Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen ik ben nieuw op dit forum en zou graag een vraag willen stellen ik heb sinds 2 maanden een Vu Zero 4k kabel box ik ben er zeer tevreden over en heb een PVR kit gekocht met een 1 TB harde schijf om opnames van programma's te maken ik heb alles naar behoren ingesteld en geformatteerd alles zou moeten weken hij start gewoon de opname  en als ik terug kijk heeft hij totaal 3 minuten opgenomen via usb heb ik ook andere hd schijven geprobeerd maar hij doet exact het zelfde heeft iemand een idee wat er mis is volgens de VU dealer moet het met een origineel per kit van VU+ zonder problemen werken ??

Geplaatst:

Dat is raar. Ik heb 5 van deze boxen waarvan 1 met PVR-Kit. Ook kabel van Ziggo. Draait op Vti 14.0.3. i.c.m. OScam.. Nooit dergelijke problemen ondervonden... Overigens heeft deze box maar 1 tuner dus óf opnemen óf kijken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst: (aangepast)

Je moet naar de opname locatie kijken bij de settings

meestal /hdd/movie of /mnt/hdd/movie

Kloppen die verwijzingen niet met je harde schrijf dan sla je de opname

op in de flash van je ontvanger en die is maar klein

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

Die zou met een correcte initialisatie goed moeten staan. Controle kan echter zeker geen kwaad.

De bak heeft 4Gb dus zeker niet klein...

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Hallo Luisteraar en Mimisiku bedankt voor jullie antwoord als ik de box formatteer en opnieuw opstart krijg ik in het pvr menu 1 map usb met verwijzing media/usb 64mb  en 1map zonder naam met een verwijzing naar media/ met 950 gb deze heb ik genomen maar na 2 tot 4 minuten stopt het opnemen en zegt hij gereed.

Geplaatst:

Hoi Mimisiku ik heb de box al een paar keer opnieuw opgestart en opnieuw initialisatie laten doen en bevestigd en een controle van de bestandssystemen laten uit voeren dus je zou zeggen dat het goed moet zijn maar helaas ben naar de sat winkel geweest daar zeggen ze dat hij goed staat ik weet het niet zit er soms een bug in de openpli ik heb. 6.2 en 7.0 geprobeerd alles blijft hetzelfde.

Geplaatst:

doe eens een telnet maar je box

ga naar map /mnt en doe daar een list. 

ben er zeker van dat daar meerdere mappen zijn dan enkel hdd. 

Als je telnet enz niet onder de knie hebt geef ik wel uitleg

Geplaatst:

Ik gebruik geen OpenPli maar de VTi. Het opnamepad móet correct zijn ingesteld én de map 'movie' moet zijn aangemaakt. Dus /media/hdd/movie óf /media/usb/movie. Kan vanavond wel even kijken wat er bij mij staat...

Geplaatst:

Net even gekeken. Bij mij is het gewoon /media/hdd/movie

Geplaatst:

Bij mij staat er in opname locaties bij timeshift /media/hdd deze kan ik niet veranderen  en de standaard locatie kan ik kiezen uit media  of /media/usb/ bij timer opnames hetzelfde  bij directe opnames huidige opnamelocatie of laatste timmerlocatie of media of media/usb .

Ik werk met een macbook en gebruik geen telnet ik weet niet hoe dat werkt

Geplaatst:

Daar heb je het probleem! De /media/usb is niet correct. Moet zijn /media/hdd. De 'default' vindt hij niet en gaat dan naar de flash. En dat moet je niet willen. Alle mounts verwijderen, herstarten en dan de hdd opnieuw initialiseren met 1 partitie..

Geplaatst:

Hallo Mimisiku ik heb jou raad opgevolgd maar als ik de schijf formatteer is alles weer weg en komt de map media/usb weer terug nou wil ik het vit image proberen maar het flashen met de usb wil niet lukken ik heb op de vti site het juiste image gekozen op een usb stick geplaatst correct opgestart maar hij start gewoon weer open pli7 op zit er soms een bug in openpli 7 of moet de map naam veranderd worden normaal is flashen geen probleem.

Geplaatst: (aangepast)

Het correcte bestand 'direct' naar de USB stick uitpakken. Zo ben je zeker dat de correcte directory structuur meekomt. Er moet een directory /vuplus/zero4k met daarin 3 of 5 bestanden.

IMG_0959.JPG

aangepast door Mimisiku
Foto bijgeplaatst

Geplaatst:

Hallo Mimisiku ik heb diverse keren geprobeerd het vti image te flashen maar hij blijft doorstarten naar openpli 7 ik heb nu een oscam geladen ipv cccam maar nu werkt hij wel.het opname scherm in openpli ziet er het zelfde uit als jou print alleen worden de mappen onder de pvr knop media en media usb genoemd bedankt voor je hulp.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...