Ga naar inhoud


Volvo na 2021, maximale snelheid 180


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Tja, jouw reactie slaat precies de spijker op zijn kop.

 

Net zo min dat dat jij er blijkbaar geen rekening mee houdt dat er ook mensen zijn die zich wel aan de maximum snelheid houden zo zijn er ook mensen die die aan de maximum snelheid houden zonder rekening te houden met langzamere weggebruikers en zo zijn er ook mensen die op een besneeuwde B weg met eikenbomen gewoon 80 menen te kunnen rijden (uiteraard gewoon op zomerbanden) tot ze tot de ontdekking komen dat zo'n eikenboom in de winter nog minder meegeeft dan in de zomer.

 

Conclusie kan dus niet anders zijn dan dat duidelijker vastgelegd moet worden wel wel en niet kan/is toegestaan omdat art. 5 uitblinkt in onduidelijkheid.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 89
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nu nog niet, nu zijn het handige hulpmiddelen die het rijden comfortabeler maken, maar over een aantal jaren wel.

Maar je hebt wel gelijk, hoe meer foefjes en trucjes er ingebouwd worden hoe slechter sommige bestuurders worden. En dan denk ik nog niet zozeer dat ze slechter worden doordat ze deze mogelijkheden krijgen maar omdat er dan personen de weg opgaan die minder bedreven zijn in het rijden maar dat dan toch doen omdat die auto dat wel voor hun oplost.

Daarnaast is er nog een groep die, omdat die mogelijkheden er zijn, zich minder met het rijden bezig houden omdat die auto wel voor je oplet.

 

Ik denk dat wij nog mee zullen maken dat je alleen nog maar een adres in hoeft te voeren en dat je vrijwel zonder zelf een stuur aan te raken op de plaats van bestemming komt. (met als gevolg dat er ook nog eens veel minder ongelukken ontstaan en dat je sneller op de plek van bestemming bent)

 

Daarnaast hebben die hulpmiddelen ook voordelen, rij ik op de automatische piloot waarbij de auto zelf de snelheid vasthoudt dan zakt het brandstof verbruik en kom ik met elke liter diesel gemiddeld bijna 2 Km verder. Met een tank van 70 liter is dat wel een ritje van het oosten naar Rotterdam en dan ben ik nog een rustige rijder.

Zou ik tussentijds ook niet regelmatig op de rem hoeven omdat er weer eens iemand met te lage snelheid naar links gaat of achter op mijn bumper zit omdat ik volgens de achterligger niet snel genoeg ga dan zal het brandstof verbruik nog veel verder dalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Big fellow:

Dan ben jij slecht geinformeerd. In de meeste staten is het bij wet hetzelfde als in Nederland. Dus alleen inhalen in de meest linkerbaan, en dan weer terug naar een andere rijbaan... 

Het is inderdaad ruim 25 jaar geleden dat ik in de usa was...  wat ik me daarvan herinner is dat er borden langs de highway stonden met 'keep in lane'... en inderdaad, er werd links ingehaald, mensen reden heel erg rustig en gedisciplineerd rond in hun grote auto's en bleven in hun rijvak rijden... ik zag daar erg weinig aggressie op de weg, terwijl je uit de series op de tv zou vermoeden dat ze als gekken rijden, en op iedere hoek van de straat een brandende auto zou staan... 

 

Dan zal dat intussen veranderd zijn... in de meeste staten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei gerrit B:

Conclusie kan dus niet anders zijn dan dat duidelijker vastgelegd moet worden wel wel en niet kan/is toegestaan omdat art. 5 uitblinkt in onduidelijkheid.

Artikel 5 is best wel duidelijk. Bij artikel 5 word er getwijfeld aan de rijvaardigheid van een bestuurder. Een agent die jou staande houd moet dus zelf die twijfel aan jouw rijvaardigheid hebben. Er lijkt dus inderdaad geen duidelijke vastlegging van wat direct als artikel 5 kan worden bestempeld.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meestal ben je in de ogen van een agent artikel 5 waardig, wanneer je meerdere gevaarlijke fouten maakt tijdens een rit.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei ceesv:

Meestal ben je in de ogen van een agent artikel 5 waardig, wanneer je meerdere gevaarlijke fouten maakt tijdens een rit.

 

Ook 1 Wheelie met de motor kan genoeg zijn.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch denkt de rechter daar soms ook anders over.

Wordt die wheelie uitgevoerd om een verlaten weg zonder dat er omstanders oid. aanwezig zijn maar waar mijnheer agent dat net in een ooghoek vanachter een boompje zag dan wordt dat heel anders beoordeeld door de gerechtelijke macht dan wanneer dezelfde Wheelie tussen het overige verkeer plaats vond.

