Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb hier een Echostar AD-3000ip viaccess met een oude lijst:

5.0 E ; Sirius2/

7.0 E ;Eutelsat W3,

etc,etc.

Moet ik die van Nu zelf (handmatig) invoeren dus :

1.9 E : Bulgaria Sat 1

3.0 E : Eutelsat 3B / Rascom QAF 1 R

etc,etc

of kan het ook op een andere manier.

Mvg

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik zou je die moeite besparen, ja het kan wel met een 0-modem kabel via de RS232 aansluiting,, maar wat wil je ontvangen?

De Echostar AD-3000ip kon analoog en digitaal satellietsignalen ontvangen maar digitaal slechts DVB-S (dus ook geen HD zenders)

Analoog is er niets meer..

De meeste zenders maken tegenwoordig gebruik van DVB-S2 en ik zou gewoon een nieuwe ontvanger voor een paar tientjes kopen als je wilt experimenteren.

Of wat is je doel?

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

• Moderator
Geplaatst:

Of je met een 19 jaar oude ontvanger nog wat kan ontvangen?

DVB-S ontvanger voor MPEG-2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
5 minuten geleden zei sat87:

Ik zou je die moeite besparen, ja het kan wel met een 0-modem kabel via de RS232 aansluiting,, maar wat wil je ontvangen?

De Echostar AD-3000ip kon analoog en digitaal satellietsignalen ontvangen maar digitaal slechts DVB-S (dus ook geen HD zenders)

Analoog is er niets meer..

De meeste zenders maken tegenwoordig gebruik van DVB-S2 en ik zou gewoon een nieuwe ontvanger voor een paar tientjes kopen als je wilt experimenteren.

Of wat is je doel?

Alles wat ik kan pakken met het (oude beestje) is mee genomen.

8 minuten geleden zei ceesv:

Of je met een 19 jaar oude ontvanger nog wat kan ontvangen?

DVB-S ontvanger voor MPEG-2

Op 7.0 Oost heb ik al prima beeld.

• Moderator
Geplaatst:

Hier kan je zien wat er nog in DVB-S uitgezonden wordt op 7oost en wat er in DVB-S2 uitgezonden wordt.

75 % van de programma's zijn met de Echostar niet meer te ontvangen.

https://nl.kingofsat.net/pos-7E.php

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De gegevens moet je dan toch met de hand invoeren. Heb even de software op mijn oude XP computer nagekeken en die is dus ook echt verouderd.

Onder andere de Eutelsat op 7 oost is sindsdien zoveel aangepast dan een update via RS232 geen nut heeft.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Geplaatst:
1 uur geleden zei sat87:

De gegevens moet je dan toch met de hand invoeren. Heb even de software op mijn oude XP computer nagekeken en die is dus ook echt verouderd.

Onder andere de Eutelsat op 7 oost is sindsdien zoveel aangepast dan een update via RS232 geen nut heeft.

Oke,

weet ik dat.

Mvg

Geplaatst:
1 uur geleden zei MrDish:

Oke,

weet ik dat.

Mvg

Gebruik je deze nog om de schotel te draaien ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Was wel een 'dikke' bak ooit met een mega AB. Positioner, analoog en digitaal.. Jammer van die ruk importeur.... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

op mijn satlook zie ik 52 graden oost :WNSBSS.

wat mag dit zijn.

op lyngsat zie ik

TurkmenAlem/MonacoSat.

waar staan de letters WNSBSS voor dan ?!

Mvg

Geplaatst:

WNS: Wide Network Solutions , BSS , weet ik niet , helaas !!

Maar ze kunnen elke naam willekeurig bijvoegen , kijk bv bij feeds ;)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:
15 uur geleden zei cookie monster:

BSS , weet ik niet , helaas !!

Zou dat de beam zijn? FSS, BSS en zo.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Wie kan mij in een paar stappen vertellen hoe ik een Satelliet invoer in mijn Echostar AD3000ip.

ben al wel bezig geweest via de manual van de AD3000ip,maar snap er nog niet veel van (sorry)

heb mijn schotel uitgericht op 52 graden Oost.

Mvg

• Moderator
Geplaatst:

Waarom zou je transponders willen invoeren op 52 oost, wanneer je ontvanger die niet verwerken kan.

Om te beginnen zal je als parameter voor die transponders DVB-S2 moeten invoeren, en die optie staat niet beschreven in het manuaal, omdat die optie niet aanwezig is op je ontvanger.

https://nl.kingofsat.net/pos-52.5E.php

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen