Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag allemaal,

Ik heb al tijdje een probleem met mijn vuplus duo2 waar misschien iemand mij bij kan helpen.

Op het dak staat een schoten met een LNB van CD met 4 uitgangen. Twee daarvan heb ik aangesloten op beide ingangen van de vuplus.

Instelling tuner 1 => poort A 19.2E met 87% signaal, poort B met 23,5E met 92% signaal

Instelling tuner 2 => poort A 19.2E met 98% signaal, poort B met 23,5E met 72% signaal

Bij de instellingen heb ingesteld

Voorkeurstuner B
Voorkeurstuner voor opnames A

Als ik schakel tussen NPO1 en NPO2 zie onder in beeld dat ik via tuner B kijk door een groene B

Als ik nu een opname start bv van NPO1 en vervolgens naar NPO2 schakel zie ik dat tuner A wordt geselecteerd maar ik krijg geen beeld.

Wat gaat er fout?

Alvast dank voor het meedenken!

Richard

Geplaatst:

En wordt er gekeken met een losse kaart of met een CI Module?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• Moderator
Geplaatst:

Dat is de reden, daarmee kan je maar een programma tegelijk decoderen.

Om tot 4 programma's tegelijk te decoderen gebruik je de ingebouwde kaartlezer en een softcam, oscam, welke je kan installeren met het menu.

Configureren kan je die met oscam Butler.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Ik dacht alleen VTi

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je OScam installeert via OpenPli komen de standaard configuratie bestanden voor Canal Digitaal gewoon mee.... Kaart in het eerste kaartslot en gaan...

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Top bedankt allemaal! Het is gelukt. Het is me zelfs gelukt om in de slaapkamer via de kaart in de woonkamer beeld te krijgen.

Alleen nog een beetje fine tuning met de oscam instellingen, denk ik, want in de slaapkamer bevriest af en toe het beeld. 

Geplaatst:

Als je via WiFi werkt toevallig is dit standaard.....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...