Ga naar inhoud

visiosat pointage

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Weet iemand , of er iets aan de hand is met de visiosat pointage software ?

Na "skip intro " en de longitude , lattitude en België aangevinkt krijg ik nu helemaal  geen gegevens van mijn locatie meer ; mis ik iets ?

Geplaatst:

Alles werkt naar behoren.

Je kunt ook het rode ballonnetje op de kaart naar je huis verslepen. Dan moet het gewoon werken.

Let wel op met het invullen van de coördinaten.

Normaal begin je met de Latitude (dus ergens tussen de 50 en 53) en dan de Longitude (dus ergens tussen de 3 en 6 oost) maar bij deze calculator moet je eerst de Longitude invullen en dan de Latitude.

Geplaatst:

Bedankt @Sprietje voor het antwoord. Met het invullen van de coördinaten in de juiste volgorde ( longitude en latitude ) is het niet gelukt , maar wel met het verslepen van het rode ballonnetje op de kaart naar mijn huis.

Wel vreemd overigens , dat ik zelf de longitude en latitude niet direct kan  in geven.

Geplaatst:

Misschien hetzelfde probleem als ik onderaan deze post beschreef?

https://www.sat4all.com/forums/topic/366457-waarvan-is-de-schuinstand-van-de-rail-afhankelijk-bij-multifeed/?do=findComment&comment=2538941

citaat:

ByTheWay: ik heb met de cahors calculator nu al een aantal keer meegemaakt, dat hij de decimale punt niet accepteert bij de inputs voor LONG, LAT en Satelliet. De punt verschijnt wel in beeld, maar hij behandelt het getal als een integer (heel getal). Na een herstart doet hij het dan (soms) wel weer goed.

Hebben anderen dat ook?

Ik werk op twee Linux computers, met Firefox; die geven beiden dit probleem.

Ik heb de oorzaak of oplossing nog niet gevonden, helaas.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Tsja.............  blijkbaar toch een lastig probleem😉 .

Bedankt @ a33 voor je reactie.

Geplaatst:

Is het inderdaad hetzelfde probleem?

Op wat voor computer (besturingssysteem, webbrowser) heb jij het probleem?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Ik herken het probleem helemaal niet.

Als ik het doe met Google op Firefox, geen probleem

Als ik het doe op Google Chroom, geen probleem

Als ik het doe met Bing op Firefox, geen probleem

Als ik het doe met Bing op Google Chroom, geen probleem

Geplaatst:

Ik gebruik als webbrowser Brave en als zoekmachine Duck -Duck Go.

Google en Bing gebruik ik niet.

Geplaatst:

Bij mij doet-ie  't op het moment weer goed.

Ik begin me wel af te vragen of dat gewoon een websiteprobleem kan zijn, in plaats van een lokale-computerprobleem?

Wat de calculator deed, als ik het mij goed herinner:

Bijvoorbeeld bij LAT 52.5 nam hij 525, en dus het maximum van 90 graden als ik mij goed herinner.?

En bijvoorbeeld bij LONG 5.15 nam hij 515oost, dus 155 oost.

@sunboy:

Was het bij jou hetzelfde probleem, dat hij de decimale punt of komma gewoon negeerde?

groet,

A33

Gast sunboy
Geplaatst:

Als ik als longitude intyp  4,7 krijg ik als longitude 47.000 te zien.

A;ls ik als latitude 51.8 intyp krijg ik  als latitude 90.000 te zien.

Met het rode ballonnetje op de kaart werkt het uitstekend ; die gebruik ik nu.

Geplaatst:

OK, dus inderdaad hetzelfde probleem als wat ik had.

Bij het ingeven van je locatie kan je inderdaad het ballonnetje gebruiken, maar met het toevoegen van een satellietpositie met decimale waarde gaat dat helaas niet.

Op één van mijn PCs heb ik het probleem nu weer, onder Firefox. Open ik tegelijkertijd Opera, dan doet hij het daar wel goed. Onder firefox blijft hij dan hetzelfde probleem houden.

Gebruik van komma of punt, maakt geen verschil.

Vreemd probleem, hoor....

Groet,

A33

Gast sunboy
Geplaatst:
11 minuten geleden zei luisteraar:

zou het niet aan de versie java kunnen liggen welke op de pc staat? 

Ik heb geen versie Java op mijn PC zitten

12 uur geleden zei Sprietje:

Dan zal daar het probleem wel zitten.

Welke argumenten liggen hieraan ten grondslag ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen