Ga naar inhoud


Meuk uit China


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Mojo:

Uhh BS?

En dat was puur uit winstbejag. Goedkope arbeidskrachten en een hele massa daarvan.

Dat is helemaal waar, maar het was tegelijkertijd ook een kwestie van buigen of barsten. Er waren ook veel bedrijven die niet vertrokken en die zijn er vrijwel allemaal aan onderdoor gegaan. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de vele Duitse televisiefabrikanten. Met Loewe waarschijnlijk als laatste slachtoffer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag me wel vaak af hoe het kan dat wij er na de crisis toch weer in geslaagd zijn de meeste mensen aan het werk te krijgen. Want wat produceren we hier nu eigenlijk nog, behalve dan wat agrarische producten? Ik bedoel, je kunt wel allemaal achter een computer scherm gaan zitten, maar het moet volgens mij toch ook iets opbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei drz:

Ik geloof niet dat jullie iets begrijpen van de gehele situatie in China en eurpese bedrijven, maar denk vooral dat china een geweldig land is met veel kennis en andere BS.

Benevelde Staten of Benevelde Status

 

China is zo groot en heeft zoveel inwoners dat het heel goede en heel slechte productie kent.

De Europeanen en de Amerikanen vrezen niet voor niets het aspect van de technologische vooruitgang in China, vooral de Robot technologie en Artificial Intelligence.

Daarenboven hebben ze heel veel grondstoffen die nodig zijn voor de productie van alles dat.

 

de zakenman in China is geen andere dan de zakenman in Europa

in de context van het topic, verkoopt de Europeaan net zo fijn gedegen rommel als het maar winst oplevert

je TV programma is er het 1op1 afschrift van

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei johnno:

Ik vraag me wel vaak af hoe het kan dat wij er na de crisis toch weer in geslaagd zijn de meeste mensen aan het werk te krijgen. Want wat produceren we hier nu eigenlijk nog, behalve dan wat agrarische producten? Ik bedoel, je kunt wel allemaal achter een computer scherm gaan zitten, maar het moet volgens mij toch ook iets opbrengen.

 

In Amerika is na het het vertrek van de maakindustrie naar lagelonen landen de dienstensector gegroeid naar 90 % van de arbeidsmarkt. Van Europa ken ik verder geen cijfers, maar ook daar zal die trend zichtbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei drz:

@johnno, Wanneer de chinezen echt zo goed waren in het produceren van kwalitatief goede producten, dit al lang al gebeurd zou (moeten) zijn.

Want hoe lang kopiëren zij nu al goederen en producten?  Hoe lang bestaan al die fabrieken en hoe lang bestaat de diefstal van intellectueel eigendom?

Chinezen lijken te gaan voor kwantiteit ipv kwaliteit en of dat nu bewust is of niet, feit is dat zo'n beetje alles uit dat land van mindere kwaliteit is..

 

Hoe ze het doen, doen ze het. Feit is dat wij in het westen een enorme schuldenberg hebben, terwijl de Chinezen letterlijk en figuurlijk zwemmen in het cashgeld. Doen wij toch iets grondig verkeerd.

 

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de chinese troep die op de markt komt: ze pompen gewoon 4A door een zeer dun draadje met als gevolg een groot spanningsverlies. Tevens de kwaliteit van een standaard adapter , bijv 12v/4a is vaak zeer slecht en kan die stroom/spanning helemaal niet aan.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Beheerders/aandeelhouders van) multinationals maakt het geen ruk uit waar iets geproduceerd wordt en of er mensen/landen aan kapot gaan zolang het maar meer geld oplevert.

Is al tig eeuwen zo.

Zal ook nooit anders worden, helaas.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei kiekiek:

 

Hoe ze het doen, doen ze het. Feit is dat wij in het westen een enorme schuldenberg hebben, terwijl de Chinezen letterlijk en figuurlijk zwemmen in het cashgeld. Doen wij toch iets grondig verkeerd.

 

Wat ik al zei, kwantiteit ipv kwaliteit.

1000 producten van 1 euro verkoopt makkelijker dan 10 producten van 100 euro.

 

Zelf ben ik gek op de Action: Ik weet dat ik er rommel koop dus koop ik gelijk twee van die producten. (solar lampjes voor de tuin bijvoorbeeld)

Wanneer de ene stuk gaat heb ik nog een reserve en heb ik ondertussen bijgedragen aan een hogere omzet.

Soms dan modificeer ik de lampjes voor extra duurzaamheid. :)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei drz:

Zelf ben ik gek op de Action: Ik weet dat ik er rommel koop dus koop ik gelijk twee van die producten. (solar lampjes voor de tuin bijvoorbeeld)

Wanneer de ene stuk gaat heb ik nog een reserve en heb ik ondertussen bijgedragen aan een hogere omzet.

Soms dan modificeer ik de lampjes voor extra duurzaamheid. :)

 

Verbazingwekkend! Je maakt je verschrikkelijk kwaad om alle rotzooi die vanuit China wordt ingevoerd, en je doet dan vervolgens je uiterste best om die stroom in stand te houden.

 

'Action' is eigenlijk een soort mini China. Je kunt er heel leuke producten vinden voor heel leuke prijzen, maar er ligt ook heel veel rommel in de schappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei drz:

Wat ik al zei, kwantiteit ipv kwaliteit.

er zijn heel veel mensen die helemaal geen kwaliteit wensen en heel veel mensen die de kwaliteit ook niet kunnen betalen

dat is een bewuste keuze van de consument net als suikerwater met smaakmiddel en dierlijke vetten consumeren

 

Heb je al eens een KAASSCHAAF van de Blokker of Hema gekocht? Je had net zo goed niet kunnen kopen want het functioneert niet met KAAS.

Of een POLLEPEL, of een niet druppende Koffie thermos-kan

Denk niet dat Witteveen een ontwerpafdeling heeft.👃

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar heb je mij kwaad zien maken over meuk uit china? Ik vind het geweldig!

Het is simpelweg min of meer eerlijke handel, want tenslotte wet je dat het zooi is en betaal je alles naar waarde.

Ik vind het veel erger wanneer ik bij een reguliere winkel dezelfde producten tegenkom voor het viervoudige van het bedrag, want dan weet ik dat ik opgelicht word. (was het woordje "word" in deze context nu met 'dt' of met een d.. Ik ben het even kwijt) ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om lage productie kosten zoals loon kosten.

vroeger haalden we de goedkope arbeiders in ons land (spanjaarden italianen turken ...)

we zitten nu met een probleem ze willen ook aow.

Nu gaat het slimmer laten hun het produceren in hun land.

Als china weer te duur wordt gaat het na indonesie india of oude

landen van sovjet uni.

Maar dat spel loopt ook weer ten einde China heeft zoveel geld hieraan

overgehouden dat ze nu de opdracht gevers (bedrijven in eu en usa) zelf

opkopen over 30 of 50 jaar is Nederland voor China een laag loon land

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...