Ga naar inhoud


Vanavond code oranje


Sprietje

Aanbevolen berichten


1 minuut geleden zei Mojo:

Nu geen beeld op de RTL zenders

Denia idem 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Mojo:

Hoe lang nog?

Beeld is weer terug , maar dat zul wel niet bedoelen .

za. terugvlucht

 

op de ziggo app steeds beeld gehad op RTL4

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei moonchild:

Boven Noord Frankrijk/Belgie was er bijna een supercell onstaan, de geboorteplek van de mega tornados. Dan waren de rapen pas echt gaar geweest.......

 

12 minuten geleden zei Gerard 76:

Paniek zaaien 

Bij Oostburg is er wel een geweest.

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/minitornado-bij-boulevard-vlissingen-supercell-in-oostburg~abb68a95/

 

image.png.d5c5c730f226fd65cb87309670b53762.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Gerard 76:

Nogmaals paniekzaaien. 

 

Als je begint over tornados en supercellen dan denkt iedereen aaneen f2 of f3 in de US

 

De supercell uit de bijlage is niet hetzelfde als een supercell waar de meeste mensen iei aan denken. 

Super ! Een lid dat weet wat anderen denken 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja..

De 1e nacht alles uitgeschakeld, eruit getrokken en zo. Rond 12 uur kwam de zaak langs en heb zitten kijken voor het raam naar de bliksem en de afstand tellen. Eén mooie flits tussen de wolken gezien op een kilometer. Verder alleen weerlichten, wat gerommel en 1mm regen.

De 2e nacht (vannacht dus) geen maatregelen genomen. Rond een uur of 3 even wakker geworden van wat gerommel maar verder niets behalve een rustig buitje met 3 mm regen.

aangepast door minplus
extra duidelijkheid wanneer

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schade was in ieder geval behoorlijk. Ook veel bomen in noord Nederland omgewaaid. Dat is niet bij iedere code oranje/rood  het geval, maar deze keer was het onweer kort en heftig en de waarschuwing dus terecht. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Denk dat de waarschuwing wel heeft gescheeld qua (onnodige) schade. Ik vind het prima dat ze die codes geven.

Niks paniek zaaien, want bij het weer weet je nooit hoe het uitpakt. Het kan plaatselijk flink mis gaan. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...