Ga naar inhoud


Astra 2 SES zendt test 8k UHD uit


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Lees eens een paar jaar terug op dit forum.

 

Onderwerpen:

- Platte schermen, gaat nooit wat worden

- Breedbeeld, gaat nooit wat worden.

- HD zenders gaat nooit wat worden.

- 3D TV gaat nooit wat worden.  (jammer!, maar soms loopt het inderdaad niet.)

 

En nu, HDTV gaat nooit wat worden.

 

Wel als early adapter, ik geniet van HDTV uitzendingen, er is content genoeg. (Netflix, youtube etc.)

 

Van de 591 verschillende modellen TV's die een tv winkel op dit moment verkoopt zijn er ondertussen ....

 

0  SD tv's

32 HD ready

58 Full HD

279 Ultra HD 4K

52 Premium Ultra HD

5 Ultra HD 8k

 

Bij UHD content moet je niet bij de lineaire TV kanalen zijn, maar bij de on-line streamdiensten.

Daar kan je ondertussen ook 8k native content vinden. https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=youtube+8k+native

 

8K is wel een formaat voor grote schermen, vandaar dat de kleinste 8K tv die op dit moment in de winkel staat een 65" tv is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


UHD kwaliteit valt tegen bij die streaming diensten, behalve de resolutie is het kommer en kwel en afzetterij, maar dat was te verwachten.

 

Voor de Cinefiel is er 4K Blu-ray disc, en deze zijn voortreffelijk van kwaliteit, wel is het medium niet meer zo populair, maar wel de keuze voor Native 4K kwaliteit (echte ditmaal ).

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch zijn mijn ervaringen met Netflix prima, ik heb vele uren 4k zitten kijken zonder een glitch, perfecte beeld en geluidskwaliteit.

Ik heb wel een 200 Mb/s glasverbinding in gebruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei ceesv:

mijn ervaringen met Netflix prima, ik heb vele uren 4k zitten kijken zonder een glitch

Ik ook. En dat in een "3e wereld" land waar ik woon. Mij TV verteld mij dat een 4k stream 15.25Mbps is, dus dat zal bijna iedere breedband verbinding moeten kunnen leveren...?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al die dingen leest, bevestigt dat mijn gevoel dat de "mensen van nu" blijkbaar nooit tevreden zijn, en dat is erg jammer...

Het streven naar beter is menselijk, maar doordat dingen zo snel moeten gaan, is er gewoon geen tijd om van je verworvenheden te genieten, want mensen hollen steeds achter dat grotere, snellere, betere apparaat aan.

Ik zelf geniet nog steeds van het prachtige beeld op mijn 32" HD ready televisie... En gelukkig doet die het nog steeds, na 12 jaar dagelijks gebruik...

Als ik ergens kom waar zo een bakbeest staat, denk ik toch iedere keer weer, dat ik dat niet in mijn woonkamer wil hebben...

Maar het is allemaal leuk voor de mensen die graag meelopen in de trends die er gecreëerd worden...  zolang het geen verplichting wordt oudere apparaten weg te gooien omdat ze niet meer werken, maakt het mij niet echt uit... al is het triest deze ontwikkeling te zien. Het is allemaal te extreem.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de drijfveer vrijwel alleen de industrie en handel is. Ik heb die ontwikkelingen jaren geleden ook al gezien op de IBC in Amsterdam.

 

De meeste consumenten begrijpen niet wat ze kopen op TV gebied en laten zich "adviseren". Omroepen laten nooit veel ambitie zien om op te schalen naar nieuwe standaarden want apparatuur versneld afschrijven en investeren voor wie? Als een gewone TV kijker niet of nauwelijks verschil ziet tussen HD en 4K (laat staan 8K) dan levert dat alleen kosten op.

 

Dat het streaming wel wordt aangeboden vind ik begrijpelijker. Voor de liefhebbers met een mega groot scherm heeft dat meerwaarde.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sverige:

Als je al die dingen leest, bevestigt dat mijn gevoel dat de "mensen van nu" blijkbaar nooit tevreden zijn, en dat is erg jammer...

Het streven naar beter is menselijk, maar doordat dingen zo snel moeten gaan, is er gewoon geen tijd om van je verworvenheden te genieten, want mensen hollen steeds achter dat grotere, snellere, betere apparaat aan.

Ik zelf geniet nog steeds van het prachtige beeld op mijn 32" HD ready televisie... En gelukkig doet die het nog steeds, na 12 jaar dagelijks gebruik...

Als ik ergens kom waar zo een bakbeest staat, denk ik toch iedere keer weer, dat ik dat niet in mijn woonkamer wil hebben...

Maar het is allemaal leuk voor de mensen die graag meelopen in de trends die er gecreëerd worden...  zolang het geen verplichting wordt oudere apparaten weg te gooien omdat ze niet meer werken, maakt het mij niet echt uit... al is het triest deze ontwikkeling te zien. Het is allemaal te extreem.

Ik zie echt wel dat veel mensen tevreden zijn met wat ze hebben maar het versneld vervangen door ontwikkelingen is kassa. TV's die dom worden omdat ze geen update meer kunnen krijgen is verspilling van natuurlijke resources. De economie draait hierin duidelijk op vervangen in plaats van duurzaamheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei ceesv:

Toch zijn mijn ervaringen met Netflix prima, ik heb vele uren 4k zitten kijken zonder een glitch, perfecte beeld en geluidskwaliteit.

Ik heb wel een 200 Mb/s glasverbinding in gebruik.

 

Zonder vergelijkings-materiaal dus, test eens een degelijke 4K UHD Blu Ray op dezelfde TV, wedden dat je het dan wel zal begrijpen.

 

Uit de Test van Hardware Info

 

Als streaming een kwalitatief goed alternatief zou zijn ja, maar de bit-rate is een stuk lager.
Als je kwaliteit wil is een 4k speler met een 4k schijfje echt een klasse beter dan de streaming diensten.

https://youtu.be/Zha0hDVmk7Q

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd nieuwsgierig naar aanleiding van het bericht van @Tripleboy . Arstechnica schrijft:

Citaat

Dual-layer UHDBR discs (66GB capacity) will support a max bitrate of 108Mbps, while triple-layer discs (100GB) will allow for up to 128Mbps. With the increased encoding efficiency offered by H.265, 128Mbps would theoretically allow for a (Main 10) 4K video stream at 256 FPS, or 8K (7680×4320) at 64 FPS. 

Als ik dit goed lees is 128Mbps goed voor 10 kanalen 4K, met H.265 . Dus een kanaal neemt 12.8Mbps in beslag...? Dus met de streaming snelheid van 15.25Mbps van Netflix dan zou je toch verwachten dat dit voldoende is?? Of is de HEVC codec, welke Netflix gebruikt, niet hetzelfde als H.265 ?

 

Ik realiseer mij nunet dat ik het verkeerd heb gelezen.... Main 10 is niet 10 streams... 😞

256 fps / 30 fps = ~8 . Dus een 30 fps stream neemt ongeveer 128 Mbps / 8 in beslag, wat dus neerkomt op 16Mbps. M.a.w. wat Netflix gebruikt...

aangepast door Big fellow
Realiseerde dat ik het verkeerd had begrepen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Big fellow:

Dual-layer UHDBR discs (66GB capacity) will support a max bitrate of 108Mbps, while triple-layer discs (100GB) will allow for up to 128Mbps. With the increased encoding efficiency offered by H.265, 128Mbps would theoretically allow for a (Main 10) 4K video stream at 256 FPS, or 8K (7680×4320) at 64 FPS. 

Als ik dit goed lees levert een uhdbr 108Mbps wat levert een iptv provider 16Mbps ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal eens die 65" tv gaan bekijken en vragen of ze der effe de SES zender in 8K op pleuren...

:grin:

 

lijkt mij heel interessant om eens te zien, al weet elk dood paard dat er geen echte progressie in de UHD zit tot 2022

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

8k UHD Samsung 365 Watt.

4K UHD Samsung 118 Watt

 

1e Kleuren TV uit 1967 700 Watt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Big fellow:

Ik werd nieuwsgierig naar aanleiding van het bericht van @Tripleboy . Arstechnica schrijft:

Als ik dit goed lees is 128Mbps goed voor 10 kanalen 4K, met H.265 . Dus een kanaal neemt 12.8Mbps in beslag...? Dus met de streaming snelheid van 15.25Mbps van Netflix dan zou je toch verwachten dat dit voldoende is?? Of is de HEVC codec, welke Netflix gebruikt, niet hetzelfde als H.265 ?

 

Ik realiseer mij nunet dat ik het verkeerd heb gelezen.... Main 10 is niet 10 streams... 😞

256 fps / 30 fps = ~8 . Dus een 30 fps stream neemt ongeveer 128 Mbps / 8 in beslag, wat dus neerkomt op 16Mbps. M.a.w. wat Netflix gebruikt...

Die rekensommen kloppen niet, zo mag je in de wereld van de videocodecs niet rekenen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...