Ga naar inhoud


Sonoff, boeiende uitbreidingen.


Con

Aanbevolen berichten

Sonoff heeft zijn assortiment aanzienlijk uitgebreid met

onder andere een jalouzieschakelaar, en (LED)dimmers.

Voor mij welkome aanvullingen.

 

Tis maar dat jullie het weten...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Ik zie eigenlijk alleen een led strip controller, maar net die is al heel lang beschikbaar van een ander merk, de H801, 5 kanalen (RGBWW/CCT) voor 7 euro. Daar draai je zo tasmota of esphome op en dat ding is van geweldige kwaliteit.

 

 Rest van het spul is er volgens mij al heel lang, of mis ik iets?

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even bij sonoff.nl Daar staan de nieuwe componenten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Michel:

Het zal aan mij liggen, maar ook daar zie ik niets nieuws en geen dimmers en jaloezieschakelaars.

image.png.e4b06853094d9aee4887e5c0356d88d3.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die zijn toch niet nieuw. Die hebben ze volgens mij al heel erg lang.

 

Volgens mij is het gewoon een normale 3-voudige schakelaar met mogelijk een iets andere firmware. Dat maakt toch niets uit als je er tasmota op zet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Michel:

Die zijn toch niet nieuw. Die hebben ze volgens mij al heel erg lang.

 

Volgens mij is het gewoon een normale 3-voudige schakelaar met mogelijk een iets andere firmware. Dat maakt toch niets uit als je er tasmota op zet.

 

Hier zijn 2 zaken nieuw, enerzijds de dimmer voor LED en anderzijds de jalouzieschakelaar.

De dimmer ga ik zeker proberen, ik heb alleen maar LED verlichting en ben benieuwd hoe

de dimmers 230V LEDs dimmen.

 

Ik heb nog 2 KAKU schakelaars die regelmatig falen, ik denk door het 433mHz bereik en hoop

op korte termijn deze te kunnen vervangen voor de WIFI variant van Sonoff.

 

En ja, deze zijn nieuw in het assortiment. Ik kijk er al een jaar naar uit dat Sonoff deze

aan het assortiment zou toevoegen.

 

Op de Chinese sites waren er al varianten maar ik dorst dit niet aan omdat het niet

duidelijk is/was of deze flashbaar zijn/waren.

 

Ik heb ooit ééntje besteld maar deze schakelaar bood geen optie, althans de bekende

4 aansluitingen zoals je gewend bent ontbraken om deze te flashen.

 

Het is geen eenvoudige 3-voudige schakelaar, dat is héél wat anders dan een jalouzie

schakelaar. Een jalouzierelais is een omschakel relais met middenstand en zéker

geen 1, 2 of 3 voudige schakelaar. (dat is heel wat anders)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...