Ga naar inhoud


Probleem met DVBDream - Naam zenders zijn plots onzichtbaar


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei happysat:

Hoi Trust,

 

Vanaf 250 kS zou moeten lukken, laagste wat ik getest heb was 1000kS.

Je kan op de WebSDR zien welke streams er actief zijn er staan ook wat ontvangst parameters bij:

 

https://eshail.batc.org.uk/wb/

Zou leuk zijn , ik ga me er eens in verdiepen , bedankt Happysat !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei luisteraar:

de stick heeft als hoogste ontvangst frequentie 1090 mhz

Onzin. 

Deze sticks gaan veel verder. 

De stick die @Tonskidutch beschrijft (met een R820T tuner) gaat tot  minimaal 1700MHz. De E4000 tuner gaat hoger, maar heeft een gat in het ontvangst bereik. Echter die sticks kan je bijna niet meer verkrijgen...

@luisteraar Doe nu eens een Google zoekopdracht voordat je dingen gaat beweren.

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Inderdaad ben ik ook net achter gekomen

jammer genoeg nog niet het hele lnb uitgang band

 

https://www.rtl-sdr.com/tag/e4000/

 

o receive their L-Band service you will need an RTL-SDR capable of receiving 1.5 GHz, like a R820T/2 RTL-SDR (preferably at least passively cooled like our RTL-SDR Blog models as some R820T/2 units tend to fail at 1.5 GHz without cooling) or an E4000 dongle. You will also need an appropriate L-Band antenna and L-Band amplifier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk besef je dat je erg zeker moet wezen van hetgeen wat je schrijft voor dat je het plaatst. Want je zet andere leden op het verkeerde been met jouw verkeerde informatie.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben uitgegaan van dit:

daarom mijn 1090mhz beperking

hoe dan ook een leuk project zeker om met lage symbool rates om

te gaan en scpc te ontvangen

 

https://www.rtl-sdr.com/tag/e4000/

 

 

 

Akos from the RTLSDR4Everyone blog has recently uploaded four new articles. The first article reviews the new FlightAware Prostick Plus. The Prostick Plus is an RTL-SDR dongle optimized for ADS-B reception. It contains a LNA and 1090 MHz filter on board the dongle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste over ontvangst frequenties is erg hardware afhangkelijk.

Ze hebben het getest tot een maximale symbool rate van 2,56 MS/s

Is dus niet geschikt voor normale symbool rates van 27 a 32 mhz.

Dus enkel scpc

 

 

https://osmocom.org/projects/rtl-sdr/wiki/Rtl-sdr

Specifications

The RTL2832U outputs 8-bit I/Q-samples, and the highest theoretically possible sample-rate is 3.2 MS/s, however, the highest sample-rate without lost samples that has been tested so far is 2.56 MS/s. The frequency range is highly dependent of the used tuner, dongles that use the Elonics E4000 offer the widest possible range (see table below).

Tuner Frequency range
Elonics E4000 52 - 2200 MHz with a gap from 1100 MHz to 1250 MHz (varies)
Rafael Micro R820T 24 - 1766 MHz
Rafael Micro R828D 24 - 1766 MHz
Fitipower FC0013 22 - 1100 MHz (FC0013B/C, FC0013G has a separate L-band input, which is unconnected on most sticks)
Fitipower FC0012 22 - 948.6 MHz
FCI FC2580 146 - 308 MHz and 438 - 924 MHz (gap in between)
aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hebben we het even over een rtl ontvanger achter de lnb van schotel te zetten. 

binnen dat gat in het spectrum kunnen nog signalen zitten. 

het ontvangst gebied is kleiner als lnb uitgang frequenties. 

de stick kan enkel met lage symbool rates overweg dus scpc only. 

maar toch een leuk project

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Big fellow:

@luisteraar Doe nu eens een Google zoekopdracht voordat je dingen gaat beweren.

ik heb enkele maanden geleden al menig artikel over deze en andere sticks, ook hier zelfs al over geschreven mede omdat je met een goedkope ook DAB+ ontvangst kan hebben

de hele Site van SDR RTL doorgenomen en alle patches bestudeerd zoals ook wat software geprobeerd, nadat ik een Stickje gekregen had van iemand

 

nu die stick foetsie is (verloren) heb ik de desbetreffende en hier boven genoemde stick besteld op aanraden van Happysat, maar niet zonder er iets van af te weten, zoals luisteraar weer  suggestief beweert

 

bedankt voor de informatie

aangepast door Tonskidutch

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei happysat:

Ik heb deze FlightAware Prostick Plus ook voor ADSB is die prima op de andere banden presteert die ontzettend slecht.

Ook in deze zit geen TCXO en hij drift behoorlijk, ook als die warm is...

Ik heb ook zo'n stick echter wel met tcxo. Er zit een 1090MHz SAW filter in met een LNA welke dus alleen goed werken rond de 1090MHz... 

De niet plus versie heeft wel een LNA maar geen filter waardoor de locatie van de LNA anders is. (Die is dus wel breedbandig) Dus misschien dat een niet plus versie beter is voor satelliet ontvangst?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Deze topic heeft totaal niets meer te maken met DVB Dream.😲

Zou men beter een nieuwe topic maken over dit onderwerp?

Maar het probleem is, in welk forumgedeelte moet je deze plaatsen?

Want het subforum gedeelte voor Satelliet via pcie kaarten is al JAREN verdwenen.😩

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...