Zo is er ook jurisprudentie over het door rood rijden, doe je dat overdag dan is er geen discussie mogelijk, doe je dat 's morgenvroeg om 4.00 uur terwijl er geen kip op de weg is dan is menig boete al verscheurd.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nötigung (Duits) of intimidatie op de weg door andere weggebruikers is de belangrijkste oorzaak van verkeerd reageren en dus ongelukken maken.

Degene die geïntimideerd wordt reageert niet normaal op deze stress situatie en maakt daarmee inschattingsfouten en reageert te laat en/of verkeerd.

 

Die gene die achterop de bumper kleeft zou eigenlijk moeten voorkomen en een boete moeten betalen (elke meter te weinig afstand 100 euro, uitgezonderd file rijden natuurlijk).

Daar er niemand is dat te handhaven, maken veel automobilisten dashcam opnames, helaas zijn die wegens de wet op persoonsgegevens en de wet op privacy niet bruikbaar als bewijs

Dat is bijzonder jammer want daarmee kun je anoniem anderen de stuipen op het lijf jagen en verder blijven rijden met dat a-sociaal gedrag.

 

Heel vreemd als je bedenkt hoeveel financiële schade er ontstaat op onze wegen door de ongelukken en de files die eruit voortkomen

 

En omdat er steeds meer mogelijk lijkt qua technologie maar de wetgever tegenstrijdige doelen heeft, zou het wenselijk zijn dat er een blackbox aanwezig is die bij ongevallen uitgelezen kan worden en dus daarmee de veroorzaker voor de schade aansprakelijk gesteld kan worden.

 

Maar de melkkoe de Auto, is ook voor de aller domste soeplul beschikbaar die de andere mens niet waarneemt en dus voor lief neemt op de weg.

Dus daarmee draait de economie... of is het belastingstelsel dat erbij gebaat is?

 

Of willen jullie een systeem dat men mekaar controleert, corrigeert en helpt, c.q. geholpen wordt? Dat bieden de auto fabrikanten dus met zo iets als de Volvo zijn interactief systeem.

Maar geheid dat ik ermee een deuk in iemand anders zijn auto kan rijden.

 

Het is ook zo dat je bepaalde mensen niet rij bevoegd moet verklaren en daarmee rij vaardig, gezien hun a-sociaal gedrag en/of gestoordheid welke door opvoeding, medicatie en druggebruik is ontstaan. Daar let niemand meer op. Dus die breathelizer test en camera observatie van de bestuurder is een begin.

Het is ook zo dat er hele grote groepen zijn die een auto hebben maar helemaal niet nodig zouden hebben. Het statussymbool is er nog steeds.

En dan laten we hem maar eens een keer uit naar de Supermarkt ermee.

 

gegarandeerd dat er andere meningen zijn

 

Shewolve

Intergalactic Lovers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
50 minuten geleden zei Tonskidutch:

Daar er niemand is dat te handhaven, maken veel automobilisten dashcam opnames, helaas zijn die wegens de wet op persoonsgegevens en de wet op privacy niet bruikbaar als bewijs

In Duitsland heeft de rechter geoordeeld, dat doorlopend je cam laten opnemen niet toelaatbaar is.

Echter wanneer je de camera start wanneer je in een situatie komt waar een onafhankelijk bewijs gewenst is zal hij afhankelijk van de situatie en ernst het toch als bewijs accepteren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om er even tussen in te breken hier in Spanje op het nieuws vanavond dat in 2022 alle auto´s een snelheid begrenzer moeten hebben en dat dit allemaal afkomstig is uit de EU Brussel dus. En daarna kwam er nog een heel toekomst verhaal achteraan waar ik van huiverde omdat aan het einde de auto die je rijd niet echt meer van jou is maar van iedereen om het aantal verkeer te reduceren. Dus je gaat naar je werk en als je uit je auto stapt maakt een ander er daarna gebruik van.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Penthe:

Om er even tussen in te breken hier in Spanje op het nieuws vanavond dat in 2022 alle auto´s een snelheid begrenzer moeten hebben en dat dit allemaal afkomstig is uit de EU Brussel dus. En daarna kwam er nog een heel toekomst verhaal achteraan waar ik van huiverde omdat aan het einde de auto die je rijd niet echt meer van jou is maar van iedereen om het aantal verkeer te reduceren. Dus je gaat naar je werk en als je uit je auto stapt maakt een ander er daarna gebruik van.

 

.......er er vervolgens een puinbak van maakt en je muziekcollectie gestolen heeft.

...of nog erger, alle favoriete radiostations gewist heeft!😁

 

Een auto voor iedereen? Interessant, dus ik mag de auto van de buren aftrappen en de banden kaal spinnen?

Wie draait er dan op voor de onderhoud van deze "multi-used-car"?

Goh, ik vraag mij af welke leeghoofd dit nu bedacht heeft en welke politieke stroming deze stemt.

(..één keer raden)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...