Ga naar inhoud


Saorsat Ierland


edbe

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei luisteraar:

Dit staat er

en met sky abonnement te ontvangen via sky zit in sky pakket wat open gaat voor de EU

Gaat natuurlijk eerst open na een betaalt abonnement

Ik geef het op. Je luistert en je leest uberhaupt niet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uur geleden zei ceesv:

Een regio zender kan nooit verplicht worden Europa dekkend uit te zenden.

 

En dit onderwerp, en de vraag ging over soarsat Ierland.

 

Blijf On-Topic!

Luisteraar, laatste waarschuwing!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijg ik SAORSAT?

Om SAORSAT te ontvangen, moet u een nieuwe satellietschotel installeren of een bestaand gerecht aanpassen en opnieuw uitlijnen om de juiste richting op te gaan om de SAORSAT-service te ontvangen. Daarom zijn vrijwel zeker de diensten van een professionele installateur betrokken.

In de overgrote meerderheid van de gevallen worden bestaande satellietinstallaties opgezet om betaalde of gratis Britse diensten te ontvangen en ontvangen ze GEEN SAORSAT.

Om SAORSAT te ontvangen heeft u het volgende nodig:

  1. Een satellietschotel

    Een solide satellietschotel is vereist voor SAORSAT. Een gaasschotel werkt niet. In sommige delen van het land zal een standaard 80 cm stevig gerecht werken, maar in veel gebieden in het noordwesten en in het zuidwesten van Ierland heb je een gerecht van 1 meter nodig. Een schotel van goede kwaliteit kost niet meer dan € 35. Neem contact op met uw lokale installateur voor het beste specifieke advies voor uw regio.

  2. Low Noise Block down converter - Feedhorn (LNBF)

    Naast een geschikte schotel is een KA-Band LNBF vereist. LNBF is de eenheid die aan het uiteinde van de steunarm zit, vóór de schotelantenne. U hebt een LNBF nodig die de SAORSAT-specifieke frequenties kan ontvangen. Een goede kwaliteit LNBF zou niet meer dan € 35 kosten. Uw lokale antenne- / satellietinstallateur weet hier alles van.

  3. Set-top box

    SAORSAT Goedgekeurde ontvangers zijn de enige ontvangers die onafhankelijk zijn getest op naleving van SAORSAT. SAORSAT-ontvangers kunnen worden gekocht bij een aantal retailers in het hele land. U kunt de winkelzoeker op de Saorview-website gebruiken om detailhandelaren bij u in de buurt te vinden en hen vragen of ze SAORSAT goedgekeurde ontvangers hebben.

  4. Installatie

    De installatiekosten zijn afhankelijk van de complexiteit van de taak en afhankelijk van uw locatie in het land. Voor een gemiddeld huis of bungalow van twee verdiepingen, een rondvaart van 40 km en 1 jaar garantie, kost een installatie door een bekwame installateur van het systeem ongeveer € 200 volledig geïnstalleerd (schotel, LNBF, schoorsteen / muurbeugel, afgesneden kabeloppervlak en installatie ).

    Een serviceaanvraag om een nieuwe LNBF aan te passen aan een geschikte bestaande satellietschotel, de satellietschotel opnieuw naar de SAORSAT-satelliet te sturen en de rest van de installatie te controleren kost ergens tussen de € 70 en € 100 (+ € 35 als deze de levering van de LNBF).

    Bij elke installatie als u een oude of een andere antenne of satellietschotel loskoppelt en het installatieprogramma de bestaande kabels kan gebruiken, moeten de kosten aanzienlijk dalen. Het gebruik van bestaande kabels is echter niet ideaal omdat het beter is om oud materiaal te vervangen door een nieuwe dubbel afgeschermde kabel. Dit zorgt ervoor dat de installatie betrouwbaarder is omdat nieuwe kabels langer meegaan dan oude.

Krijg nog meer gratis kanalen!

Aangezien u een satellietschotel en satellietontvanger voor SAORSAT gaat gebruiken, kunt u deze apparatuur ook gebruiken om andere free-to-air-kanalen op satelliet te ontvangen, met de toevoeging van een extra LNBF. Uw verkoper of installateur kan u adviseren over het verkrijgen van deze instelling. Dit betekent dat je Ierse en Britse kanalen kunt krijgen zonder maandelijkse kosten!

Raadpleeg uw lokale dealer of installateur voor advies over de beste SAORSAT-oplossing voor u, en zorg ervoor dat u offertes ontvangt voordat u verder gaat en vraag om een garantie.

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je hier handig ontvanger met een triax 88 cm of groter  vb/ 110 tds 

of een andere schotel naar keuze

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei smetje limb.BE:

kan je hier handig ontvanger met een triax 88 cm of groter  vb/ 110 tds 

of een andere schotel naar keuze

Tuurlijk met een spotbeam op Ierland!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is Smetje niet helemaal duidelijk waar Ierland ligt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei edbe:

kan je de Ierse TV pakket Saorsat ook in Nederland ontvangen?

is mij wat onduidelijk.

Helaas , zoals hier al werd gezegd !! Zelfs in Duitsland destijds ….

Dr.Dish Magazin: 13 Meter Ka-Band-Antenne , 31 mrt. 2014 (Youtube vanaf 12:30)

Dr.Dish Magazin: Irland-Beam Saorsat , 29 apr. 2014 (Youtube vanaf 4:30)

daar hebben ze dus ook een ka-band test gedaan , en ….

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

leg even uit waarom ik wel signaal 91% heb hier en geluid op de radio FTA zenders 

bezig met laden ...

rte2.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei smetje limb.BE:

 

 

leg even uit waarom ik wel signaal 91% heb hier en geluid op de radio FTA zenders 

bezig met laden ...

rte2.jpg

Omdat je dit op 28.2 oost ontvangt. Saorsat zit op 9 oost

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt  volledig wat je zegt mojo 

maar die zender zitten ook op de 28.2°E

en als je een abo hebt met ontvanger dan kunnen ze het toch zien dacht ik ☺️

 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei smetje limb.BE:

klopt  volledig wat je zegt mojo 

maar die zender zitten ook op de 28.2°E

en als je een abo hebt met ontvanger dan kunnen ze het toch zien dacht ik ☺️

 

 

Ben jij een clone van Luisteraar ofzo?

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei smetje limb.BE:

klopt  volledig wat je zegt mojo 

maar die zender zitten ook op de 28.2°E

en als je een abo hebt met ontvanger dan kunnen ze het toch zien dacht ik ☺️

 

 

 

Dat is dus niet Saorsat. Dat zijn gewoon de Ierse zenders die ook in het pakket van Sky zitten.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei EL PIÑO:

 

Dat is dus niet Saorsat. Dat zijn gewoon de Ierse zenders die ook in het pakket van Sky zitten.

ja zie ik ook wel 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...