Ga naar inhoud

Triax multirail

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo is alles een weet en of de rail  nu  in de bovenste groef zit, of in de onderste groef, vind ik , gelet op de signaalkwaliteit , voor mij niet erg interessant , ook al zouden de lnb's toch iets te hoog staan. Ik ben met de huidige signaalkwaliteit uiterst tevreden !

• Moderator
Geplaatst:

Dat is het verschil tussen ongeveer en precies!😁

Er zijn hier mensen actief die daar slapeloze nachten van zouden hebben, het idee dat de schotel niet precies is uitgericht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zoals als gezegd een foto gemaakt.

347106046_triaxschroef.thumb.jpeg.19a36bd822e5c73d4c564d95ba605277.jpeg

3 uur geleden zei sunboy:

Ik ben met de huidige signaalkwaliteit uiterst tevreden

Ik weet niet hoe dit is waar genomen is. Uit ervaring, geven de meeste satelliet ontvanger een te optimistische en of lage waarde aan voor signaal kwaliteit. Het beste is altijd meten met een professionele satelliet meter. Helaas heeft niet iedereen zo meter thuis liggen. 

Geplaatst:

Bedankt @ Ventura voor de beloofde duidelijk  foto .

Ik maak bij het uitrichten van een satelietschotel ook altijd gebruik van een professionele satellietmeter en het is correct , dat verschillende satelliet ontvangers altijd verschillende signaal waarden  aangeven ; meestal zijn de satelliet ontvangers aan de optimistische kant .

Bij het uitrichten ga ik altijd uit van de meest lastig te ontvangen transponder op een satelliet , zodat je de beste meetresultaten verkrijgt.

Geplaatst:
4 minuten geleden zei sunboy:

meestal zijn de satelliet ontvangers aan de optimistische kant .

Tja, dat is niet verwonderlijk.

Iemand gaat zijn satellietontvanger vervangen door een nieuwe. De oude satellietontvanger gaf voor NPO 1 bijv. altijd 95% signaalkwaliteit aan. Je nieuwe satellietontvanger geeft op dezelfde schotel maar 78% aan. Wat zeg je dan? Wat een slechte ontvanger is dit. Ik heb nu veel minder signaalkwaliteit.

Fabrikanten kijken wel uit en zeker de ontvangers van Canal Digitaal. Die geven bijna altijd 100% aan. Daarmee kun je de schotel niet eens meer fatsoenlijk uit richten want ja, al zou door het uitrichten het signaal nog 10% beter worden, hij zal nooit 110% gaan aangeven.

Geplaatst:

Helemaal mee eens 

SAB is één van de weinige fabrikanten die altijd  erg terughoudend is met het aangeven van de signaalkwaliteit ;meestal is de signaalkwaliteit bij hen al heel goed met 76-78 % !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen