Ga naar inhoud


Hoe gaan onze kleinkinder over 20 jaar naar het werk ?


luisteraar

Aanbevolen berichten


Er is teveel welvaart en veel mensen kunnen daar niet mee omgaan. Door de eeuwen heen hebben regeringen en overheden altijd de bevolking financieel gereguleerd (lees: uitgeknepen) om macht te kunnen behouden.

Anno nu is dat niet anders.

 

Inderdaad Tripleboy, hebzucht en zelfverrijking vieren steeds meer de boventoon ten koste van de mensen die amper rond kunnen komen en wel "normaal" leven.

Oplichten en beduvelen schijnt de norm te zijn, alsmede elkaar voor elk tientje ,al dan niet figuurlijk, de hersenen inslaan.

We vragen zelf om deze maatregelen van regeringen.

 

Ik kan best verklaren waarom dat is, maar dan zou ik erg offtopic komen.

 

Nou ok, beknopt: Alles heeft te maken met voortplanting en evolutie.

Mooie spullen, geld(ruilmiddelen) en macht betekende succes tot voortplanting in de oertijden en middeleeuwen.

Anno nu in onze welvarende wereld heeft deze methode geen effect meer, want elke sloeber kan zich voortplanten en elk kind kan goed terecht komen.

Maar helaas, het zit nog steeds in onze genen en het zal nog vele generaties duren eer dit enigszins uit ons systeem is verdwenen.

Mensen begrijpen immers niet dat overdreven rijkdom totaal geen zin heeft en na de dood alles wegsluizen naar de kinderen is ook geen garantie tot succes.

Veel mensen slaan compleet door wanneer er plotseling veel geld te besteden valt zonder daarin mee te groeien.

Daarom bestaan er geen rijke criminelen die een zorgeloos leventje kunnen leiden, op politici na, en daarom zijn staatsloterij winnaars na enkele jaren failliet.. etc etc.

De spreuk " geld maakt niet gelukkig" is daarom deels waar..

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft politiek met klimaat opwarming gletcher afkalvering verdwijnen van ijs vlakten op

noord en zuidpool het instorten van de bergen doordat thermofrost wegsmelt enz enz. te doen ?

Ik zie onze kleinkinder toch met de fiets naar het werk gaan en boodschappen doen.

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gletsjer afkalving, het verdwijnen van ijs vlakten op noord en zuidpool, het instorten van de bergen doordat thermofrost wegsmelt, gebeurd helemaal niet door toedoen van de mens en is al eeuwen lang gaande..

Wat is dat voor flauwe kul? Heb je je serieus laten gek maken door propaganda?

😂

 

Als een berg instort dan zou dat juist moeten komen doordat er teveel gewicht en dus ijs op ligt.

Laat je niet gek maken door die onzin en zoek exacte onafhankelijke cijfers op. Die zijn vast wel ergens te vinden.

 

Overigens, ooit groeide er in de woestijn van Egypte gras, bomen en meer vegetatie wat nu weg is.. Komt dat ook door de mens?

Er zijn resten van palmbomen gevonden op Antarctica, diep onder de ijslagen, wat betekent dat het klimaat daarvoor geschikt was.

We konden vroeger van Nederland naar Engeland lopen en ga zo maar door..

De aarde veranderd continue en is een dynamisch orgaan...

 

Over een tijdje gaat het weer akelig koud en nat worden op aarde en dat komt dan weer doordat het ietsje warmer wordt.

Door opwarming komt er meer waterdamp in de lucht, meer bewolking en gaat de boel een stuk kouder worden en waarschijnlijk met een flinke ijstijd tot gevolg.

Na een poosje is de CO2 weer afgebroken en gaat het spelletje weer van voor af aan beginnen..

 

Luisteraar, ga gewoon leven en laat je niet gek maken.

Ook al zou dit allemaal waar zijn, dan heeft het terugdringen van alle luchtvervuiling pas effect over 30.000 jaar...

Natuurlijk is het goed om aan de leefomgeving te denken en dus het milieu, maar die paar lullige ingreepjes die de mens poogt te doen, slaan totaal nergens op.

Eén of twee vulkaanuitbarstingen en alle jarenlange moeite is binnen een paar uur teniet gedaan.

 

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei drz:

Overigens, ooit groeide er in de woestijn van Egypte gras,

Ooit is 90% van de levende wezens doodgegaan door een vulkaan wolkje.

Ikke ikke rest kan stikken zo ben ik niet en ondersteun greenpeace enz

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus, ik herhaalde de term bewust ;)

 

@luisteraar, let nu eens goed op bij de debatten over het milieu, iedereen praat over klimaat verandering maar niemand zegt wat er nu precies veranderd.

Overigens chapeau dat je bewust nadenkt over het milieu, dat zouden wij allemaal moeten doen.

Bewust leven en het verbannen van oppervlakkigheid zou de gehele mensheid ten goede komen, maar gezien de pulp op de tv waarbij mensen een wenkbrauw recht laten zetten, een paar borsten een cupmaat groter willen doen lijken of meer van die (hoofdzakelijk) Amerikaanse onzin, zal het bewust leven nog heeeeeeel lang gaan duren en kunnen fabrikanten riant hun zakken vullen.

 

Maar steden leefbaar houden door elektrisch rijden en meer met de (elektrische) fiets, zou in elk geval de luchtvervuiling behoorlijk doen afnemen, zeker met de wetenschap dat de mensen over 100 - 200 jaar voor 80% in de steden wonen.

..Al met al zijn we op de goede weg, maar door domme lieden duurt het gewoon te lang.

Protesteren tegen domheid zou beter op zijn plaats zijn dan demonstreren voor een beter milieu, want dat begint bij jezelf....en het bewustzijn.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad heel goed filteren over wat van links en rechts bij je binnen komt volgens mij

hebben veel mensen een kapotte tv die alleen leugens verteld (als grapje)

De vraag wat is haalbaar ik was ook zo gek dat ik 3 uur per dag in de auto zat om op het werk te komen

en weer thuis te komen.

Bedrijven verplaatsen gewoon hun locatie 100km verder en als je niet wilt reizen mag je ontslag nemen.

Ik wens terug naar voor 50 a 70 jaar werken om de hoek de kruidenier om de hoek .

telewerken bied al mogelijkheden maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Maar die tijd komt weer verbranding auto´s worden verbannen e-auto´s zijn te

duur dan zitten de bedrijven zonder personeel en moet het bedrijf naar de werknemer.

De middenweg zal wel in het midden liggen

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...