalt. En een groot probleem met electronica is dat het elk moment de geest kan geven zelfs als het brandnieuw is. Met al die luxe snufjes leer je het echte autorijden af met alle gevolgen van dien.

• Moderator
Geplaatst:

Ik zou maar niet in een vliegtuig stappen als ik jou was, want die vliegen 99% op automatische piloot.

In jouw wereld is er dus geen piloot meer die kan vliegen.

In werkelijkheid zie je het aantal ongelukken verminderen door de veiligheids- systemen die ingebouwd worden.

Verder zijn er noodloop systemen ingebouwd, die bij uitval ervoor zorgen dat je toch veilig thuis komt.

Maar geef eens een reden waarom het eerder kapot zou gaan? Ik ruil mijn auto's meestal in tussen de 160.000 en 200.000 km.

Ik rij de nodige jaren, maar ik kan mij eigenlijk geen uitval van elektronische componenten herinneren, wel een waterpomp dichting na 160.000 km.

Geplaatst:

Dan heb jij geluk gehad, en inderdaad vlieg ik enkel als het echt niet anders kan. Verder maak ik er geen woord meer aan vuil en blijf autos rijden zonder al die extras.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...