Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat a33 schrijft klopt. De flat waar het signaal overheen moet is 10 verdiepingen hoog. Als ik uit ga van 3 meter per bouwlaag, dan is flat 11x3=33 meter hoog.
Trek daar die 22 meter van af en je schotel moet dus 11 meter boven de grond staan om het signaal van de 52 oost op te vangen. Dat wil dus zeggen dat je minimaal op de 4e verdieping moet wonen.
Ik heb de indruk dat je lager zit dus kan het wel koppen dat je geen signaal ontvangt.

geen ontvangst 52 oost.jpg

Geplaatst:

Leuk he, beetje Bellingcat spelen. :)

Gelukkig wel met minder ernstige onderwerpen. :(

Volgens de gekantelde kaart van Dishpointer kon A98 (weet niet of die familie is van A33? ;)) wel eens op de derde verdieping wonen.

Dan is de afstand tot het dak van de 10 etages in totaal zeveneneenhalve etage, maal 3 meter dan wordt het inderdaad krap.

Hoger op zijn balkon proberen zou dan misschien nog net kunnen?

Maar eerst maar preciezer uitmeten, lijkt me.

Met zonmethode voor juiste azimuth, en dan gradenboog voor elevatie, bijvoorbeeld.

Of wachten op de sun-outage.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst: (aangepast)

Beste a33, kijk naar de foto's die hij van zijn schotel heeft gemaakt en je ziet dat hij niet hoger dan de 2e etage woont.

Ik heb op een andere site de hoogte van de flat nog even na gekeken. Die is niet 33 meter maar 30 meter. Bij 11 bouwlagen is elke bouwlaag dan 2,73 meter.
Bij 22 meter hoogteverschil die er moet zijn, is dat dus 8 bouwlagen. A98 moet dus boven de 3e bouwlaag wonen, dus op de 3e etage om ontvangst te hebben.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

op het dak is heel veel plaats voor een schoteltje met tegelvoet :wink:

al die coax die opgeknoopt onder de wok hangt zal genoeg lengte hebben naar boven :grin:

vraag gewoon eens bij verhuurder en/of VVE of daar een mogelijkheid voor is

ik had hem ook op 11 hoog staan (dak)

The Beat Is Rhythm

Club des Belugas

Geplaatst:
2 uur geleden zei Sprietje:

Beste a33, kijk naar de foto's die hij van zijn schotel heeft gemaakt en je ziet dat hij niet hoger dan de 2e etage woont.

Maar op de wat vage fotoos zie ik alleen op de derde verdieping iets wat op 2 schotels op het balkon lijkt, zoals A98 heeft.

We zullen het horen, denk ik.

Overigens lijkt me de entree-verdieping minder dan 2 meter hoog; wellicht zit de 1e verdieping dan op een halve trap omhoog?

Maar als de flats op gelijke manier gebouwd zijn, is de onderkant van de flat verder niet van belang; wel het aantal verdiepingen dat hij onder het dak woont.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst: (aangepast)

Tja da's weer een andere foto dan ik bekeken had, geloof ik. :)

Evengoed, Op het balkon erboven zie je op de hoekpunten twee grijze vlekken, schotels denk ik.

We zullen het wel vernemen, hoe het zit.

aangepast door a33

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen