Sprietje Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 Beste recol De afbeelding die jij laat zien is niet de Wavefield 85 maar de Wavefield 100 en zelfs die is totaal anders: - de lnb-arm totaal anders - bij de Gibertini OP 85 SE zit de schotel vast met 6 bouten. De bovenste 2 zitten op 52% van de hoogte van de schotel bij de Wavefield 100 zit de schotel vast met 6 bouten. De bovenste 2 zitten op 40% van de hoogte van de schotel bij de Wavefield 85 zit de schotel vast met 4 bouten. - de schotelbevestiging aan de mast is totaal anders
gerrithoogeveen Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 11 uur geleden zei Ventura: Hoeveel procent van de 4000 kanalen is echt de moeite waard om naar te kijken? Max 0,5 %? yep
Zilverhippie Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 15 uur geleden zei minplus: Wil je gigantisch veel van de gekste satellieten met enig geduld bij het zappen en weinig opnemen, neem een draaibare. Wil je een stuk of 8 en snel schakelen en/of veel opnemen, neem een vaste. Zoals de Cahors Visiosat big bisat . Ik vind dit wel een goede leidraad om tot een keuze te komen. Netjes samengevat in 2 lijntjes. Ik voeg er zelf nog volgende commentaar aan toe: En ga je graag op zoek naar nieuwe satellieten/signalen/feeds en beleef je ook plezier aan het mechanisch fijnregelen van je installatie om net dat ietsje meer aan ontvangstsignaal te hebben, ga dan ook voor draaibaar.
Gast patje7of9 Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 5 minuten geleden zei Zilverhippie: En ga je graag op zoek naar nieuwe satellieten/signalen/feeds en beleef je ook plezier aan het mechanisch fijnregelen van je installatie om net dat ietsje meer aan ontvangstsignaal te hebben, ga dan ook voor draaibaar. Met een schotel van 70/80 cm zoals de topic starter wilt zul je geen feeds ontvangen. Je hebt min. een schotel van 1m en meer nodig om stabiele signaal te krijgen.
D-box Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 (aangepast) @patje7of9 Ik heb een draaibare schotel van 80cm en ik ontvang weldegelijk feeds. @wilmots Lees mijn handtekening; Ik heb al jaren een Lenson Heath schotel icm een Stab Italia HH100, nog nooit problemen ondervonden. 15 mei 2019 aangepast door D-box tikfout ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
wilmots Geplaatst: 15 mei 2019 Auteur Geplaatst: 15 mei 2019 Even samenvattend. Geen behoefte aan feeds, exotische zenders en een massa posities. Opnemen is niet vandoen, de rest van het gezin kijkt bijna uitsluitend via de kabel. Single lnb volstaat dus voor mij, is enkel voor de tv in de mancave. Het wordt wellicht een Gibertini, vanwege stormvast. @ smetje Wat bedoel je met metalen aandrijving ? En welk merk zou je dan aanraden ?
gerrithoogeveen Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 1 uur geleden zei wilmots: Even samenvattend. Geen behoefte aan feeds, exotische zenders en een massa posities. Opnemen is niet vandoen, de rest van het gezin kijkt bijna uitsluitend via de kabel. Single lnb volstaat dus voor mij, is enkel voor de tv in de mancave. Het wordt wellicht een Gibertini, vanwege stormvast. @ smetje Wat bedoel je met metalen aandrijving ? En welk merk zou je dan aanraden ? dat het tandrad in de rotor niet van plastic is en er dus speling op komt (heb ik hier ook gehad met mijn moteck tandrad helemaal ingesleten ) heb er een nu amiko rotor erop staan nu en dat is een prima ding voor weinig geld
ton68 Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 Een motor is heel erg leuk als je veel wilt ontvangen. Houdt er rekening mee dat je zap tijden als je van bijv 13 graden naar de 28,2 gaat behoorlijk lang duren, heb je een switch dan zap je binnen (vaak minder dan 1 seconde) van de een naar de andere sateliet. Ik weet ook niet waar je de schotel neerzet maar een motor is ook niet echt geruisloos, let daar op bij de eventuele aankoop. Dat je niet bijvoorbeeld je buren gaat wakker houden als je in de avonduren aan het "zappen" bent.
