Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik keek voorheen nog wel eens uitzendingen van de NPO terug via hbbtv. Zoals bekend werkt dit sinds een tijdje werkt dit niet meer en ben ik op zoek naar een alternatief om terug te kunnen kijken op mijn VU SOLO2 met VTI. Tot nu toe zonder enig succes. 

Via kodi en de NPO app leek mij een mooi alternatief, maar dat krijg ik niet aan de praat op VTI. 

Ook Chromecast of een Android boxje had ik al bedacht. Maar denk niet dat ik mijn huisgenoten zo ver ga krijg dat zij het ooit gaan snappen als ze ineens andere inputs en afstandbedieningen enzo moeten gaan gebruiken. 

Heeft iemand een goede suggestie om uitzendingen terug te kunnen kijken op een VU SOLO2? 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Zelf opnemen ;)

• Like 1

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

HbbTV voor de NL publieken kun je op een Open box vergeten. De content providers hebben deze slag voorlopig gewonnen. DRM toegevoegd. Ze hebben de standaard uiteraard weer verneukt zodat het niet meer werkt. Werkt het wel, dan veranderen ze gauw weer iets zodat het niet meer werkt. Je moet en je zal een provider gebonden box gebruiken....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Dat moet en zal je nog niet hoor.

NPO Start app via Chromecast, alleen wil TS dat niet.

Overigens bedien je de Chromecast via je smartphone of tablet. Je zal verbaasd zijn hoe snel je huisgenoten eraan gewend zijn.

Alleen terugschakelen van de input op de TV heb je even de afstandsbediening nodig.

I.c.m. de Chromecast naast NPO Start:

-RTL XL

-KIJK

-VRT.NU

-VTM

-YouTube

-TuneIn

-Stingray music

-app van je provider (waar je ook uitzendingen kan terugkijken)

-Google foto's

Etc., etc.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Dat zijn allemaal applicaties die niet in een Open box niet standaard werken! Je moet extra betalen, DRM en/of een extra device ChromeCast gebruiken..

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Chromecast kost (eenmalig) een paar tientjes.

Was mij elke Euro waard, superhandig.

@Con kan dit beamen.

Ook meegenomen naar hotel bijvoorbeeld, kan je daar gewoon Netflixen of naar de Nederlandse TV kijken (bijvoorbeeld via de Canal Digitaal app).

VU+ Duo
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
8 uur geleden zei Alex1970:

Chromecast kost (eenmalig) een paar tientjes.

Was mij elke Euro waard, superhandig.

@Con kan dit beamen.

Ook meegenomen naar hotel bijvoorbeeld, kan je daar gewoon Netflixen of naar de Nederlandse TV kijken (bijvoorbeeld via de Canal Digitaal app).

Amen.

• Bedankt 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Allemaal leuk, maar heeft niets met HbbTV te maken. Wat jullie aankaarten is de gewone IPTV... HbbTV is even meer, Uitzending gemist, internet extra's a la BDLive...

Geplaatst:
Op 30-3-2019 om 10:26 zei Alex1970:

Dat moet en zal je nog niet hoor.

NPO Start app via Chromecast, alleen wil TS dat niet.

Overigens bedien je de Chromecast via je smartphone of tablet. Je zal verbaasd zijn hoe snel je huisgenoten eraan gewend zijn.

Alleen terugschakelen van de input op de TV heb je even de afstandsbediening nodig.

I.c.m. de Chromecast naast NPO Start:

-RTL XL

-KIJK

-VRT.NU

-VTM

-YouTube

-TuneIn

-Stingray music

-app van je provider (waar je ook uitzendingen kan terugkijken)

-Google foto's

Etc., etc.

Het zal je verbazen hoeveel huisgenoten dit niet (willen) snappen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Geplaatst:

Ik heb al een chromecast aangeschaft en moet zeggen dat het idd een fantastisch apparaatje is. 

Alleen de glazige blik van mijn vrouw als ik probeer uit te leggen hoe ze van een telefoon naar de TV kan streamen zegt mij al dat ze dat nooit zal snappen...

• Haha 1

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:
4 uur geleden zei quattro:

hoe ze van een telefoon naar de TV kan streamen

of van laptop

of van pC

of van NAS

of van telefoon met vieracast van Panasonic

je moet er wel zin en tijd voor maken dat netjes uit te leggen aan de huisgenood ;)

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Op 2-4-2019 om 11:50 zei quattro:

Alleen de glazige blik van mijn vrouw als ik probeer uit te leggen hoe ze van een telefoon naar de TV kan streamen zegt mij al dat ze dat nooit zal snappen...

Ze hoeft het ook niet te snappen, als ze maar weet hoe het werkt (meestal app starten, Chromecast symbooltje aanklikken...de rest gaat vanzelf of wijst zichzelf).

Maar ik ben bang dat je bedoel dat ze ook dat gaan vergeten. Of de TV van/naar de andere bron overschakelen (als dat via HDMI dan niet automatisch gaat).

VU+ Duo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...