wilmots Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Beste mensen Ik ben van plan een nieuwe schotel aan te kopen met een diameter van ongeveer 80 cm. Moet minstens 3 posities hebben - de astra 19 - 28 en hotbird (liefst eventueel meer). Mijn voorkeur gaat uit naar een draaibaar systeem (omwille van de grotere keuze aan posities), maar omdat ik niet zelf zal installeren (er komt een technieker) is de vraag of dat verstandig is (ik bedoel, moet die vaak opnieuw afgeregeld worden of blijft die - ook na rukwinden - redelijk stabiel)? De schotel (liefst niet meer dan 88 cm, bij voorkeur zelfs een iets kleinere versie) komt op het dak. Ik ben geen lid van TVV of CD, dus schotel is puur als extra naast de gewone kabel-tv. Bedankt alvast voor het meedenken.
Sprietje Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Ik zou dan eens nadenken over een Gibertini OP 85 SE. - is iets kleiner dan een Triax 88 namelijk 81,5cm breed en 87cm hoog op de spiegel gemeten tegenover Triax 88 die 85cm breed en 95cm hoog is - schotel is van aluminium i.p.v. staal - heeft een hoog rendement van 69% wat de meeste schotels zeker niet halen - heeft een aluminium lnb-houder tegenover Triax plastic - een zeer stabile lnb-arm - stormbestendig
recol Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 (aangepast) 42 minuten geleden zei Sprietje: Wavefield is toch de zelfde schotel? Ik zou dan eens nadenken over een Gibertini OP 85 SE. - is iets kleiner dan een Triax 88 namelijk 81,5cm breed en 87cm hoog op de spiegel gemeten tegenover Triax 88 die 85cm breed en 95cm hoog is - schotel is van aluminium i.p.v. staal - heeft een hoog rendement van 69% wat de meeste schotels zeker niet halen - heeft een aluminium lnb-houder tegenover Triax plastic - een zeer stabile lnb-arm - stormbestendig 14 mei 2019 aangepast door recol
Sprietje Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Wavefield hetzelfde? Dacht ik niet. Waar maak jij dat aan op?
Tonskidutch Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 3 uur geleden zei wilmots: Moet minstens 3 posities hebben - de astra 19 - 28 en hotbird (liefst eventueel meer). liefst eventueel... dat is geen goede woordkeuze je hebt met een rotor meer posities..........!!! of je er naar kijkt is weer wat anders Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
wilmots Geplaatst: 14 mei 2019 Auteur Geplaatst: 14 mei 2019 Heb me inderdaad niet zo goed uitgedrukt Die schotel zal vooral op de Britse zenders gericht staan, maar we willen wel de nabij gelegen posities "kunnen" ontvangen. Minder interesse in de exotische zenders van pakweg 5 west en dergelijke. Nog een schotel die ons getipt werd is de Cahors (Visiosat) SMC 70. Iemand daar ervaring mee? Extra vraagje: ik zie dat er diverse types zijn van rotor (Amiko, maar ook Moteck. Wat is de betere keuze?
luisteraar Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 er zijn meerdere oplossingen wil je ontvangen van 9E tot 28E kan je volstaan met een vaste schotel met een rail voor 5 a 6 lnb´s Of de schotel monteur vaak langs moet komen is afhankelijk hoe goed de monteur is een goed opgestelde schotel gaat jaren mee zonder onderhoud en bijstellen. Een draaibare schotel gaat ook als je meer wilt
smetje limb.BE Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Neem een motor met metalen aandrijving 1 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Moderator ceesv Geplaatst: 14 mei 2019 Moderator Geplaatst: 14 mei 2019 Die schotel kan je naar elke positie draaien, maar heb je wel vrij zicht van oost via zuid naar west? Een obstakel betekent dat je in die richting niets zult zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrithoogeveen Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 ik heb hier een blad van 120 cm van SAB met amiko motor en dat draait perfect en ik heb er zelfs nog nooit bij gemoeten dat het verwaaid was, gebruik kleine muurbeugels en een dikke pijp van 60 mm diameter
recol Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 7 uur geleden zei Sprietje: Wavefield hetzelfde? Dacht ik niet. Waar maak jij dat aan op? @Sprietje
minplus Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Wil je gigantisch veel van de gekste satellieten met enig geduld bij het zappen en weinig opnemen, neem een draaibare. Wil je een stuk of 8 en snel schakelen en/of veel opnemen, neem een vaste. Zoals de Cahors Visiosat big bisat . 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrithoogeveen Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 ik ontvang met mijn opstelling zo'n 60 satellieten en zo'n 4000 kanalen
mebo870 Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Hier stond ooit een schotel met motor, in het begin is dat plezant, nadien zo goed als vastgeroest op de 23.5 Nu vervangen door een Wavefield T90, geen second spijt van gehad. Een schotel met motor is een handicap als het niet voor de hobby is, de zenderlijst moet aangepast per satelliet, anders draait die schotel de hele avond van links naar rechts bij het zappen. Opnemen van een tweede satelliet zit er niet in, lange wachttijden bij het overschakelen naar een andere satelliet. Positief is een uitstekende ontvangst en alles is binnen handbereik, maar de meest interessante zenders zijn gecodeerd. Persoonlijk vind ik de Astra 28.5 heel goed, veel FTA zenders, om een voorbeeldje te geven Blaze en de 5 Quest zenders zenden zowat het hele Gamma van Discovery uit. The key to happiness. Stay away from idiots
Ventura Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 50 minuten geleden zei gerrithoogeveen: ik ontvang met mijn opstelling zo'n 60 satellieten en zo'n 4000 kanalen Hoeveel procent van de 4000 kanalen is echt de moeite waard om naar te kijken? Max 0,5 %?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen