Ga naar inhoud


SNR, afblijven of bijstellen?


johan1983be

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Vroeger had ik TV-Vlaanderen op mijn vorig adres, ondertussen al wel wat jaren geleden. Nu hebben we besloten om de schotel en ontvanger terug in gebruik te nemen op ons nieuw adres. Ik heb mijn vu+ solo2, triax 78 cm en triple lnb  dus van mijn oude woning (mijn moeder huurt dit nu, dus is daar altijd nog in gebruik geweest) naar mijn nieuwe verhuisd. Ik heb hierop de laatste vti image opgezet (ervoor was het openpli). Binnenkort wil ik terug tv-vlaanderen erbij nemen. Waarschijnlijk gaan we hierop wachten tot Orange met de Internet Only afkomt.

Ik ben een leek met betrekking tot alle uitgebreide dingen en mogelijkheden en moet dus nog zoeken naar picons een andere skin mss en de instellingen.
 

Zondag had ik de schotel lukraak (in de juiste richting wel) vastgezet met het oog om het vandaag deftig af te stellen

Ik heb veel geluk gehad en had ongeveer volgende SNR gemiddelde op de satellieten:
19,2: 89% tot 99%
23.5: 79% tot 85%
28.2: 65% tot 72%
Dit was met blauwe lucht

Gisteren was het bewolkt en net voor een regenbui heb ik even de schotel zitten bijstellen en had voor de regen het volgende:
19,2: 68% tot 88% met uitschieters van +-96%
23.5: 88% tot 95%
28.2: 88% tot 95%

Bij een hevige regenbui ging de zwakste op 19,2 naar 55% snr maar nog goed beeld. De rest was uiteraard ook gezakt.

Mijn vraag is of ik het beter laat rusten zoals mijn vrouw zegt, of toch nog probeer om het beter af te stellen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je kan sprietje zijn methode toepassen, leg een natte zeem op de lnb en beweeg de rand van de schotel voorzichtig heen en weer.

Zie je het signaal alleen naar beneden gaan, staat je schotel prima uitgericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo