Ga naar inhoud


Disney verkoopt Sportzenders Fox aan Sinclair


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Citaat

Disney verkauft 21 Sportsender für 9,6 Milliarden Dollar

04.05.2019, 08:44 Uhr, dpa

Der Entertainment-Riese Walt Disney verkauft ein Paket von 21 Sportsendern an den US-Medienkonzern Sinclair Broadcast.

 

bron; DPA

 

de door Disney Entertainment opgeslokte FOX maatschappij van Rupert Murdoch moest voor acceptatie van die deal met FOX 21 Sportzenders verkopen aan een derde namelijk Sinclair Broadcast om het goedgekeurd te krijgen door de US Kartell controle dienst / overheid.

 

 

 

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.hln.be/geld/economie/-megadeal-zet-hollywood-op-zijn-kop-disney-koopt-21st-century-fox-voor-52-miljard-dollar~a29deed3/

 

Geruchten over een akkoord tussen de twee deden al enige tijd de ronde, maar zowel Disney als 21st Century Fox wilde daar nooit echt op reageren. Disney krijgt nu onder meer de controle over de filmstudio’s van Fox, waar titels als Avatar en X-men op de plank liggen. Maar ook het Britse Sky, Star India en Amerikaanse kabelzenders als FX en National Geographic komen in handen van Disney.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Tonskidutch:

en wat had dat met SKY van doen???

Onderwerp van jou is kartel buro houd zich goed bezig in media wereld.

Mijn reactie kartel buro is al veel langer er mee bezig door die grote fusies/overnamen waar

SKY UK een onderdeel van is.

Nu is disney zo machtig geworden dat het bedrijf opgedeeld moet worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Onderwerp van jou is kartel buro houd zich goed bezig in media wereld.

Mijn reactie kartel buro is al veel langer er mee bezig door die grote fusies/overnamen waar

SKY UK een onderdeel van is.

Nu is disney zo machtig geworden dat het bedrijf opgedeeld moet worden

Niet enkel is mijn topic een andere namelijk de verkoop van sportzenders, voorheen van FOX (Murdoch) en nu van SinClair ook is de anti Kartel dienst US een heel andere dan de EU anti Kartel regulerende dienst - je haalt wederom dingen door mekaar.

Dus je opmerking over SKY en ook de daarbij foutief genoemde datum is niet relevant inzake deze nieuws melding.

 

OOk die conclusie van jou dat Disney opgedeeld moet worden is niet juist, Disney mocht enkel FOX opslokken omdat het de 21 sportzenders verkocht heeft...

Het is dus niet opgedeeld, 't is groter geworden door vooraf afstoten van sportzenders.

Omdat die FOX sportzenders nu aan Sinclair toebedeeld zijn kan het nog wel eens een wijziging met zich brengen inzake de contracten met de EU providers, maar dat is puur een vermoeden, dat niet nader besproken hoeft worden.

 

wij zullen er echter pas in tweede instantie mee te maken krijgen als de contracten aflopen met FOX sport

 

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

Niet enkel is mijn topic een andere namelijk de verkoop van sportzenders, voorheen van FOX (Murdoch) en nu van SinClair ook is de anti Kartel dienst US een heel andere dan de EU anti Kartel regulerende dienst - je haalt wederom dingen door mekaar.

SKY uk is nog altijd een engelse llc en valt onder EU regelgeving.

Disney is nu eigenaar van sky en moet zich ook aan de EU houden.

Dit kan ook verklaren dat opeens hollywood de markt open moet maken voor de EU.

In mijn ogen hangt alles samen en kan het niet meer afgezonderd worden.

Zo is nog een groot hollywood studio die zijn hoofdzetel in Amsterdam heeft dus ook weer onder EU

Ik vind dat we nu een beetje offtopic gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 minuten geleden zei luisteraar:

Ik vind dat we nu een beetje offtopic gaan.

 

Dat vind ik ook, waarom doe je het dan toch?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat nu ook telegraaf.nl

 

Entertainmentconcern Walt Disney verkoopt zijn belangen in 21 Amerikaanse regionale sportzenders aan Sinclair Broadcast. Met de deal is rond de 10 miljard dollar gemoeid.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat stond ook al in de openingspost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...