Ga naar inhoud


Volvo na 2021, maximale snelheid 180


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Hier hetzelfde, mijn auto moet wat langer mee tot zo'n 400.000 km (ivm. speciale ombouw) maar gaat er wat stuk dan is het meestal mechanisch als remmen, uitlaat, lagers, vorig jaar het vliegwiel (waar VW motoren bekend om staan) en onlangs de hogedrukpomp.

Slechts 1 keer (direct na aankoop) bleek er iets elektronisch defect wat ook nog eens moeilijk te vinden was  en dat bleek uiteindelijk een sensor in de uitlaat te zijn die meet of de uitlaatgassen wel schoon genoeg zijn.

 

Maar Penthe nu zal je nog zo'n auto kunnen vinden, over een paar jaar is het gewoon standaard in elke auto en kun je er niet meer omheen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Vanaf 2021 zijn ze verplicht bij nieuwe auto's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men al dat soort "moderne geintjes" wil, wordt het wel hoog tijd voor het "keep in lane" principe wat je in de USA hebt.

Ik ben helemaal niet pro usa, maar dat is er toch wel stukken beter dan hier, waar iedereen steeds moet slalommen... Het verkeer op de snelwegen zal daardoor een stuk veiliger worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal men ook de verkeersregels aan moeten passen om te voorkomen dat we straks met z'n allen 80 op de rechter en linkerbaan rijden.

Mijn voorstel zou zijn om alle inhaalverboden op te gaan heffen en dit te gaan vervangen door:

"een ieder die niet sneller mag, kan of wil dan de maximale snelheid die voor dat wegvak geldt heeft in principe niets te zoeken op de linkerbaan",

"Inhalen met een lagere snelheid is uitsluitend toegestaan mits het overige wegverkeer hierdoor niet gehinderd wordt"

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe mag je toch nooit inhalen als je het verkeer daardoor hindert...

In Belgie en Nederland lijkt het alsof iedereen opgefokt is, en ze gooien zich in een ruimte van hooguit een auto lang... ik kijk dit altijd met verbazen aan...

 

Ik weet eigenlijk niet hoe de exacte regels in diverse US staten zijn wat betreft niet maast elkaar blijven rijden met dezelfde snelheid.

Mag je 110, neem ik aan dat er geen probleem is, harder mag je dan toch niet...  maar ik bedenk dat je inderdaad minimum snelheden kan introduceren voor diverse rijvakken...

Er moet uiteraard wel flink wat asfalt bij om het verkeer gewoon netjes te laten verlopen...  dan wordt rijden weer fijn en ontspannend.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker nog nooit in Madrid geweest, daar ligt het in de stad zelfs 5 banen breed en dan nog heb je 5 banen geen centimeter ruimte, hoe ze het voorelkaar krijgen weet ik niet maar ze raken elkaar zelden, ik denk dat het gewenning is. Maar ontspannend rijden is er daar beslist niet bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Sverige:

In België en Nederland lijkt het alsof iedereen opgefokt is,

laat staan dat we het hier in dit topic over fokken en de veestapel zouden hebben

 

uit een soort van schaamte inzake de onveiligheid van "de Automobiel" krijgen we nu "dat regelen we wel" met een auto boord computer begrenzing

 

ben je nog toerekeningsvatbaar en rijdbevoegd?

als het al daar over zou gaan, is ook het intelligentiequotiënt straks een drempel en dat lijkt me veel essentieler

 

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de definitie van hinderen? Is dat een vrachtwagen of andere bestuurder die zijn wagen in een gat gooit waardoor de rest achter hun in de ankers moeten om het verschil van 50km te compenseren? Zo ja dan moet oom agent maar eens vroeger zijn nest uit om de schatkist flink te gaan vullen.

 

Je moet maar eens een ochtend met me meerijden dan weet je meteen hoe het zit met het inhalen.

Tot 6.00 uur is het gewoon 130 rijden en telkens naar rechts moeten omdat er ook bestuurders zijn die menen wel 150 of sneller te mogen rijden en afremmen voor vrachtwagens en busjes met aanhanger die net 1 km sneller kunnen dan hun voorganger.

Vanaf 6.00 uur is er vaak een inhaalverbod voor vrachtwagens maar dan nog is het grotendeels 80-100 rijden of stil staan omdat door de inhalende langzamere weggebruikers blokvorming is ontstaan zonder ruimte tussen de auto's en komen 2 of 3 van die blokken bij elkaar op een punt waar het wat drukker is dan is het stil staan.

Daarom mijn relaas om dat inhaal verbod geheel op te heffen en te vervangen door een regel wat beter aansluit op de hedendaagse praktijk en waarmee de doorstroming ook aanzienlijk wordt verbeterd.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Sverige:

In principe mag je toch nooit inhalen als je het verkeer daardoor hindert...

Je mag gewoon inhalen met 100km op een snelweg waar de maximale snelheid 130km is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inhalen mag niet langer duren als noodzakelijk is.

Met die omschrijving kan je dus alle kanten op.

De wetgever heeft geen nadere omschrijving gegeven, men meent dat dit behandelt dient te worden tijdens de rijopleiding, verder blijft artikel 5 van kracht.

 

In Duitsland is de wetgever duidelijker, daar dien je met krachtig gas geven, zonder de snelheidslimiet te overschrijden je inhaal manoeuvre te beginnen.

Je dient met voldoende snelheidsverschil je voorligger in te halen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Sverige:

wordt het wel hoog tijd voor het "keep in lane" principe wat je in de USA hebt

Dan ben jij slecht geinformeerd. In de meeste staten is het bij wet hetzelfde als in Nederland. Dus alleen inhalen in de meest linkerbaan, en dan weer terug naar een andere rijbaan... 

Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Driving_in_the_United_States#Lane_discipline_and_overtaking

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden zei ceesv:

Inhalen mag niet langer duren als noodzakelijk is.

Met die omschrijving kan je dus alle kanten op.

De wetgever heeft geen nadere omschrijving gegeven, men meent dat dit behandelt dient te worden tijdens de rijopleiding, verder blijft artikel 5 van kracht.

 

Gevaarlijk rijgedrag is strafbaar gesteld in artikel 5 Wegenverkeerswet 1994 (WVW ‘94). Het artikel luidt als volgt:

“Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.”

 

Probleem is alleen dat je daar alle kanten mee op kunt.

Is dat die vrachtwagen die gelijk met het linkerknipperlicht ook naar links stuurt waardoor iedereen in de ankers moet, of is dat de automobilist die eigenlijk net iets te dicht op zijn voorganger rijdt om te voorkomen dat die vrachtwagen of zgn. sportieve rijder er zich tussen kan drukken, of juist die automobilist die zich netjes aan de maximale snelheid houdt terwijl het overige verkeer langzamer gaat?

Het is dus maar net welke blauwpet je treft en hoe het door hem of haar uitgelegd wordt.

Vandaar dat dit dus naar mijn mening zo snel mogelijk op de helling moet en gewoon duidelijk vast gelegd moet worden zodat een ieder weet waar hij/zij/het aan toe is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei theparasol:

Maar dat is dus niet verstandig: Net zo goed dat je op een besneeuwde smalle B weg met links en rechts eikenbomen beter geen 80 km/u kunt gaan rijden ondanks dat het wel "mag" van de wetgever.

WTF man! Wat niet verstandig is is dat je er maar van uit gaat dat iedereen de maximale snelheid rijd. Jouw vergelijking met sneeuw en een 80km weg slaat werkelijk helemaal nergens op.

En dan nog te bedenken dat er hier leden zijn die artikel 5 er bij halen:wacko:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...