Ga naar inhoud


ziggo mediabox next, ervaringen gevraagd.


blitz10

Aanbevolen berichten


20 uur geleden zei Tonskidutch:

welke HDMI versie heeft die next... 2.0?

  • HDMI-aansluiting: ja, 1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
  • beeldkwaliteit: 4K @60p - 10 bits

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nee, de Horizon box bied geen mogelijkheid om de inhoud van de harddisk digitaal naar een andere HDD te kopieren.

Je kan de opnames altijd nog gewoon afspelen en dan met een video / DVD recorder opnemen.
Er zijn ook converters (scart naar USB) die het signaal van de scart omzetten naar een digitaal formaat dat je op de harddisk opslaat.

 

Er bestaan converters van HDMI naar computer, maar die werken soms niet door de beveiliging van het uitgangssignaal (HDCP).
Een oud bericht maar geeft wel de richting goed aan. HD digitale backup van mediabox... het kan!

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-5-2019 om 11:30 zei blitz10:

iemand al ervaring kunnen opdoen met de nieuwe mediabox next

Ik heb sind,s een week deze box in mijn bezit ik heb alleen de eerste dag  problemen gehad maar na 3 telefoontjes waren deze problemen bij mij voorbij!

Ik kon mijn opnamen niet bekijken en niet terug kijken ik ben nu precies een week verder en ben er heel tevreden over het installeren is fluitje van een cent

een kind kan de was doen zo makkelijk ! Ik vind deze ook nog een mooier beeld geven dan de oude horizon box !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-5-2019 om 12:15 zei stevie-v:

beeldkwaliteit: 4K

nog al wiedus... :grin: Dabliefhebber

ik heb hem ook gezien en mogen bedienen bij familie, heel veel beter dan die oude horizon box

 

@Schippertje, mijn broer heeft ook nog een Humax 5200ci staan, en heeft zijn opnames van de horizon box eerst gesynchroniseert op de Humax en toen naar de NAS gecopieerd

op de windows pC zijn alle opnames bruikbaar.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb de Next nu bijna jaar in huis, en als tester nog een NA maar ben met de nieuwere nu uit gerolde updates meer dan tevreden.  

Reageert vlot, ook het  spontaan in en uitzetten van andere HDMI ingangen is nu onder controle. 

Rest mij nog maar een wens: de uitrol van een UHD ZIGGO SPORT PAKKET. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord gevonden. De box heeft HELEMAAL geen volumeregeling. Ongeschikt dus voor mensen met een aparte digitaal-analoog omzette (DAC) zoals ik.

 

Blijf ik bij mijn Humax 5200c. 4ktv- uitzendingen komen voorlopig toch niet.

 

Toch wonderlijk hoe de vaak tegenwoordig "nieuwer" zo vaak "slechter" is.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je vraag en zal deze ook beantwoorden.

 

Echter, daarvoor wil ik even aanstippen dat ELKE satellietdecoder en ELKE kabeldecoder die ik tot nu toe heb gehad, en dat waren er best een paar, ALLEMAAL variabele volume hadden op de digitale uitgang. Dus dat is eigenlijk een doodnormaal iets.

 

"Ziggo Horizonbox" niet, en nu "Media box Next" ook niet.

Ik ben dus niet de uitzondering, maar Ziggo met hun nieuwe halfbakken producten.

 

Ze claimen weet-ik-veel-wat, maar het heeft steeds gebreken. Basisfouten gewoon.

 

Mijn audioset is gebaseerd 3 simpele principes:

1. Bronnen zijn digitaal en wisselen vaak

2. Het audiogedeelte van CD-spelers, streamers, maar vooral kabeldecoders en satellietdecoders is vaak armzalig.

3. Investeer in prachtige luidsprekers, versterker en een losse DAC, dan zit je altijd goed.  

 

Nu mijn set: (inmiddels 15 jaar oud, maar nog steeds heel erg mooi)

 

Even van achter naar voren, omdat dat makkelijk is om te begrijpen.

 

Ensemble PA1 Silver luidsprekers

Lavardin IS versterker

Apogee Mini-Dac (met Monarchy Audio DIP-upsampler en eigen voeding)

 

Daarop digitaal 5 bronnen aangesloten:

1. Denon CD-DVD speler (zwaar gemodificeerd, geen analoog gedeelte meer)

2. Humax 5200c kabeldecoder met Ziggo kaart

3. VU+ Ultimo met eigen voeding en coaxiale digitale audio uitgang

4. Apple TV 3

5. Simple Audio Roomplayer + audiostreamer

 

Met een digitaal schakelkastje om tussen deze bronnen te kunnen schakelen.

 

Een losse DAC zorgt ervoor dat het geluid niet alleen goed klinkt, maar ook allemaal even goed.

 

aangepast door Italieman

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Lavardin is een Franse versterker zonder afstandsbediening. Lavardin is ook gewoon een plaatsje in Frankrijk.

 

Ik weet dat je met de NEXT afstandsbediening een versterker aan kunt sturen. Dat is een aardige functie, maar dat wil niet zeggen dat je dan zomaar een gewone functie, waarvan je mag verwachten dat het erop zit, achterwege kunt laten.

H

De andere digitale bronnen, waaronder de satellietdecoder heeft deze functie niet en dat kan dus tot allerlei rare situaties leiden.

 

Mij maakt het verder niet uit. Ik heb 3 x Humax 5200c (slaapkamer, woonkamer, kantoor) en daar houd ik het ook bij.

 

Anders hadden ze me 3 x zo'n nieuwe decoder kunnen verhuren. Nu niets.

 

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...