Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Het lukt me niet om mijn schotels aan te sluiten, zodat ik zowel 13E Hotbird als 7E Eutelsat kan ontvangen.

Ik heb 2 schotels. De 1e schotel is nu aangesloten op de ontvanger met uitgang B en die doet het nu. Ik wil mijn 2e schotel ook aansluiten op de ontvanger. Ik heb een 4X1 DiSEqC Switch die is nu verbonden met de schotel die nu eigenlijk nog niet wordt gebruikt.

Ik zal een paar foto’s toevoegen om de situatie te laten zien. 

De witte schotel is aangesloten op de ontvanger en de grijze schotel niet.

Kan iemand mij hiermee helpen? Dat zou ik zeer waarderen.

1A1F9524-D9F0-47B3-8E11-15ECF7E64C91.jpeg

9A1F8646-F88B-4DD9-9CFD-2C4B3EA61667.jpeg

Geplaatst:

Beste A98

Je hebt deze Botelco 4/1 diseqc-switch met de ingangen 1-2-3-4 en in het midden de uitgang "R".
Je moet de schotels aansluiten op aansluiting 1 en 2. Vanaf uitgang "R" gaat de coaxkabel naar je ontvanger.
Wel moet je je ontvanger instellen op Diseqc 1.0 en daarbij geef je de ene schotel nr.1 en de andere nr.2. Dan moet het werken.

Botelco 4-1 diseqc-switch.jpg

Geplaatst:

Is het ook niet een beetje overkill om daar twee schotels voor te gebruiken?

Koop nog een LNB, zet deze er als tweede LNB bij op de 7°E schotel en gebruik je tweede schotel voor nog een andere positie.

Kijk je 7°E voor de Turkse zenders? Dan zal Türksat op 42°E je ook wel interesseren.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Bedankt iedereen voor de hulp. Het is gelukt om het aan te sluiten. Op hotbird 13e ontvang ik bijna alles. 

Het grootste probleem voor mij is dat ik op Eutelsat 7A geen signaal krijg op 11304 H en 11324 H, 11345 H en 11387 H. Dit zijn voor mij de belangrijkste frequenties, omdat hier veel Perzische zenders op zitten. Ik wil deze heel graag ontvangen. Ik had net even signaal op 11304 H alleen de Perzische zenders krijg ik niet en nu heb ik nergens signaal 

Geplaatst:

Ik weet niet hoe groot de schotel is voor Eutelsat 7A. Volgens Lyngsat zal een schotel van 64cm voldoende zijn om het satelliet signaal te kunnen ontvangen. Misschien staat er een obstakel die het satelliet signaal belemmerd. 

www.lyngsat-maps.com/Eutelsat-7A.html

Via Kingsat https://nl.kingofsat.net/pos-7E.php komt naar voren dat op frequentie: 11304H en 11345H wel vrij te ontvangen zenders aanwezig zijn. En bij 11324H en 11387H geen zenders aanwezig. 

Geplaatst:
1 uur geleden zei A98:

Bedankt iedereen voor de hulp. Het is gelukt om het aan te sluiten. Op hotbird 13e ontvang ik bijna alles. 

Het grootste probleem voor mij is dat ik op Eutelsat 7A geen signaal krijg op 11304 H en 11324 H, 11345 H en 11387 H. Dit zijn voor mij de belangrijkste frequenties, omdat hier veel Perzische zenders op zitten. Ik wil deze heel graag ontvangen. Ik had net even signaal op 11304 H alleen de Perzische zenders krijg ik niet en nu heb ik nergens signaal 

De frequenties die je aangeeft zitten op Eutelsat 7B en daarvoor zal je een grotere schotel voor nodig hebben. (1,20m voor goede ontvangst)

Ook de frequenties 11262 H 27500 5/6 en 10721 H 22000 3/4 zitten op deze beam met Perzische zenders.

https://www.flysat.com/e7.php

E7B_Ku-band_Europe_B_Downlink.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Beste mensen. Ik wil op de grijze schotel TürkmenAlem/Monacosat 52.0E ontvangen. Daar zitten ook veel Perzische zenders op. 

Ik heb gekeken op de footprint en ik zou het met gemak moeten kunnen ontvangen. Ik heb het geprobeerd met de grijze schotel (zie foto’s hierboven) alleen het is niet gelukt. 52 graden oost is de linker kant op. Komt het misschien door de bomen? 

Ik zou graag een oplossing hiervoor willen indien dit mogelijk is. 

Met vriendelijke groet

Geplaatst:
13 minuten geleden zei A98:

Komt het misschien door de bomen? 

Tja, wie zal het zeggen? Als wij niet weten welke boom precies in de richting van 52E staat, en zo?

Wat zegt dishpointer.com, de "line of sight checker"?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Dank u wel voor het bericht. Dit krijg ik op dishpointer. Volgens heb ik geen hinder van bomen, maar wat betekent de ‘d’ en de ‘h’ precies? 

41519397-57DC-457B-BA37-4DAB2E98AD17.jpeg

Geplaatst: (aangepast)

d = distance (afstand) en h is height (hoogte)

Maar er staat toch ook nog een flinke grote boom vlak bij je huis. Geeft die geen last?

Je kunt beter de satfinder app gebruiken, zie hier als voorbeeld:

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Haha ja dat was dus de vraag of het door de boom komt dat ik geen signaal krijg. Dat weet ik dus zelf ook niet. 

Ik had de dishpointer app gedownload en hij wees meer naar links richting de boom. Maar op de plattegrond zoals hierboven te zien (via dishpointer site) wijst die meer recht en niet echt richting de bomen 

Geplaatst:

En is die flat tegenover je ook niet te hoog?

Die telt zo'n 10 verdiepingen, en het dak moet dus minder dan zo'n 22 meter hoger zijn dan jouw schotel.

Lastig te beoordelen, vanuit alleen een plaatje.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen