Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren 1 mei is transponder 12.110H door SES Astra uit de lucht gehaald.
Canal Digitaal heeft de zenders die daar op zaten de afgelopen tijd over gezet op andere transponders.
Helaas zijn er diverse automatische schotels die deze transponder gebruikten om daar de schotel op uit te richten. Als die nu de Astra 23,5 gaat zoeken, blijft hij maar rond draaien.
De zoekfrequentie voor de Astra 23,5 bij deze schotels moet op een andere transponder ingesteld worden.

aangepast door Sprietje

• Moderator
Geplaatst:

Dat wordt dan in sommige gevallen een sw update tegen vergoeding.

Zo blijft de schoorsteen roken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Cees, het blijft een drama met die automatische schotels. Hoe vaak is dit nu al gebeurt? Al vele keren met de Astra 23,5, vele malen met de Astra 28,2 waar steeds maar opnieuw oude transponders verdwenen en er nieuwe met andere parameters voor terug kwamen, laatst ook nog met BVN die van de Astra 19,2 verdween en de automatische schotels de Hotbird niet konden vinden. Het is op en top treurig dat deze problemen zich nu al meer dan 10 jaar voor doen en dat de automatische schotels daar niet in voorzien zijn.

Maar het zal wel zijn zoals je zegt, nu moeten de nodige mensen weer naar de dealer om het inorde te laten maken en blijft daar de schoorsteen roken.

Geplaatst:

Zeeschepen met professionele continue bijsturende schotels gebruiken niet van die amateuristische methodes om een satelliet te vinden zoals ze op campers of caravans gebruiken.

4 uur geleden zei luisteraar:

Wat dacht je van de zeeschepen 

Totaal niet van toepassing. Geloof mij.......

aangepast door Big fellow
Citaat inkorten

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Iemand meldt vandaag "Wij staan momenteel in Spanje en werden geconfronteerd met dit fenomeen. Hij vond de Astra 3, bleef even staan en begon vervolgens weer te zoeken waarna hij niets meer vond. Omschakeling naar 19.2 leerde ons dat hij dat nog wel deed.

Teleco dealer in Alfaz del Pi gebeld die meteen kwam en nieuwe firmware heeft geïnstalleerd, probleem opgelost en €60,00 armer.

Cees, de schoorsteen blijft roken.

• Moderator
Geplaatst:

Ik zie kansen voor wanneer ik nog eens veel vrije tijd ter brschikking krijg.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Persoonlijk vind ik dat echt een ontwerpfout, net als de millenniumbug destijds, en recent ook de datumbug van navigatieapparatuur.

Waarom bouwen ze niet standaard in, dat je zelf handmatig iets kunt aanpassen, als er door veranderende input data in het systeem iets mis gaat in dit soort processen?

Aan de andere kant, met het programmeren van calculators in excel heb ik gemerkt dat het meeste tijd gaat zitten in het (netjes) 'afvangen' van 'onmogelijke waarden', zoals bijvoorbeeld dat het niet echt zin heeft om een azimuth te berekenen voor een satelliet die een elevatie heeft van minder dan nul. En het bedenken van alle mogelijke situaties die tot zo'n 'onmogelijke waarde' leiden, is best lastig!

Dat transponderdata wel eens veranderen is evenwel algemeen bekend, lijkt me.

Of is het inmiddels een Unique Selling Point, als een 'automatische' schotel ook door de gebruiker 'handmatig' van nieuwe gegevens kan worden voorzien? Adverteren ze daarmee? Het lijkt me een soort "Miele"-kwaliteit, waar best een hogere prijs tegenover mag staan!

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Och dat de satelliet info niet helemaal klopt in spullen is echt niet uitzonderlijk.

Zo zijn er veel enigma images die met verouderde satelliet.xml zitten.

I/O interface om data´s in zo een draaibare installatie te zetten kost geld waar ze op sparen.

Goedkoop is vaak slechtkoop

Geplaatst:

Wat ik niet begrijp is dat deze systemen niet gebruik maken van beacon frequenties... Die zouden bijna nooit moeten veranderen..

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Natuurlijk is het een ontwerpfout beste a33. Na alle ellende die vele automatische schotelbezitters de afgelopen jaren hebben meegemaakt, zijn er een aantal fabrikanten waarbij je de transponder om een bepaalde satelliet te zoeken handmatig kan instellen. Het betreft de volgende automatische schotels:
 - Mobilsat
- Crystop Autosat 2
- Satenne R2 met de nieuwe DVB-S2 blackbox met touchscreen
- De WWSAT ombouwset voor Oyster Vision 1 en 2.
- Oyster Vision 5 (dmv je mobieltje)

Bij de zeer goed presterende Bente automaat waar de B&R 65 schotel op zit, kan dat helaas niet. Een gemiste kans voor dit vrij nieuw product.

Geplaatst:
4 uur geleden zei luisteraar:

de beacon frequenties zijn erg smal bandig en zenden met zeer laag vermogen ,een

goedkope ontvanger zoals in die rotor zit kan die niet ontvangen

Het mooie is dat je niet hoeft te bekommeren over de signaal kwaliteit, alleen maar de sterkte. Dus je kan heel eenvoudig een LNA gebruiken hiervoor.

Geplaatst:

Yep je zou het met een smalbandige ontvanger kunnen ontvangen ,weet alleen niet met hoeveel

dbw het baken op de aarde aankomt dus of de schotel er wel groot genoeg voor is.

Je zou zelfs de telemetrie uit het baken kunnen uitlezen dat weet je ook de sat id.

theorie denk niet dat ze dat doen ,evt ik weet het niet gebruiken de dure schotels alreeds

deze methode

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen