luisteraar Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 (aangepast) voor 30 jaar tot voor 15 jaarhad ik ook draaibare schotels dat was noodzakelijk omdat je de sats op 27w 13E en 69E nodig had om de volledige benodigde zenders te ontvangen Wat een elende zap je naar een zender moet de schotel gericht worden (wachten) dan als flinke storm was alles nieuw uitrichten had toen een 2,4 meter schotel met polarmount en staaf motor. Wat is het nu toch eenvoudig en comfortabel geworden met de satellieten dicht in de buurt met multi lnb en diseq schakelaar zappen zonder wacht (uitricht) tijd. Helemaal in begin moest ik nog naar buiten om LNC 90 graden met de hand te draaien als je van HOR naar VER moest TS mag terug naar de steentijd. 20 april 2019 aangepast door luisteraar
Sprietje Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 Een Gibertini schotel koop je gewoon in Duitsland.
ikku Geplaatst: 20 april 2019 Auteur Geplaatst: 20 april 2019 maar dat was de vraag niet of ik met een berenvel wil lopen of met een jas van The North Face, en draaien duurd geen uren , en wachtend in mijn hol vind ik het wel prima,, 80 % van de nederlanders vind een schotel maar gedoe, hebben liever een provider met internet dan eens in de zo veeltijd de freq weer eens te veranderen , en ze denken nog steeds dat je roots ver weg liggen ,.. mijn achtergrond was toen der tijd het gedoe met upc,, die heb ik de deur uitgeschopt en toen maar gaan schotelen, met de verschillende modules magic bv, heb ik nog steeds liggen 10 cm stof er boven op , maar goed,, visiosat,, heeft ook weer een erotische nieuwe naam ,, gibertini,, maar dan moet ik wel weten waar
Sprietje Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 Beste ikku Er mogen op dit forum geen namen van winkels of webshops genoemd worden maar ik neem aan dat je handig genoeg bent om dat met Google zelf uit te zoeken. Zeker als je ook de prijs nog bij het gezochte artikel plaatst, moet het een fluitje van een cent zijn.
trust Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 1 uur geleden zei luisteraar: voor 30 jaar tot voor 15 jaarhad ik ook draaibare schotels dat was noodzakelijk omdat je de sats op 27w 13E en 69E nodig had om de volledige benodigde zenders te ontvangen Wat een elende zap je naar een zender moet de schotel gericht worden (wachten) dan als flinke storm was alles nieuw uitrichten had toen een 2,4 meter schotel met polarmount en staaf motor. Wat is het nu toch eenvoudig en comfortabel geworden met de satellieten dicht in de buurt met multi lnb en diseq schakelaar zappen zonder wacht (uitricht) tijd. Helemaal in begin moest ik nog naar buiten om LNC 90 graden met de hand te draaien als je van HOR naar VER moest TS mag terug naar de steentijd. Tja , een 2.4 mtr schotel die wil nog wel eens wind vangen , niet te vergelijken met wat TS wil . Ik heb hier een 1.8 mtr Channelmaster staan aan een Jaeger SMR 1224 Rotor en toen de pannen van het dak vlogen is er niets verdraaid aan die installatie . Een polarmount met actuator is m.i. nog stabieler (indien deskundig gemonteerd) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
luisteraar Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 Ja als je nog wilt DX´en is een draaibare schotel nog leuk zeker met C band erbij. Heb altijd graag gekeken naar Brasilië op C band maar denk dat de interesse bij TS niet die kant op gaat
Sprietje Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 Ja ikku, Visiosat heeft inderdaad al weer een paar jaar een nieuwe naam, Cahors, de naam van de plaats waar de Visiosat fabriek staat. Ja je loopt flink achter. Gibertini is een hele grote Italiaanse schotelfabrikant die kwaliteitsschotels maakt. De nodige andere fabrikanten van schatellietschotels en aanverwante artikelen, laten hun schotel bij Gibertini maken zoals het toch zeker niet onbekende merk Fuba.
luisteraar Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 (aangepast) Sorry in verkeerd forum gemeld zal niet zo erg zijn gaat om de zelfde schotel misser gecorrigeerd 20 april 2019 aangepast door luisteraar
Sprietje Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 Beste trust Hoe kan het nu dat de nokvorsten op de grond liggen? Zijn die dan niet vastgeschroefd aan de dakruiter? Tja dat deugt dus niet.
trust Geplaatst: 20 april 2019 Geplaatst: 20 april 2019 Is een huurhuis , heb het niet zelf gebouwd . Na klacht bij woningbouw vereniging werd ik direkt doorverbonden met een aannemer . Bij de melding dat er een stuk of 7 nokvorsten af lagen vroeg men : aan de voor of de achterkant ? pfffttt 1 Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Tonskidutch Geplaatst: 21 april 2019 Geplaatst: 21 april 2019 12 uur geleden zei trust: vroeg men : aan de voor of de achterkant ? Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
ikku Geplaatst: 21 april 2019 Auteur Geplaatst: 21 april 2019 We schieten op ,we hebben stab 120 hh,, gibertini op100se rood, nu nog op zoek naar een lnb
luisteraar Geplaatst: 21 april 2019 Geplaatst: 21 april 2019 Wat voor lnb zoek je ku ,c,.. band. Denk dat iedere webshop diverse kan aanbieden . Ik adviseer een met een feedhorn niet zo een met een smalle kop.
columbo Geplaatst: 21 april 2019 Geplaatst: 21 april 2019 (aangepast) Vrollijk Pasen allemaal. Voor diegene die via een Duitse Webshop willen bestellen ,en nog geen prijs indikatie hebben ,is er een prijsvergelijking ,Idealo.de.genaamt ,daar vind je de meest gustige artiekelen, 21 april 2019 aangepast door columbo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen