Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, is die daar te ontvangen voor TVV. en welke maat van schotel is er dan nodig.

Ik weet niet of nog niet de juiste locatie.

Is niet voor mij.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

Geplaatst:

Ok Sprietje. Ik zal nog eens informeren voor de juiste locatie maar vermoed dat hij er een paar dagen tussenuit is.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

Geplaatst:

Dit is de locatie. Oekraine ( Bachmut / Donetsk oblast )

Hij moet nog vermelden of hij vrij zicht heeft op het zuiden.

Geplaatst:

Ok, zal dat doorgeven.

Geplaatst:

Hij woont in een flatgebouw op het 8° en ziet zo een joekel op zijn balkon niet zitten.

Hij (lees zijn vrouw) had dan zelf geen plaats meer.

Had wel vrij zicht op het zuiden.

Geplaatst:

Niet op, maar aan het balkon?

Schotel liggend monteren?

Schotel achter het raam (al of niet liggend)?

Bovenop de flat?

Plenty mogelijkheden om te onderzoeken?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

We weten ook niet welke zenders van 23oost ze willen ontvangen?

Anders zou Joyne natuurlijk ook onderzocht kunnen worden.

Maar misschien gaat het helemaal niet om ontvangst van nederlandse/belgische zenders.

Maar het antwoord op de openingsvraag is inmiddels duidelijk.

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

ik heb een proef abo op NLziet. Heel vaak kan ik niet kijken. Staat er "er is een probleem". Er zijn genoeg alternatieven, maar is niet legaal.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst: (aangepast)

Sprietje, bedoel je nu dat het op hun loc. wel zou lukken. Met JOYNE bedoel ik?

Zij zijn tevreden met de vlaamse zenders daar.

Want met een schotel van 60cm is een heel ander verhaal.

Ik laat het hun weten.

Zij dachten nu aan chromecast. wat dat ook mag zijn.

aangepast door Wimo01
toevoeging tekst

Geplaatst: (aangepast)

Zie hier de 3 transponders van Joyne: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html

De eerste betreft de Belgische zenders. Daarbij zitten ook zenders uit het Nederland pakket zoals NPO 1-2-3

Ik laat je 2 footprints zien van de Eutelsat 9 oost.
De eerste is de originele footprint gepubliceerd door Eutelsat. Die geeft aan dat je daar net iets minder dat 49 dBW veldsterkte hebt, zeg maar 48,75. Dan is een Triax 78 die 70cm breed is voldoende.
De 2e footprint is gebaseerd op het gebruik van een B&R-schotel met heel hoog rendement. Dan heb je net iets meer dan 50cm nodig, laten we zeggen de B&R 53. Om ook bij flinke regen voldoende reserve te hebben is de B&R 65 misschien aan te bevelen.

Eutelsat 9.png

Joyne footprint.png

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen