MrDish Geplaatst: 1 juni 2019 Geplaatst: 1 juni 2019 Zoek een Site (niet Dishpointer) om de hoogte te bereken ivm; obstakel weet nog dat je Gorbtrack en Satlex hebt of had,maar zijn er nog meer anno 2019. zo ja :welke Mvg
Sprietje Geplaatst: 1 juni 2019 Geplaatst: 1 juni 2019 Ja zoals je zelf al schrijft: https://www.satlex.be/nl/elobst_calc.html Maar wat is er mis met Dishpointer?
MrDish Geplaatst: 1 juni 2019 Auteur Geplaatst: 1 juni 2019 met Dishpointer is niks mis,maar met de 1 werk je makkelijker dan met de ander. met Gorbtrack kon je spelen en vergelijken met hoogtes. Mvg
ben40 Geplaatst: 1 juni 2019 Geplaatst: 1 juni 2019 Gorbtrack was vroeger mijn favoriete speeltje. Heb ook nooit begrepen, dat de ontwikkeling hiervan gestopt is. In ieder geval heb ik er nooit meer iet over gelezen of gehoord. Jammer!
MrDish Geplaatst: 1 juni 2019 Auteur Geplaatst: 1 juni 2019 2 minuten geleden zei ben40: Gorbtrack was vroeger mijn favoriete speeltje. Heb ook nooit begrepen, dat de ontwikkeling hiervan gestopt is. In ieder geval heb ik er nooit meer iet over gelezen of gehoord. Jammer! Yep, en wat Gorbtrack vroeger had ,mis ik nu bij Dishpointer. maarja zal wel weer gemakzucht zijn ,bij dishpointer houden ze 2 hoogtes aan ; vloerhoogte en office vloerhoogte (2,75 en 3,25) Mvg
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 Hoezo houden ze bij Dishpointer 2 hoogtes aan? Die 2,75 meter en 3,25 meter zijn richtmaten voor vloerhoogtes. Stel je woont op de tweede verdieping en hebt op je balkon in Utrecht een schotel staan en op 20 meter afstand van je balkon staat een boom van 15 meter hoog. Heb je dan last of geen last van die boom bij de ontvangst van de Astra 23,5. Wat doet de calculator dan? Die rekent eerst uit op welke elevatie de Astra 23,5 staat. Ik zie dat dat precies 28 graden is. Als je dan "maximale obstakelhoogte" aanvinkt, gaat hij met de tangens de hoogte uit rekenen. Gebruik even je calculator. De tangens van 28 graden is 0,5317 Als de boom op 20 meter afstand staat, mag de boom 20x0,5316=10,63 meter hoog zijn. Als ik de gegevens bij het rode ballonnetje bekijk, zie ik dat Dishpointer 10,6 meter aan geeft. Dat is gewoon een afrondingsverschil. Het heeft natuurlijk weinig zin om een boomhoogte tot op 1cm aan te geven, een decimeter is voldoende. Nu ga ik er van uit dat je in een huis woont en niet in een kantoorpand. Voor je balkonvloer rekenen ze dan 2x2,75=5,50 meter. Dus dat mag je van die 15 meter hoge boom 5,50 meter vanaf trekken. Dat is dan 9,50 meter. De calculator geeft aan dat hij maximaal 10,6 meter hoog mag zijn dus je hebt een veilige marge van 1,1 meter. Met andere woorden, de boom mag nog denk ik 2 jaar groeien voordat die problemen gaat geven. Uiteraard is dit altijd gemeten vanaf de onderzijde van de schotel want ook daar moet signaal op vallen.
MrDish Geplaatst: 2 juni 2019 Auteur Geplaatst: 2 juni 2019 Daarom schreef ik ook ; Maarja zal wel weer gemakzucht zijn. Gorbtrack had alles in 1 Mvg
Zilverhippie Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 19 uur geleden zei MrDish: Zoek een Site (niet Dishpointer) om de hoogte te bereken ivm; obstakel weet nog dat je Gorbtrack en Satlex hebt of had,maar zijn er nog meer anno 2019. zo ja :welke Mvg https://www.satellite-calculations.com/Satellite/Elevation.htm Dit?
Sprietje Geplaatst: 2 juni 2019 Geplaatst: 2 juni 2019 Ja ik ken die site. Knap hè van Satre dat hij de streetview foto's gebruikt om de obstakels te laten zien maar er moeten van dat object wel streetview foto's zijn. Er is een vakje waar je de hoogte van de schotel kunt invullen: "Antenna height above ground level" maar ik zie niets veranderen aan de positie van het kruis als je de hoogte bijv. veranderd van 1 meter naar 10 meter.
MrDish Geplaatst: 2 juni 2019 Auteur Geplaatst: 2 juni 2019 4 uur geleden zei Zilverhippie: https://www.satellite-calculations.com/Satellite/Elevation.htm Dit? Nou nee . mobieltje doet wonderen. Mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen