Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen, sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn receiver. Nadat er op de schotel een LNB is bijgeplaatst voor Hotbird, er zat er al 1 voor Astra 1, moet ik bij het overschakelen van een Hotbird kanaal naar een Astra kanaal mijn receiver opnieuw opstarten om dit te realiseren. Kan dit zitten in een slechte of defecte disecq switch? Ik heb 2 koppen met dubbele uitgang die naar 2 switches gaan. De uitgang van deze switches gaan weer naar een tweede disecq switch waar een etherkanaal wordt bijgevoegd. Vervolgens gaat de uitgang van deze switch naar de receiver. 1 uitgang naar de woonkamer en het andere setje naar de slaapkamer. Ik ontvang alleen maar FTA zenders. Heeft de installateur misschien iets fout gedaan? Wie kan mij helpen? 

• Moderator
Geplaatst:

Goedemorgen,

Wanneer het verschijnsel zich voordoet bij beide switches lijkt het meer op een probleem in je ontvanger.

Afhankelijk van de gebruikte receiver en software dien je in het diseqc menu een paar instellingen te doen.

Heeft slechts een switch het probleem zou ik ze even omwisselen tussen woon en slaapkamer.

Je weet dan of de schakelaar of de ontvanger het probleem veroorzaakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik vermoed dat voor 19oost de diseqc instelling nog steeds op GEEN staat, en dat voor 13oost keurig B of 2/4 of hoe dat ook genoemd wordt in jouw ontvanger is ingevoerd.

Dan schakelt hij inderdaad niet terug naar 19oost, en moet je 'm herstarten om dat voor elkaar te krijgen.

De oplossing is dan om bij de instelling van 19oost diseqc A of 1/4 in te vullen.

Overigens is die "tweede disecq switch waar een etherkanaal wordt bijgevoegd" waarschijnlijk geen diseqc swich, maar een zogenaamde 'combiner'.

Is dit inderdaad de oorzaak en oplossing?

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen