Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor een vriend even iets over zijn buitenlamp die blijft branden, de lamp is goed maar het probleem zit in de bewegingsmelder denkt hij dus zet ik de gegevens even hier onder.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een Elro ES60 als buitenlamp bij de containers hangen. Deze blijft spontaan aanstaan, werkte voorheen goed.
Heb hem inmiddels uit elkaar gehaald en kan zelf niks geks constateren.
Ik heb in eerdere posts/discussies gelezen dat er mogelijk een onderdeel op de print defect blijkt te zijn en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Hierbij wat foto's van de 2 prints:

forum-post

forum-post

forum-post

forum-post

forum-post

Geplaatst:

Is het hem bekend dat dit soort lampen vaak een 'altijd aan'  mode hebben ?

als je er een schakelaar voor hebt zitten en deze uitschakeld en meteen weer aan , blijft de lamp constant branden .

bij een korte spannings dip gebeurt hetzelfde .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Dat heeft deze lamp niet en er zit ook geen schakelaar voor, de zekering van de groepenkast is ook niet uit geweest en ook geen storing op het net geweest.

Geplaatst: (aangepast)

Volgende stap is relais doormeten op 'kleefcontact'.

Met andere woorden: zijn de relaiscontacten gesloten (nul weerstand), als er helemaal nergens spanning op staat?

Groet,

A33

N.B. parallelthread loopt bij circuitsonline, zie ik

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst: (aangepast)
8 uur geleden zei a33:

Groet,

A33

N.B. parallelthread loopt bij circuitsonline, zie ik

N.B. parallelthread loopt bij circuitsonline, zie ik  <----------------- klopt

Bij vraag of ik iets wist heb ik aangegeven het hier even te plaatsen vanwege de vele goede oplossingen.

aangepast door catw
Geplaatst:

Er zit een circuitje op met een R en een C'tje die de 230V spanning naar beneden halen.

Deze durfen wel eens stuk gaan door de hoge spanning.

Maar eigenlijk kan je dit best weggooien en een nieuwe plaatsen, dan heb je weer twee jaar garantie.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

De lamp zelf is nog prima en zet hij in de schuur als lichtpunt en voor het licht bij de containers, war eigenlijk ook voor iedereen die door het straatje loopt een welkome verlichting is heeft hij een nieuw lamp besteld die ook voorzien is van een (niet opvallende) camera. Voor de mensen die meegedacht hebben even een bedankje.

Deze komt er nu onder het luifeltje te hangen.

camlamp.PNG

Geplaatst:

Tja, een nieuwe kopen is natuurlijk een heel makkelijke "oplossing".

Geen oplossing voor zijn oorspronkelijke vraag, overigens; want die ging over de opsporing van wat er kapot was. ;)

Op circuitsonline ontbreekt de bovenstaande uitkomst overigens nog.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:
6 uur geleden zei a33:

Tja, een nieuwe kopen is natuurlijk een heel makkelijke "oplossing".

Geen oplossing voor zijn oorspronkelijke vraag, overigens; want die ging over de opsporing van wat er kapot was. ;)

Op circuitsonline ontbreekt de bovenstaande uitkomst overigens nog.

Groet,

A33

Iets proberen te repareren is altijd een uitdaging maar soms spelen er ook andere zaken mee waardoor je iets anders gaat doen.

En ik ga hem er niet op wijzen dat hij op circuitsonline ook beter even een berichtje kan plaatsen zoals ik (normaal) ook hier doe of op een andere site.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...