Ga naar inhoud


Hackers sturen tegenwoordig een Email bericht.


columbo

Aanbevolen berichten

Men word steeds brutaler ,ze proberen je  op allerlij manieren geld afhandig te maken ,echter is hem dit niet gelukt bij mij, ik heb zijn Trojaner via Advance Systeem C....Ultimade tijdig ontdekt ,daar het gewone anti virus program  hem niet gevonden had.

Ik had vorig jaar 1x ergens op geklikt ,dat zich niet uit schakelen met  X ,daar op de pc handmatig uitgezet ,via veilige modus opgestart en met AVG een scan uit gevoerd niets gevonden.

Daar het o, KPN mail ging wat ik maar weinig gebruik las ik het pas een paarweken geleden,ik heb een printscreen er van gemaakt ,zie bijlage,hopelijk isKPN.png.8a8ea2a5845195710a098174638e1ffa.png het niet te klein geworden..

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik ken heel veel mensen en hun email adres is mij bekend

alles wat mij niet bekend is qua adres/naam, wordt niet eens geopend en gaat rechtstreeks in de shredder

 

Dus wat je onbekend voorkomt moet je met uiterste zorg aanpakken, dan open je het eventueel in een online email app

dus je handelde juist columbo

 

Die verhaaltjes zijn allemaal te dom voor woorden die men bedenkt en dus geen echte hacker zijn werk, een hacker vertelt je niet wat ie gedaan heeft

Maar een schooljongen/meisje op zoek naar geld maken er een dramaturgisch verhaal van.

dergelijke mails kun je zonder gedoe aan je provider sturen diverse hebben een abuse of fishing email adres -> waar middels de header en de oorsprong van dergelijke e-mailers achterhaald kan worden ook al doen ze het e-mailen elders of op school.

 

overigens hier het beste antwoord betreffende spamfilter en abuse adres bij kpn

https://forum.kpn.com/e-mail-10/instellen-spamfilter-466313

 

 

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit lijkt me echt een gevalletje van lok-blackmail.

 

Je zou bijna gaan denken, dat jij wellicht regelmatig sites voor volwassenen bezoekt... ;)

 

Voor het overige: als ze geen feitelijke informatie vanuit je computer (kunnen) noemen, is het je aandacht niet echt waard.

Maar het is goed dat je blijft opletten!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei columbo:

echter is hem dit niet gelukt bij mij, ik heb zijn Trojaner via Advance Systeem C....Ultimade tijdig ontdekt ,daar het gewone anti virus program  hem niet gevonden had.

 

Vraag me toch af waar je het nu over hebt. Het gaat hier om een mailtje om jou een beetje bang te maken. Heeft niets met een Trojan te maken.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het is toch ook wegens helderheid van voorlichting en advies dat gewenst is bij veel nieuwe gebruikers van het internet

die mag je best deze adviezen geven

 

weet je ook waarom Duitse regering tegen het verbod op uitvoer van spyware aan foute regimes is?

juist omdat je er de mensen mee raakt en niet de regimes

destabiliseren van mensen en regio's is ongewenst

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...