Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ben zojuist geswitcht van DUO (OpenPli 4) naar SOLO2 (OpenPli 7) en nu krijg ik 1 ding niet meer werkend.

Op Tuner A heb ik een 8 LNB configiratie. Werkt prima.

Tuner B doorgelust naar Tuner A. Werkt niet.

Als ik voorkeurstuner op B zet heb ik op geen enkele zender signaal.

Heb tuner B getest. Dus coax aan Tuner B en Tuner B gelijk aan Tuner A. Voorkeurstuner op B. En beeld!

Wat ik wil bereiken, en zo had ik het ook, is dat tijdens een opname nog kan kijken naar andere zenders, de enkelen op dezelfde transponder als die waar van opgenomen wordt, met voorkeurstuner op auto, maar dat werkt dus niet.

Wat doe ik fout? Zit het in het verschil tussen de box (duo, solo2), tussen de openpli versies (4,7) of ergens anders?

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Mvrgr,

Bert

Geplaatst:

Wel met twee Coax kabels werken voor het beoogde resultaat te halen.

Je kan dan ook dezelfde config maken voor Tuner B.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

dacht ergens gelezen te hebben dat bij de solo de b tuner de master is als je gaat doorlussen.Dus enkele kabel op b aansluiten.Voor volledige functionaliteit een 2de coax bijleggen en switch erop.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst: (aangepast)

Je moet de kabel i.d.d. aansluiten op LNB 2.

Staat ook in de handleiding, pagina 15.

Wel ooit ergens gelezen dat je voor Pli ook nog een loopthrough plugin moet installeren, zou in de feed moeten staan.

aangepast door RS2000
Geplaatst:

@RS2000 dank voor deze verwijzing naar de handleiding. Ik zal de zaak omgooien. Kost uiteraard wat tijd met een sat configuratie van 8 LNB’s achter een switch. Ik laat het horen als dit is gelukt.

@allen, dank voor de suggesties. Dat van die 2e coax vraagt nog 25 meter graafwerk, leidingen boren door een vloer, extra wcd doorgang maken, etc. Liefhebbers om dit te doen..... ?

mvrgr,

Bert

Geplaatst:

Hierbij, het werkt. Dus:

- kabel aansluiten op tuner B

- tuner B configureren

- tuner A doorlussen naar tuner B

- loopthrough plugin installeren

Dank voor de hulp!

• Moderator
Geplaatst:

Bedankt voor de terugkoppeling!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wie verzint zoiets om tuner B de master tuner te maken en om door te lussen nog eens  loopthrough plugin installeren.

The key to happiness. Stay away from idiots

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...