Ga naar inhoud


werken over de grens loont meer


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

alle bijdrage aan de sociale kas (uit welk land dan ook) worden inderdaad gewoon door de uitkerende instantie overgemaakt

maar er is een Pensioen (private regeling) en een AOW waarbij de private regeling door de slechte rendementen van pensioenfondsen onder druk staan

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het private pensioen bijdragen heb je fiscaal afgetrokken bij ontvangst van dat pensioen wil dat land

belasting heffen omdat je het eerst fiscaal afgetrokken hebt.

Als alles in het zelfde land gebeurt is er niets aan de hand spelen meerdere landen een

rol komt touwtrekken.

Bij kleine pensioenen speelt dat geen rol je blijft onder de belasting vrije som.

pensioen ziekte verzekeringen is een groter probleem

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een Privé Pensioen is en hoe dat vermogen belast wordt is iets anders dan de mogelijkheid meer te verdienen waarmee een privé pensioen überhaupt mogelijk wordt

wat ik nu als oudedagvoorziening opzij leg wordt nu niet belast

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel landen verplichten hun onderdanen belasting te betalen over het wereld inkomen.

Ga je als Nederlander in Duitsland werken wil Nederland belasting heffen op het duits inkomen.

Dit zou zelfs leuk zijn de belastingdruk (LB) is lager als in Duitsland.

NL heeft dubbelbelasting verdragen met veel landen wat dat regelt dat je niet dubbel betaalt wat al

veel discussies geeft.

Maar zoals gezegd is er een veel groter probleem de verschillende pensioen leeftijden en de ziekte

verzekeringen op dit gebied ben ik nu pissig

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg een klein pensioentje van duitsland door werk in duitsland maar aan het eind van de rit hou ik niks ervan over want de nederlandse belastingdienst laat me hiervan per jaar meer betalen als het pensioenbedrag wat ik ervan krijg  ( dat tuig ) en afkopen lukt me gewoon niet door de regels die verschillend zijn van de duitsers en de hollandse belastingdienst

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei blackeyes:

ik krijg een klein pensioentje van duitsland door werk in duitsland maar aan het eind van de rit hou ik niks ervan over want de nederlandse belastingdienst laat me hiervan per jaar meer betalen als het pensioenbedrag wat ik ervan krijg

Heb je bij de NL belasting aangifte aangegeven dat dat duitse inkomen vrijgesteld moet worden anders

betaal je inderdaad dubbel.

Dat inkomen wordt wel bijgeteld voor berekening toeslagen zoals zorgtoeslag

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het feit, dat de wettelijke aow uitkering in Duitsland veel hoger is als in Nederland.

Zo zijn er zowel na als voordelen.

Je zal elk geval apart moeten beoordelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

diverse adviseurs al geraadpleegd en aktie ondernomen met bezwaarschrift en dergelijke en alles gedaan wat mogelijk is maar de belastingdienst hier trekt er zich niks van aan 

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

bezwaarschriften kunnen ook tot na 4 jaar later een resultaat hebben, zo ook hier bij mij.

als je weet hoe de dossiers van hand naar stapel doorgeschoven worden, is de plicht deze uiteindelijk in behandeling te nemen een vastgelegde verplichting volgens bestuursrecht

 

maar het gaat over werken voor meer uurloon

privé pensioenen is een ander complex topic

AOW of (Duits) "Rente" volgens de verplichte bijdrage terwijl je werkte is ook een eigen topic

 

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Je gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het feit, dat de wettelijke aow uitkering in Duitsland veel hoger is als in Nederland

Het is niet zo moeilijk

je betaalt LH in het land van de bron

je betaald premies in het land waar je onder de sociale zekerheid valt over het wereld inkomen

Berekening toeslagen over het wereld inkomen.

Bij pensioen val de onder de sociale wetgeving van het land van het land waar je pensioen ontvangt bij voorkeur

in het woonland.

Krijg je enkel pensioen uit het buitenland en geen inkomen in woonland val je onder sociale zekerheid wetgeving

van het land waar je pensioen ontvangt (bij mij is dat tijdelijk switserland waarvan ik baal)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ceesv:

Je gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het feit, dat de wettelijke aow uitkering in Duitsland veel hoger is als in Nederland.

Zo zijn er zowel na als voordelen.

Je zal elk geval apart moeten beoordelen.

 

Ik hoor af en toe verhalen dat sommige Duitse bejaarden nog geen nagel hebben om hun kont te krabben, dat ze op hoge leeftijd moeten (bij-)klussen om rond te komen.

 

Vzv ik uit dit artikel begrijp is de de Duitse AOW volledig afhankelijk van je gewerkte jaren.

In Nederland krijg je altijd basis AOW, ook al heb je nooit gewerkt.

Naarmate je meer verdient bouw je eventueel aanvullend pensioen op.

 

Een Duitser die nooit gewerkt heeft krijgt dus helemaal geen AOW.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...