Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
32 minuten geleden zei smetje limb.BE:

Al zeker geen regen op je schotel

Achter het raam , sowieso , maar dan spreken we over een serieuze regenbui !!

Bij sneeuw is't dan sowieso noppes , maar da' heb ik nog niet kunnen testen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Een draaibare schotel heeft mijn voorkeur, je hebt niks temaken met DiSEqC-switches, en je schotel staat altijd precies in het brandpunt van de satelliet, je hebt dus geen verlies.

Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening.

Uiteraard heb ik ook nadelen: ik kan niet als ik The Best of Britain/The Voice of UK op 28,2E kijk tegelijk opnemen van een film op een andere satelliet positie, maar dat neem ik voor lief.

FYI ik ontvang de satellieten vanaf 57E t/m 18W

Uiteraard ontvang ik niet alle zenders omdat ik maar een schotel van 80CM heb, dus veel zenders die op de middel east-beam broadcasten trek ik niet binnen.

Ik ben voor die 80CM Lenson Heath gegaan omdat die stormvast is met mijn Stab Italia HH100

Veel groeten, D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:

In de tijd toen ik nog sat dx deed had ik gewoon 2 schotels (eigenlijk meer om te testen)

1 90cm schotel vast opgesteld om de consumenten tv te ontvangen (13e 19e 23e)

daarnaast een draaibare schotel om te experimenteren.

Gewoon het voordeel van beiden gebruiken

Geplaatst:

Voor wat het waard is, die Stab HH 100 draait hier al 18 jaar probleemloos een Triax 78 heen en weer. Maar goed, we hebben ook kabel tv. Satelliet tv is meer een verlengstuk daarvan geworden. Worden die Stab's eigenlijk nog nieuw gemaakt?

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:
Op ‎20‎-‎5‎-‎2019 om 07:47 zei Sprietje:

Blijkbaar verwacht cookie monster toch wel eens regen in huis want ik zie dat hij het regenkapje van de lnb omlaag heeft getrokken. :D

Ge weet maar nooit , voorkomen is beter dan genezen !! :blush::eek::P:D

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Geplaatst:
Op 21-5-2019 om 00:06 zei Sat_marc:

Voor wat het waard is, die Stab HH 100 draait hier al 18 jaar probleemloos een Triax 78 heen en weer. Maar goed, we hebben ook kabel tv. Satelliet tv is meer een verlengstuk daarvan geworden. Worden die Stab's eigenlijk nog nieuw gemaakt?

Er zijn webshops waar die te koop zijn.

Nog een vraagje. Gebruik je zenderlijsten als je met een rotor werkt, of hoe doe je dat voor de niet zo gangbare (ik bedoel de minst druk bekeken) satellieten.

Geplaatst: (aangepast)
18 uur geleden zei wilmots:

Nog een vraagje. Gebruik je zenderlijsten als je met een rotor werkt, of hoe doe je dat voor de niet zo gangbare (ik bedoel de minst druk bekeken) satellieten.

Bij feeds heeft zo'n lijst sowieso geen nut !!

De meeste satellietontvangers hebben een blind scan functie ,

daarmee kan je op alle gewenste momenten de satelliet mee scannen ,

en kan je wel een hoop feeds of nieuwe zenders of veranderingen ontdekken :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Geplaatst:
18 uur geleden zei wilmots:

Ik download een recente zenderlijst en plak er vervolgens mijn eigen boeketten in. Bijvoorbeeld het boeket voor de rotor. Zenders sorteer ik van oost naar west. Ik gebruik een marker die ik de naam van de satelliet geef. Zo kan ik makkelijk met de < en > toets op de afstandsbediening door de lijst springen.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:

Ik sorteer ook van oost naar west.

Als aanvang deed ik op alle satellieten een blindscan (per satelliet dus).

Als de blindscan op de desbetreffende sat voltooid was, haalde ik alle rotzooi eruit ( bv die telsell zenders en zenders die mij niet interesseren);

Vervolgens deed ik precies hetzelfde op de volgende satelliet etc etc.

Als alles klaar is ging ik sorteren in Favorieten (ik copieerde ik de zenders vanuit de hoofdlijst in de desbetreffende Favorietenlijst); ik heb Favorieten lijsten van: Film, Series, Sport, La France, Muziek, Documentaire, UK, en Exotisch.

De volgorde van de zenders die in de Favorietenlijsten staan maakt niet uit (USALS regelt alles automatisch), wat ik persoonlijk wel doe is rekening houden met de satellietpositie, ik bedoel: als je bv 30 exotische Afrikaanse zenders in je Favoriet Exotisch hebt staan, dan zet ik alle zenders van 7E bij mekaar, alles van 9E bij mekaar, etc etc, dat scheelt je zaptijd.

Daarna is het gewoon een kwestie van bijhouden.

Ik bedoel hiermee dat sommige zenders van frequentie veranderen, ik lees dan in de postings van de Vrije Fries of op King of Sat wat de nieuwe frequentie is.

Die nieuwe frequentie lees ik in (op de juiste satelliet uiteraard), de zender die veranderd was komt (vaak samen met een hoop rotzooi, dus zenders waar je niet geïnteresseerd in bent) onderaan je hoofd zaplijst te staan, vervolgens wis ik de zender die het niet meer doet zowel uit mijn hoofdzaplijst alsmede uit mijn desbetreffende Favorietenlijst en zet ik die zender op de juiste positie zowel in mijn hoofdzaplijst alsmede op de juiste plaats in de desbetreffende Favoriet; het is dus belangrijk dat je de voorkeuzenummers van die zender van zowel je hoofdzaplijst alsmede in je Favorietenlijst eerst opschrijft.

De overgebleven rotzooi die je onderaan je hoofdzaplijst ziet verwijder je gewoon.

Dit doe je precies zo met je radio lijst.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:

P.S.

Wat ik ook altijd doe is van zowel mijn oude- alsmede mijn nieuwe zaplijst en sys een backup maken op een USB stick.

Geplaatst:
21 uur geleden zei cookie monster:

Bij feeds heeft zo'n lijst sowieso geen nut !!

De meeste satellietontvangers hebben een blind scan functie ,

daarmee kan je op alle gewenste momenten de satelliet mee scannen ,

en kan je wel een hoop feeds of nieuwe zenders of veranderingen ontdekken :)

Is dat zo, dat de meeste ontvangers blindscan hebben?

Afhankelijk van de ingestelde stapgrootte (1, 5, 10, ... MHz) kan blindscannen ook best een tijdje duren waardoor zappen door een lijst van gekende feedfrequenties vaak sneller gaat.

Geplaatst:

Hoi Zilverhippie, 

Mijn NanoXX heb ik volgens mij al sinds 2006 en ik heb gewoon blindscan. 

Ik was trouwens vergeten nog een Favoriet te vermelden: Span&Port. 

De namen van de Favorieten (en de Favorieten lijsten) kan je zelf aanmaken. 

Geplaatst:
Op ‎24‎-‎5‎-‎2019 om 16:42 zei Zilverhippie:

Is dat zo, dat de meeste ontvangers blindscan hebben?

Afhankelijk van de ingestelde stapgrootte (1, 5, 10, ... MHz) kan blindscannen ook best een tijdje duren waardoor zappen door een lijst van gekende feedfrequenties vaak sneller gaat.

Vroeger waren er wel meer ontvangers zonder blindscan !!

Vele feeds gebruiken vaak andere pids of andere fec , SR , bv 8psk of 16 apsk ,

je hebt natuurlijk ook vaste feeds , en dan' is't gemakkelijk natuurlijk :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

breedbandwurger 1967

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen