Gast Geplaatst: 28 oktober 2002 Geplaatst: 28 oktober 2002 Ik zou graag weten wat de elevatiehoeken zijn voor hispasat en turksat 1c. (bij vaste opstelling), dan kan ik uitrekenen of er opstakels in de weg staan. Alvast bedankt.
Gast Geplaatst: 28 oktober 2002 Geplaatst: 28 oktober 2002 okee, dan kan ik met mijn formule aan de gang, bedankt voor je snelle antwoord
Gast Geplaatst: 28 oktober 2002 Geplaatst: 28 oktober 2002 sorry dat ik je stoor maar zou je mij die formule ook eens door kunnen sturen ik wil mijn vaste schotel ook goed afstellen op turksat elevatiehoek waar moet je dat instellen
Gast Geplaatst: 28 oktober 2002 Geplaatst: 28 oktober 2002 Ik ga die hoeken gebruiken om uit te rekenen of bijvoorbeeld een boom in de weg staat. stel de boom = 5 meter (klein boompje) (A) de schotel zelf staat op 2 meter hoogte.( de afstand van schotel naar de boom is 10 meter © dan is het zo dat (A-B)/C INV TAN = hoek dus: (5-2)/10 INV TAN= 16,6 graden 16,6 graden is kleiner dan de hoek die de schotel moet maken naar hispasat (22), dus geen probleem. Jij vraagt waar je de elevatiehoek moet instellen: Deze kun je instellen aan de achterkant van de schotel, daar staat een gradenverdeling op.
Gast Geplaatst: 28 oktober 2002 Geplaatst: 28 oktober 2002 daar had ik al schrik voor zou je me geloven als ik je zeg dat ik dat niet op mijn schotel heb
Gast Geplaatst: 28 oktober 2002 Geplaatst: 28 oktober 2002 mag ik nog wat vragen waar kan je nog van die berekening vinden ik heb net mijne uitgeteld wat als mijn inv tan waarde groter is als jou elevatiehoek
rikardo8 Geplaatst: 29 oktober 2002 Geplaatst: 29 oktober 2002 Als dat over het obstakel gaat: je schotel hoger plaatsen of het obstakel verwijderen ! Heb zelf ook ff moeten puzzelen voor ik een plekje vond voor mijn schotel voor de hispasat. Het werd uiteindelijk bovenop het schuurtje in mijn achtertuin (achtertuin richting noordoost). Groeten, Richard.
Gerdy Geplaatst: 29 oktober 2002 Geplaatst: 29 oktober 2002 Hiertussen al even gesnuffelt pic-o-matic? Daar staan er een 3-tal bij die héél toepasselijk zijn! Gerdy
Gast Geplaatst: 29 oktober 2002 Geplaatst: 29 oktober 2002 Ik vind alle tekeningen erg interresant, gerdy!. Bedankt voor die link!.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen