Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De overeenkomst is gesloten met de Chinese accufabrikant CATL en het Zuid-Koreaanse LG Chem.
Volkswagen geeft €50 miljard uit om de levering van accu's te garanderen.
Daimler spendeert komende tien jaar €20 miljard om de levering van batterijen te garanderen.

 


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dus VW en Daimler betalen 70 miljard om de levering van accus aan Volvo te garanderen? Lijkt mij volstrekte kolder.

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:
11 minuten geleden zei moonchild:

Dus VW en Daimler betalen 70 miljard om de levering van accus aan Volvo te garanderen? Lijkt mij volstrekte kolder.

zo lees ik dat ook en is volvo niet van Ford :huh::/

Geplaatst:

Volvo is nu van een chinees, en zal geen moeite hebben om aan accus te komen.

 

Volvo is latijn voor t rolt, en is opgericht door SKF. De Svenke Kogllageri fabrieksi.

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst:

Je bedoeld ZF. Grote speler met gearboxes maar ook drivetrain components in het algemeen. Ook electrisch, dus die redden zich wel.

 

Overigens ooit opgericcht door de Zeppelin fabriek.

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst: (aangepast)
9 uur geleden zei de mon:

Dus de stap hybride wordt overgeslagen?

 

De verkoop van hybrides is flink op zijn retour ten gunste van volledige e-bakken.

 

Dit is een tussenstap richting auto's die waterstof gaan tanken wat omgezet wordt in stroom.

 

Dus ook de peperdure accu's zullen op een gegeven moment weer gaan verdwijnen.

 

Dit is de auto van de toekomst:

 

 

 

aangepast door kiekiek
  • Moderator
Geplaatst:

prijskaartje van die mirai: 80.000+. het gewicht van het ding is ongeveer 2 ton. En zoals Tonski al zei, waar tank je h20? Wel een mooie ontwikkeling, tanken gaat ongeveer net zo snel als we gewend waren, en we hoeven geen laadpaal aan te vragen voor de deur.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

De hybride en vol-electrische auto's zijn alleen maar een commerciële tussenstap. Fabrikanten hebben hierdoor constant een vervangings markt ontwikkeld. Laat niemand zich iets wijs maken. De regering had beter 10 jaar geleden subsidie kunnen geven aan het ontwikkelen van waterstof auto's. Maar ook de regering ziet graag een constant verkoop van auto's, een mooie belasting-inkomsten-continuering. Want, geen verkoop, geen belasting. Zeker nu auto's zoveel langer meegaan als de vroegere roestbakken. Kortom, het was/is gewoon een ordinair verdienmodel voor fabrikanten en regering.

Daarnaast zijn de accu's bagger voor het milieu. Hebben we straks er weer een probleem bij.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

De accu's worden gerecycled. Momenteel is er in de wereld een groei explosie aan bedrijfjes die accu's recyclen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

de grondstoffen voor de accu's moet natuurlijk wel eerst "gedolven" worden

en dat betekend een milieuschade ( kijk ook nog eens Kojaaniskatsi )

 

maar of we die paar miljard accu's nodig hebben is maar helemaal de vraag gezien de afname van het privee autobezit

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

 

Geplaatst:
1 uur geleden zei Con:

De hybride en vol-electrische auto's zijn alleen maar een commerciële tussenstap.

 

Zo is het en niet anders Con. Het beste wat je nu kan doen is zolang mogelijk doorrijden met een benzine auto en als je toe bent aan een nieuwe weer voor een benzine auto gaan en hopen dat tegen die tijd het waterstof auto tijdperk meer is uitgerold. Begin gewoon niet aan een hybride of een volledig elektrische auto met een accu, want dat is echt van tijdelijke aard om verschillende redenen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...