Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat

De televisiebeelden die hij in zijn camper tot zijn beschikking had, hadden namelijk een vertraging van een minuut of twee.

"Iemand kwam bij onze auto langs om te vertellen dat Mathieu gewonnen had, maar ik zei: 'Ja, ja, het zal wel'", lachte Van der Poel senior. "Toen ik op de beelden zag dat hij de winnaar was, was het eerste wat ik zei: 'Mafkees.'"

uit de pers een uitspraak van Adrie van der Poel, zie hierboven

iemand kwam langs die de uitslag al wist / gezien had, blijkt uit het verhaal

er blijkt niet uit of die "iemand" een ander vorm van TV ontvangst had of een andere vorm van communicatie met de finish line had

kan er echt twee minuten vertraging tussen het "event" en het TV signaal bestaan?

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

Ik weet wel niet wie van der Poel senior is en waar het om gaat maar dat kan inderdaad.

We doen dit vaak om te kunnen controleren of er ongewenst footage "on Air" gaat. Scheldwoorden, niet toegestane reklame, bloot en meer van dat soort dingen. We doen dit met een server die in een loop draait.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

aha, maar bij een sports event zoals dit wielrennen ( Amstel Gold Race ) waar het aktuele heel belangrijk is voor de kijker gaat men dan de NPO verslaggevers controleren vie een server loop?

of is er zo'n groot verschil in de timelaps

dvb-T2

dvb-C

dvb-S2 van de providers

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:

neen denk ik niet, waar waren die belgen gsteren?

🖐️

het blijkt 's zomers als alle ramen en deuren open staan bij een belangrijke voetbal wedstrijd wel eens dat de buren eerder joelen bij het vallen van een doelpunt

omdat ze het eerder op TV zien, zo'n 8 a 10 seconden heb ik zelf ervaren

maar 1 a 2 minuten?

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

• Moderator
Geplaatst:

Dat het live programma 2 minuten vertraagd wordt klinkt niet onlogisch, met alle acties, die je tegenwoordig tegenkomt.

Bij een groot publieks evenement kan je tegenwoordig alles verwachten, kijk maar naar Colombo.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Of bij "live" programma's met een buitenlandse gast om diens commentaar te vertalen en te ondertitelen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• Moderator
Geplaatst:

In Amerika wordt de Superbowl ook vertraagd uitgezonden sinds Nipplegate.

Eenvoudig omdat nog een nipple het verlies van de uitzend licentie kan betekenen.

Er springen genoeg dwazen de straat op om hun punt te maken in een live event.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Ik weet wel niet wie van der Poel senior is en waar het om gaat maar dat kan inderdaad.

Ze moeten tegenwoordig zeldzaam zijn, de Nederlanders en Belgen wie deze familienaam niets zegt, maar er zijn er dus nog. :)

Twee minuten is wel heel lang en eigenlijk onaanvaardbaar bij sportwedstrijden.

Het zou interessant zijn om te weten hoe Van der Poel de signalen ontving (DVB-T, iptv, sat, ...) en of de vertraging al dan niet moedwillig (voor alle platformen) werd ingelast.

Op Userbase ooit eens gelezen dat er 17" verschil zat tussen enerzijds het DVB-T signaal rechtstreeks van VRT FTA en anderzijds hetzelfde DVB-T signaal verspreid via Antenne-TV. Hoe meer tussenstappen, hoe meer vertraging, maar 2 minuten is wel heel veel om het daaraan te wijten.

In c't van november 2018 werd een test m.b.t. dit onderwerp gepubliceerd:

spacer.png

aangepast door Zilverhippie
Geplaatst:

mooie reactie en vergelijking beste Zilverhippie, dat soort vertraging kon ik ook zo inschatten en had zo iets verwacht van Adrie... maar hij heeft misschien op joyne gekeken?

ik weet het niet maar dat zou hij ons eigenlijk eens moeten toelichten

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

• Moderator
Geplaatst:

Daar hebben ze een term voor!

Live opgenomen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...