Ga naar inhoud


Probleem met DVBDream - Naam zenders zijn plots onzichtbaar


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Sinds vandaag krijg ik in de kanaallijst niets meer van info in het desbetreffend kader.

Bij kanaaleigenschappen komt de naam wel voor.

Iemand enig idee hoe ik de info in de kanaallijst terug zichtbaar krijg ?  ( zie screenshot )

ScreenShot004.jpg

ScreenShot005.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Had ik ook al aan gedacht maar neen hoor die zitten er nog in.

Ik denk dat het ergens aan een instelling ligt in het menu maar kan niet vinden wat. Alles ging gisteren nog perfect.

ScreenShot006.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , die is nog altijd aanwezig. Heb die al eens vervangen door een chlist van mijn tweede PC maar blijft hetzelfde.

Pfff.... begrijp het echt niet hoe zoiets plots komt . Na zo vele jaren DVBDream in gebruik en dit nog nooit gezien.

ScreenShot007.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
10 uur geleden zei Crazy Sat:

Ja , die is nog altijd aanwezig. Heb die al eens vervangen door een chlist van mijn tweede PC maar blijft hetzelfde.

Pfff.... begrijp het echt niet hoe zoiets plots komt . Na zo vele jaren DVBDream in gebruik en dit nog nooit gezien.

ScreenShot007.jpg

Ik vind DVB dream toch niet zo stabiel die loopt regelmatig vast tijdens het draaien van de schotel met TBS 6925.🙁

Smart DVB is veel met stabieler en scant veel maal sneller en deze kan ook T2 - multi stream zender lezen en dat met de crazy cat driver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor het meedenken. Maar.... goed nieuws ! Alles terug OK.
Heb er deze morgen nog even over nagedacht , ik had enkele weken een herstelpunt aangemaakt in win 10. Dus waarom niet even via systeemherstel terugkeren naar die datum. Uitgevoerd , computer herstart en bij opstarten van DVBDream was alles terug zichtbaar. 😄

Ik gebruik nu reeds meer dan twintig jaar dit programma en dit nog nooit voorgehad. Hopelijk blijft het bij een crash van het programma en is dit opgelost.
Weet niet of dit bij Smart DVB , Prog DVB of andere programma mogelijk is maar het voordeel bij DVBDream is dat je via de vplug heel snel de biss key kan inladen , ook zenders in 4:2:2 , enz.... m.a.w. ik heb alles wat ik wil. Neemt niet weg dat ik wel even kan experimenteren met een ander programma.

ScreenShot008.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Goed dat deze opgelost is.

In de begin jaren van deze site had je nog een forumgedeelte voor Satelliet via pcie kaarten.

Jammer dat ze dit verwijderd hebben.😭

 

Schermafbeelding 2019-05-01 om 12.28.42.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
23 minuten geleden zei Tonskidutch:

over pci kaart gesproken, welke gebruiken jullie eigenlijk?

 

want een desktop met pci pcie heb nog staan en die heeft ook HDMI out op de grafische kaart geschikt voor SD en HD

dus kansen genoeg voor DVBdream

 

ciao ciao

Ik maak gebruik van TBS 6925.

Dit is nog één van de weinige fabrikanten die nog steeds nieuwe pcie kaarten op de markt brengt.😲

Dvb dream is helaas al een tijd betalend geworden.

In de beginjaren van satelliet via pc had je tientalen programma's waar je gebruik kon van maken, helaas zijn er al veel van gestopt.😢

Nu heb je nog zo'n vijftal die regelmatig geüpdatet worden.

- Smart DVB (gratis)

- Prog DVB (betalend)

- DVB Dream (betalend)

- DVB Vieuwer (betalend)

- EBSpro (gratis- feedhunting)

- CrazyScan (gratis-feedhunting)

- IQmonitor (gratis-feedhunting)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanaf welke symbool rate tovert zo'stick beeld ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...