Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Neen, ze gebruiken h264.

Dat was mijn commentaar toen ze opstarten.  Waarom geen h265 en HD.  (desnoods 1280x720)

Het ding was nieuw, zodat je perfect de standaard kon kiezen.  De VRT zond nog in MPEG2 uit. Dus ook h264 was nieuw.

Een gemiste kans.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Tja, het voelt inderdaad weer als een ondergeschoven kindje, maar het kan nog erger toen met het TeleTenne debacle.

Ik meen dat er genoeg frequenties beschikbaar zijn in België, maar het massale gebruik van kabel en IPTV maakt de markt voor antenne TV krap (net als in Nederland).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

dat moest men eerst maar eens onderzoeken aan de hand van het aantal klanten bij de aanbieders

en de cijfers sinds introductie

ik denk dat de ouwe generatie er best baat bij heeft en ook mee overgestapt is

één TV één afstandbediening één CI+ module voor een relatief kleine prijs

maar het is wel juist om te constateren dat men eerst de abo's verkoopt en misschien later pas de beeldkwaliteit

With Or Whitout You

U2

• 2 weken later...
Geplaatst:

De antennekijker is een eerder ouder publiek en die worden in onze maatschappij stiefmoederlijk behandelt. Voorbeelden genoeg, herinner je nog teletekst? Waren ook maar de ouderen die het gebruikten. Voor mij is beeld voldoende, hangt ook veel af welke tv je gebruikt.

• Moderator
Geplaatst:
59 minuten geleden zei astro iris:

De antennekijker is een eerder ouder publiek

Weet je dat zeker?

Zijn daar gegevens over?

De "ouderen" in mijn omgeving hebben allemaal internet, laptops en gebruiken sociale media.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Enkele kenissen hebben sinds eind verleden jaar antenne TV-Vlaanderen. Eén van hen gebruikt het meegeleverd decodertje.

Enkel kijken niks meer. Dat lukt tot nog toe...

Een buurman kijkt via een sat-ontvanger met ook twee dvb-t2 tuners erin. Die dacht te kunnen kijken naar vrt en opnemen op vtm.

Dit viel echter flink tegen want de CI+ module werkt enkel met één transponder. Je kunt dus twee zenders kijken/opnemen op dezelfde transponder. Natuurlijk hebben ze vrt en vtm niet op dezelfde transponder gezet. Toch een ontgoocheling.

Uiteraard kan hij met zijn tweede tuner opnemen op de Franse en de Waalse zenders. 

Geplaatst:
Op 5-5-2019 om 17:44 zei ceesv:

Weet je dat zeker?

Zijn daar gegevens over?

De "ouderen" in mijn omgeving hebben allemaal internet, laptops en gebruiken sociale media.

Ikzelf behoor al tot het wat oudere publiek, want op pensioen. en in mijn vriendenkring zijn er verschillende van mijn leeftijd en wat ouder die antenne tv hebben.  Er zijn ook wat gepensioneerden die een appartementje hebben aan de zee en geen kabel tv willen wegens te duur.

Geplaatst:

dat een en ander duur is,  blijkt wel uit de recente verhogingen voor maandelijkse abonnementen (overal)

als je een appartement aan de kust hebt, naast je woning in de Limburgse rimboe, ben je niet echt armlastig

wat is duur, wat willen we/jullie

vroegar was alles eenvoudig op analoog signaal zonder codering

we zijn gedwongen goed te kijken naar de mogelijkheden en dat is soms heel lokaal niet altijd dezelfde Provider / DVB-systeem

With Or Whitout You

U2

Geplaatst:
9 uur geleden zei Tonskidutch:

dat een en ander duur is,  blijkt wel uit de recente verhogingen voor maandelijkse abonnementen (overal)

als je een appartement aan de kust hebt, naast je woning in de Limburgse rimboe, ben je niet echt armlastig

wat is duur, wat willen we/jullie

Ouderen zijn in België spaarzamer dan de gemiddelde jongere generatie.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Heb antenne TV bij mijn broer geplaatst (wegens echtscheiding had hij geen apparatuur meer, en de avonden waren lang...)

Vond de beeldkwaliteit toch maar zwakjes (als je HD kijken gewend bent)

maar inderdaad, als je niet veel wil betalen, en toch een aanbod krijgen waarmee je de maandag op het werk kunt meepraten; is het voldoende

Live tv krijg je er niet bij.

Destijds een actie dat je de decoder gratis kreeg mits een abo van 2 jaar

aansluiten fluitje van een cent, mogelijkheden nihil, maar je kan ook niets fout doen.

Geplaatst:
Op 25-4-2019 om 08:48 zei Kabeltje87:

Neen, ze gebruiken h264.

Dat was mijn commentaar toen ze opstarten.  Waarom geen h265 en HD.  (desnoods 1280x720)

Het ding was nieuw, zodat je perfect de standaard kon kiezen.  De VRT zond nog in MPEG2 uit. Dus ook h264 was nieuw.

Een gemiste kans.

Met h.264 kunnen klanten van een CI module gebruik maken, dat is een groot pluspunt. Er zijn amper HEVC compatibele TV toestellen in de markt. In Nederland wordt behoorlijk geklaagd over het wegvallen van de insteek kaart optie en de verplichte decoder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...