Ga naar inhoud


met de auto naar Gibraltar


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

ik zie het net... dat bericht van luisteraar met al die stops en noch afgezien van liften of trappen die niet bekend zijn

ik zwete bloed en tranen met mij erbij en drie redelijk grote en zware bagage stukken, waar zijn de dragers van de orient express tijd?

ik was fervent treinreiziger tot 1999 met een uitstekende restaurantwagon tijdens de 6 uur reizen in IC en ICE en daarna niet / nooit meer wegens het ontbreken van comfort aan boord!

 

maar dat zullen wereldburgers al zelf ervaren hebben met die veewagon naar hun reisdoel. :grin:

 

ieder zijn eigen stoel met voortbeweging eronder

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier een betere route

en om 13:00 een uur de tijd om lekker te eten

je moet dacht ik wel met de taxi van Pari Est naar Paris  Garde de Lyon.

Met de auto haal je dat nooit zo snel

Dan kan TS om 00:00 uitgerust met huurauto naar Gibraltar

dan is hij binnen 24 uur op plaats bestemming als de rent a car om 00:00 uur open is

anders een rent car oppikken bij vliegveld madrid

 

 

Frankfurt(Main)Hbf ab 08:56 3 ICE 9556 Intercity-Express Richtung: Paris Est
Reservierungspflicht (Saarbrücken Hbf --> Paris Est), Bordrestaurant , Fahrzeuggebundene Einstiegshilfe vorhanden
Betreiber: DB Fernverkehr AG
Paris Est an 12:53  
Umsteigezeit anpassen
 
 
Paris Gare de Lyon ab 14:07   TGV 9715 TGV Richtung: Barcelona Sants
Reservierungspflicht , Globalpreis , Bar , Schwerbehindertenabteil , WLAN verfügbar
Betreiber: SNCF
Barcelona Sants an 20:34  
Umsteigezeit anpassen
 
Barcelona Sants ab 21:15   AVE 3412 AVE Richtung: Madrid-Puerta de Atocha
Reservierungspflicht , Globalpreis , Rollstuhlstellplatz , Schwerbehindertenabteil
Betreiber: RENFE
  + 1 Tag  
Madrid-Puerta de Atocha an 00:02  

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 14-4-2019 om 12:04 zei Drs. IJzerbout:

Per vliegtuig is helaas geen optie. Ik heb te veel bagage bij me. Deze bagage kan ook niet met DHL etc. verstuurd worden.

Luisteraar, was je dit vergeten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet iemand vinden die met je mee kan rijden als extra chauffeur? Huur desnoods een student in die met het vliegtuig weer naar huis kan. Is wat duurder, maar misschien wat zekerder dat je het op tijd haalt. En als het zakelijk is kan je de kosten misschien wel declareren? 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost.

De bagage gaat vooraf met een koerier naar de eindbestemming en blijft daar. Het gaat om satellieten uplinkapparatuur voor Gibraltar Broadcast Coperation. Verder wilde ik een paar dagen vakantie daar slijten en misschien een uitstapje naar Marokko.

Het probleem lag eigenlijk bij de douane die een mogelijkheid hebben aangegeven om het in hun "Offenes Zoll Lager" te plaatsen. Dan kan het daar voor lange tijd blijven en gewoon door GBC gebruikt worden tot de Brexit duidelijk is.

Nu kan ik relaxed vliegen. En wel op de heenweg met Air Brussel via Brussel en terug met de Lufthansa. Naar Malaga.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. 

Als je naar Marokko wil, kan alleen via Algeciras.

 

Het is ruim een uur rijden van Malaga naar Gib. via de peage, neem je de kustweg een half uurtje langer. ( is ook 4 baans )

 

Bier staat koud hier.

 

 

 

 

aangepast door D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste D.Quijote

 

Tja, het bier staat koud, dan krijg je de reactie "ik zal er over nadenken".
Als je nu echt wilt dat jij langs komt, moet je het anders aanpakken.

Natuurlijk moeten er ook bitterballen klaar staan die Drs.IJzerbout zo lekker vindt en natuurlijk ook speciaal bier bijv. IBC-bier. Als gijntje biedt je hem ook Astra-bier aan of Verboden Vrucht-bier. Laat hem met dit laatste bier even nadenken of hij uberhaupt wel een biertje mag drinken volgens de regels die in Dubai gelden.

 

bitterballen.jpg

IBC-beer.png

astra bier.jpg

verbodenvrucht.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alcohol hebben ze een uitzondering gemaakt voor mij in Dubai.

 

Ik heb zelfs een bar in mijn bureau waar mijn baas (de eigenaar van MBC) maar al te graag komt om een goed glas Bourbon of Single Malt te drinken.

Voor die bar heb ik mezelf toestemming gegeven. 🙄 😀

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...