gerrithoogeveen Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 27 minuten geleden zei ton68: Een motor is heel erg leuk als je veel wilt ontvangen. Houdt er rekening mee dat je zap tijden als je van bijv 13 graden naar de 28,2 gaat behoorlijk lang duren, heb je een switch dan zap je binnen (vaak minder dan 1 seconde) van de een naar de andere sateliet. Ik weet ook niet waar je de schotel neerzet maar een motor is ook niet echt geruisloos, let daar op bij de eventuele aankoop. Dat je niet bijvoorbeeld je buren gaat wakker houden als je in de avonduren aan het "zappen" bent. daarom heb ik mijn paal ook volgegoten met beton zodat het hele zaakje niet mee gaat resoneren
ton68 Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 Dat kan maar alleen doet niet af aan het feit dat je traag zapt en de motor geluid blijft geven. Persoonlijk vindt ik het een achterhaald iets als je met meerdere LNB's hetzelfde doet geen geluid hebt geen trage zaptijden en geen motor die hoe je het ook bekijkt simpelweg slijt en behoorlijk windgevoelig is want het is een aanzienlijk gewicht. Maar dat is slechts mijn opinie. Wel belangrijk voor de TS dat hij niet zomaar een motor aan de schotel gaat "hangen" zonder de nadelen te weten. Ik zou ook niet weten wat je met al die exotische zenders moet waarvan je waarschijnlijk de taal niet van spreekt/verstaat en deze niet tweetalig wordt uitgezonden.
cookie monster Geplaatst: 16 mei 2019 Geplaatst: 16 mei 2019 (aangepast) Op 15-5-2019 om 22:03 zei ton68: Ik zou ook niet weten wat je met al die exotische zenders moet waarvan je waarschijnlijk de taal niet van spreekt/verstaat en deze niet tweetalig wordt uitgezonden. Voor de kick , hobby , wat kan ik ontvangen !! Leerzaam & interessant Leuk om een reporter al bezig te zien voor die on air gaat op het bedoelde tv kanaal Een T90 heeft voordelen tov een draaibare !! - punt: minder satellieten + punt: sneller zaptijd Een draaibare heeft voordelen tov een T90 !! - punt: langere zaptijd + punt: meer satellieten Bij beide hebben wel vrij zicht nodig !! Speelt zaptijd geen rol , een draaibare geeft u het meest plezier !! Ik had een T55 , was leuk , maar enkel interessant voor de gewone zenders !! Ook had ik een SAB 115 , draaibaar Ik heb hier nu een 53cm op 28,2°E voor de FTA UK zenders !! Ik heb hier ook een Gibertini 125 , draaibaar PS: Met de 53cm ontvang ik soms feeds op 28,5°E !! 16 mei 2019 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
wilmots Geplaatst: 16 mei 2019 Auteur Geplaatst: 16 mei 2019 (aangepast) Cookie, dat lijkt me op termijn inderdaad de leukste optie. Voorlopig een kleine discrete schotel voor de Engelse zenders, als ik later wat meer tijd heb een draaibare tweede (grote) schotel voor de andere zenders. En ja - ik heb vrij zicht, achter de woning zijn er velden en nog eens velden. @ gerrit Bedankt voor het wijzen op het verschil tussen een kunststof en metalen tandrad. Wist ik niet. 16 mei 2019 aangepast door wilmots tikfout
gerrithoogeveen Geplaatst: 17 mei 2019 Geplaatst: 17 mei 2019 11 uur geleden zei wilmots: Cookie, dat lijkt me op termijn inderdaad de leukste optie. Voorlopig een kleine discrete schotel voor de Engelse zenders, als ik later wat meer tijd heb een draaibare tweede (grote) schotel voor de andere zenders. En ja - ik heb vrij zicht, achter de woning zijn er velden en nog eens velden. @ gerrit Bedankt voor het wijzen op het verschil tussen een kunststof en metalen tandrad. Wist ik niet. als je voor draaibaar gaat zou ik er gelijk een blad opzetten van 120cm dan kun je ook de wat zwakkere stations ontvangen
cookie monster Geplaatst: 19 mei 2019 Geplaatst: 19 mei 2019 Op 16-5-2019 om 23:16 zei wilmots: Cookie, dat lijkt me op termijn inderdaad de leukste optie. Voorlopig een kleine discrete schotel voor de Engelse zenders ivm 28,2°E , Deze 53cm heb ik achter m'n raam staan , ik mag niet klagen C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
smetje limb.BE Geplaatst: 19 mei 2019 Geplaatst: 19 mei 2019 Al zeker geen regen op je schotel 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen